Konkurs Kampania Społeczna Roku 2015
|
22.03.2016 „Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci! - NOMINOWANA KATEGORIA: Kampanie firm i fundacji firm
Opis celu kampaniiZwrócenie uwagi na ryzykowne zachowania on-line i ich konsekwencje. Podkreślenie konieczności zachowania bezpieczeństwa podczas korzystania z sieci oraz pokazanie, że sytuacje mające tam miejsce odnoszą się także do naszego realnego życia. Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampaniaW Polsce coraz więcej osób korzysta z rozwiązań bankowości online. Niestety, internauci często zapominają o zasadach bezpieczeństwa. Winne są pośpiech, czasem brak wiedzy. Z badań mBanku przeprowadzonych w 2016 roku wynika, że niektórych gubi mylne przeświadczenie o własnych umiejętnościach w sieci. Internautom zdarza się robić w sieci to, czego normalnie by nie zrobili: podają PESEL, nr PIN etc. InsightW internecie czuję się bezpiecznie, ponieważ mam zainstalowany antywirus i uważam, że on mnie ochroni. Surfuję swobodnie, czasem loguję się do banku z obcych komputerów. Zdarza mi się, że podaję nr karty, czasem też inne dane. Nie mam z tym problemu, nie mam świadomości, że może mi coś grozić. Określenie grupy docelowejWszyscy, którym zdarza się korzystać z usług banków w komputerze i telefonie. Wyjaśnienie idei kreatywnejIdea kreatywna wykorzystywała absurdalne, ale życiowe sytuacje, które w realnym świecie nigdy się nie wydarzą. Pokazaliśmy w ten sposób to, co zdarza nam się robić w sieci, a czego normalnie nie zrobilibyśmy. W ten sposób zwróciliśmy uwagę na fakt, że skoro pewne zachowania związane z bezpieczeństwem poza internetem wyglądają podejrzanie, to nie ma powodu, aby traktować je inaczej w sieci. Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to actionNie robisz tego w sieci, nie rób tego w realu. Sprawdź więcej na stroniembank.pl/uwazniwsieci Hasło/slogan„Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci! Plany kontynuacji kampaniiRozważana jest możliwość kontynuacji kampanii w tym roku Opis ogólny przebiegu działań w punktach – kolejność1. Teaser do dziennikarzy przeprowadzony na TT z hashtagiem #nierobisztegowrealu Opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)W kampanii wykorzystaliśmy m.in. spoty TV, działania w wyszukiwarkach (pozycjonujące landing page), kampanie bannerowe (kontekstowo), działania w social mediach oraz mniej standardowe: współtworzenie autorskich filmików przez popularnych vlogerów, badanie IQS wspierające komunikację tematu bezpieczeństwa, a także sondę uliczną prowadzoną przez redakcję natemat.pl, pokazującą jak można trafnie i prosto wyłudzić dane osobowe. |
Problemy społeczne | Edukacja, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%, Obronność i bezpieczeństwo, Społeczna odpowiedzialność biznesu |
Nadawca | mBank |
Wykonawca | mBank&Brand New Heaven |
Media | 15.12.2015 - 29.02.2016 |
Data zgłoszenia | 22.03.2016 |
Dodatkowe materiały | |