Konkurs Kampania Społeczna Roku 2015
Nagrodzone i wyróżnione kampanie


Wyróżnienie w kategorii Kampanie instytucji publicznych

29.03.2016

Zgazu Tanoga - NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

Opis celu kampanii

Wg statystyk 21% wszystkich wypadków powodują młodzi mężczyźni (18-24) lata. 40% z tych wypadków jest skutkiem zbyt szybkiej jazdy. Nagraliśmy wiralowy spot, który miał uświadomić młodym kierowcom zagrożenie płynące z brawury za kierownicą. Spot wspierany był komunikacją w social media i działaniami PR.

Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampania

W 2014 roku młodzi kierowcy spowodowali 5 962 wypadki (20,8% wypadków z winy kierujących), w których zginęło 511 osób, a 8 279 zostało rannych. W wypadkach z  ich udziałem na każdego młodego zabitego kierowcę przypada ok. 1,3 zabitego innego użytkownika drogi. Badania potwierdzają, że młodzi kierowcy w wieku 15-24 lata są bardziej skłonni do łamania przepisów i przeceniania swoich umiejętności.

Insight

Samochód jest po to, żeby jeździć szybko. Ograniczenia są dla innych, ja jestem na tyle dobrym kierowcą, że zawsze sobie poradzę. Mam refleks i świetnie panuję nad samochodem. Jeszcze nigdy nikogo nie przejechałem.

Określenie grupy docelowej

Młodzi ludzie, przede wszystkim chłopcy i mężczyźni w wieku 15-24 lata. Są to osoby, które cechuje brak doświadczenia i umiejętności w kierowaniu pojazdami oraz duża skłonność do brawury i ryzyka.

Wyjaśnienie idei kreatywnej

Ponieważ kampanie oparte na terapii szokowej wcale nie przynosiły pożądanych efektów, sięgnęliśmy po najlepsze wzorce popkultury. Stworzyliśmy film wirusowy, w którym edukacja została podana w poetyce kultowych filmów walki, jak Karate Kid. Głównym bohater mistrz Zgazu Tanoga uczy w nim młodego adepta rozważnej jazdy samochodem

Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to action

Z gazu ta noga! #ZgazuTanoga
przewrotne hasło zamienione w imię głównego bohatera kampanii - mistrza Zgazu Tanoga.

Hasło/slogan

Zgazu Tanoga.

Plany kontynuacji kampanii

Kampania spotkała się z tak dobrym przyjęciem, że planowane jest rozwinięcie komunikacji w oparciu o postać mistrza Zgazu Tanoga. (szczegóły muszą jednak pozostać tajne)

Opis ogólny przebiegu działań w punktach – kolejność

1.Na potrzeby kampanii powstał oryginalny film łączący elementy edukacji i rozrywki. Film w formie nawiązywał do klasycznego Karate Kid
2.Film został opublikowany na fanpage Włącz myślenie.
3.Jednocześnie wysłaliśmy kreatywne mailingi do liderów opinii popularnych w grupie docelowej.
4. Całą akcję wsparlismy PR\'owo
4.Zanim mailingi zdążyły dotrzeć do adresatów, film został obejrzany już ponad 1 000 000 razy.
5.Bardzo szybko filmem podzielili się celebryci np. Krzysztof Hołowczyc.
6.Wirusowy sukces spotu przyciągnął uwagę mediów mainstreamowych.
7.Mistrz Zgazu Tanoga pojawił się między innymi w głównych serwisach TVN i TVP.

Opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)

Viral Marketing - spot został opublikowany na oficjalnym fanpage z założeniem, że rozejdzie się wirusowo.
Dodatkową formą wsparcia była współpraca z Youtuberami, wsparcie PR oraz e-mailingi do internetowych liderów opinii.


Problemy społeczneBezpieczeństwo ruchu drogowego, Edukacja
NadawcaKrajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
WykonawcaJohn Pitcher Sp. z o.o.
Media06.10.2015-20.10.2015
Data zgłoszenia29.03.2016
Dodatkowe materiały