Konkurs Kampania Społeczna Roku 2015
|
18.03.2016 Ogólnopolska akcja ochrony powietrza i zdrowia „TworzyMY atmosferę” - NOMINOWANA KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych KATEGORIA: Kampanie o tematyce ekologicznej KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej
Opis celu kampaniiCelem kampanii było zwrócenie uwagi Polaków na problem zanieczyszczenia powietrza i jego konsekwencje zdrowotne oraz promocja zmiany dotychczasowych nawyków na bardziej ekologiczne. Przekaz oparto na założeniu, że każdy z nas ma realny wpływ na jakość powietrza, a więc zdrowie swoje i najbliższych. Kampania wskazywała główne źródła zanieczyszczeń atmosfery i konkretne możliwości przeciwdziałania. Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampaniaPolska ma najbardziej zanieczyszczone powietrze w UE (dane NIK i Europejskiej Agencji Środowiska). Toksyczne substancje zawarte w zanieczyszczeniach są jedną z głównych przyczyn zachorowań na POChP, astmę czy raka płuca. Za emisję zanieczyszczeń odpowiadają głównie nasze domy i samochody, a nie przemysł. Dlatego każdy z nas powinien zmienić swoje nawyki, żeby poprawić stan powietrza i zdrowia. InsightNa poziomie wiedzy: Zanieczyszczenie powietrza mnie nie dotyczy. To przemysł zatruwa atmosferę. Nie mam na to wpływu Określenie grupy docelowejZe względu na główne źródła zanieczyszczeń powietrza kampania była adresowana w szczególności do właścicieli domów, zarządców budynków oraz właścicieli i użytkowników samochodów w całym kraju. Wyjaśnienie idei kreatywnejHasło i logo kampanii TworzyMY atmosferę bazuje na dwuznaczności słowa atmosfera. To powietrze, którym oddychamy oraz nastrój, w którym żyjemy. Zdrowa atmosfera oznacza więc jakość powietrza i jakość życia. W ten sposób racjonalne przesłanie kampanii (współodpowiedzialność za stan atmosfery i zdrowie) zostaje przełożone na język emocji (miłość do najbliższych motywuje mnie do ochrony powietrza). Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to actionWskazanymi sposobami dbaj o atmosferę (powietrze) tak jak dbasz o atmosferę wśród bliskich. Gdy dbasz o jakość powietrza, którym wspólnie oddychamy, jesteś dobrym rodzicem, sąsiadem, człowiekiem Hasło/sloganWszyscy tworzyMY atmosferę. Tworzy-MY, bo każdy z nas może coś zrobić, żeby zadbać o atmosferę. A atmosfera to nie tylko powietrze, którym oddychamy, ale również to, jak jest miło, gdy jesteśmy zdrowi Plany kontynuacji kampaniiNa potrzeby kampanii powstała szeroka baza aktualnych materiałów edukacyjnych, takich jak artykuły, zbiory porad, infografiki, pliki video, memy czy serwis www.tworzymyatmosfere.pl, które stale funkcjonują w internecie i mogą być rozpowszechniane przez internautów na zasadzie udostępniania. Biblioteka ta może być także wykorzystana do kampanii związanej z edukacją ekologiczną w przyszłości Opis ogólny przebiegu działań w punktach – kolejnośćI etap(przygotowawczy)17.07.15r.-09.09.15r. Opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)Spoty TV i Radio |
Problemy społeczne | Edukacja, Ekologia i środowisko, Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia, Promocja zdrowia |
Nadawca | Ministerstwo Środowiska Ul. Wawelska 52/54 00-922 Warszawa |
Wykonawca | Konsorcjum firm Profile Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Mickiewicza 40 w Warszawie oraz .bringMore advertising Włodzimierz Rajczyk z siedzibą przy ul. Armii Krajowej 9A w Chorzowie |
Media | Od 17.07.2015 r. do 15.12.2015 r. |
Data zgłoszenia | 18.03.2016 |
Dodatkowe materiały | plik: tworzymy_atmosfere_bringmore_broszura_informacyjna.pdf |
plik: tworzymy_atmosfere_bringmore_ulotka.pdf | |