Konkurs Kampania Społeczna Roku 2015
|
29.03.2016 Zgazu Tanoga - NOMINOWANA KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych
Opis celu kampaniiWg statystyk 21% wszystkich wypadków powodują młodzi mężczyźni (18-24) lata. 40% z tych wypadków jest skutkiem zbyt szybkiej jazdy. Nagraliśmy wiralowy spot, który miał uświadomić młodym kierowcom zagrożenie płynące z brawury za kierownicą. Spot wspierany był komunikacją w social media i działaniami PR. Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampaniaW 2014 roku młodzi kierowcy spowodowali 5 962 wypadki (20,8% wypadków z winy kierujących), w których zginęło 511 osób, a 8 279 zostało rannych. W wypadkach z ich udziałem na każdego młodego zabitego kierowcę przypada ok. 1,3 zabitego innego użytkownika drogi. Badania potwierdzają, że młodzi kierowcy w wieku 15-24 lata są bardziej skłonni do łamania przepisów i przeceniania swoich umiejętności. InsightSamochód jest po to, żeby jeździć szybko. Ograniczenia są dla innych, ja jestem na tyle dobrym kierowcą, że zawsze sobie poradzę. Mam refleks i świetnie panuję nad samochodem. Jeszcze nigdy nikogo nie przejechałem. Określenie grupy docelowejMłodzi ludzie, przede wszystkim chłopcy i mężczyźni w wieku 15-24 lata. Są to osoby, które cechuje brak doświadczenia i umiejętności w kierowaniu pojazdami oraz duża skłonność do brawury i ryzyka. Wyjaśnienie idei kreatywnejPonieważ kampanie oparte na terapii szokowej wcale nie przynosiły pożądanych efektów, sięgnęliśmy po najlepsze wzorce popkultury. Stworzyliśmy film wirusowy, w którym edukacja została podana w poetyce kultowych filmów walki, jak Karate Kid. Głównym bohater mistrz Zgazu Tanoga uczy w nim młodego adepta rozważnej jazdy samochodem Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to action Z gazu ta noga! #ZgazuTanoga Hasło/sloganZgazu Tanoga. Plany kontynuacji kampaniiKampania spotkała się z tak dobrym przyjęciem, że planowane jest rozwinięcie komunikacji w oparciu o postać mistrza Zgazu Tanoga. (szczegóły muszą jednak pozostać tajne) Opis ogólny przebiegu działań w punktach – kolejność1.Na potrzeby kampanii powstał oryginalny film łączący elementy edukacji i rozrywki. Film w formie nawiązywał do klasycznego Karate Kid Opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)Viral Marketing - spot został opublikowany na oficjalnym fanpage z założeniem, że rozejdzie się wirusowo. |
Problemy społeczne | Bezpieczeństwo ruchu drogowego, Edukacja |
Nadawca | Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego |
Wykonawca | John Pitcher Sp. z o.o. |
Media | 06.10.2015-20.10.2015 |
Data zgłoszenia | 29.03.2016 |
Dodatkowe materiały |