Konkurs Kampania Społeczna Roku 2015
|
29.03.2016 Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha, V edycja - NOMINOWANA KATEGORIA: Programy edukacyjne firm (CSR)
Opis celu kampaniiCelem przedsięwzięcia jest popularyzacja nauk ścisłych, tj. fizyki, matematyki, techniki oraz chemii wśród uczniów oraz promocja uzdolnionej młodzieży. W dłuższej perspektywie celem programu jest zwiększenie w przyszłości wysoko wykwalifikowanej kadry inżynierskiej w Polsce. Ponadto Program ma również na celu pobudzenie kreatywności młodych osób. Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampaniaPolska, podobnie jak inne kraje europejskie zmaga się ze zbyt małym zainteresowaniem studiami na kierunkach ścisłych. W UE na uczelniach wyższych studiuje obecnie około 18 mln ludzi w różnym wieku. Jednakże studenci nauk ścisłych stanowią zaledwie 26% wszystkich studentów. To dzięki wiedzy i umiejętnościom kadry inżynierskiej powstają innowacyjne wynalazki pomagające w codziennym życiu. InsightNauczycielka: Dostrzegam w moich uczniach ogromne zdolności i potencjał twórczy, ale jest wiele czynników, które sprawiają, że nie są one w pełni wykorzystywane. To przede wszystkim brak praktycznych umiejętności oraz zaplecza technicznego niezbędnego do wdrożenia projektów na terenie szkoły. Określenie grupy docelowejUczniowie gimnazjów, nauczyciele i dyrektorzy szkół. Studenci prowadzący warsztaty oraz opiekunowie kół naukowych. Wyjaśnienie idei kreatywnejProgram ma za zadanie kształcić przez zabawę. Warsztaty prowadzone są przez studentów pomagają w zmniejszeniu dystansu pomiędzy prowadzącymi, a słuchaczami. Ponadto uczniowie dużo lepiej chłoną wiedzę i zgłębiają tajniki nauki mając możliwość samodzielnego testowania urządzeń opracowanych przez studentów , którzy dodatkowo stają się dla nich pożądanym źródłem inspiracji oraz wzorem do naśladowania Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to actionAkademia Wynalazców im. Roberta Boscha to kuźnia przyszłych konstruktorów i pracowników nowoczesnych laboratoriów. To program, który wspaniale wpisuje się w potrzeby polskiej gospodarki! Hasło/sloganMłodzi wynalazcy na 5! Plany kontynuacji kampaniiKampania realizowana jest od 2011 r. Obecnie trwa szósta edycja programu. Ze względu na dużą popularność przedsięwzięcia, a także sygnały ze strony nauczycieli oraz szkół informujące o zapotrzebowaniu na działania prowadzone z ramach programu planowane są kolejne odsłony. Staramy się, aby każda kolejna edycja była jeszcze ciekawsza i zawierała innowacje. Opis ogólny przebiegu działań w punktach – kolejnośćV edycja Akademii Wynalazców im. R. Boscha przebiegała w dwóch etapach. Opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)Uruchomienie platformy internetowej online, na której zostały zamieszczone filmiki popularnonaukowe poświęcone wynalazkom i naukom ścisłym |
Problemy społeczne | Edukacja, Społeczna odpowiedzialność biznesu |
Nadawca | Robert Bosch Sp. z o.o to firma, która należy do Grupy Bosch – wiodącego dostawcy technologii i usług w świecie. Strategicznym celem Grupy Bosch jest dostarczanie rozwiązań dla świata zintegrowanego w internecie. Innowacyjne produkty i usługi Bosch poprawiają jakość życia, jednocześnie budząc entuzjazm użytkowników. |
Wykonawca | Lighthouse Consultants Sp. z o. o. |
Media | Od stycznia 2015 do czerwca 2015 |
Data zgłoszenia | 29.03.2016 |
Dodatkowe materiały |