Konkurs Kampania Społeczna Roku 2015
Nagrodzone i wyróżnione kampanie


Nagroda w kategorii Kampanie w kategorii 1%

21.03.2016

Hospicjum Umiera. Na ratunek Hospicjum. - NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie w kategorii 1%

POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

Opis celu kampanii

Umiera idea Fundacji Hospicyjnej, aby pomagać wszystkim osobom w stanie paliatywnym, które tego potrzebują. W sytuacji starzejącego się społeczeństwa i coraz większej ilości zachorowań na nowotwory codziennie zgłaszającym się osobom musimy mówić, że nie możemy im pomóc – trzeba czekać. Bardzo często, kiedy miejsce się zwalnia jest już za późno. My pracownicy i przyjaciele nie zgadzamy się na to.

Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampania

Chcemy pomagać każdemu umierającemu człowiekowi, który tego potrzebuje 24 h na dobę i 365 dni w tygodniu beż żadnych narzuconych z góry limitów. Środki, które hospicja otrzymują z NFZ są zbyt małe. W kolejce do Hospicjum w Gdańsku czeka stale ok. 100 osób. Życie w hospicjum jest kruche, ale to wciąż ŻYCIE. Walczymy o godne odchodzenie bez bólu i cierpienia.

Insight

Po co mam pomagać komuś kto nie ma szans na wyzdrowienie, kto i tak umrze? Wolę pomóc choremu dziecku niż starym ludziom. Wolę pomóc konkretnej osobie a nie jakiejś fundacji, która na pewno te pieniądze wyda na co tylko chce a nie na potrzebujących. Przecież hospicja mają pieniądze z NFZ.

Określenie grupy docelowej

Osoby w wieku 20-60, wykształcenie średnie i wyższe, miasta średnie i duże. Lokalni patrioci, Pomorzanie, którzy chcą oddawać 1% na organizacje z regionu. Bliscy osób, które odeszły w hospicjach.

Wyjaśnienie idei kreatywnej

Napisaliśmy List Otwarty, w którym wyjaśniamy istotę problemu i rzeczywistość osób zajmujących się opieką hospicyjną oraz pacjentów. Postawiliśmy na przekaz pełen emocji, bardziej osobisty zarówno w formie, jak i w treści, czując, że tylko w ten sposób możemy poruszyć ludzi i zachęcić ich do działania. Przekaz musiał mieć potencjał viralowy, ponieważ budżet na kampanię wynosił 20% budżetu 2014 r.

Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to action

Hospicjum umiera, ale nie jest jeszcze za późno na ratunek! #NaRatunekHospicjum

Hasło/slogan

Hospicjum umiera

Plany kontynuacji kampanii

To była kampania w momencie kryzysu. Dzięki osiągniętym efektom Fundacja Hospicyjna nie musi walczyć o przetrwanie tak bardzo dramatycznie jak w 2015 roku.

Opis ogólny przebiegu działań w punktach – kolejność

Od kilku lat wpłaty 1% na rzecz Fundacji Hospicyjnej są coraz mniejsze, pomimo pełnego zaangażowania zespołu. Większość fundacji, które notują wzrost wpływów z 1% posiada subkonta. Ta tendencja z każdym rokiem się umacnia. Nasi podopieczni nie mają na to czasu. W 2015 roku po raz pierwszy nie mamy środków na szeroką kampanię i musimy zrezygnować z outdooru, spotów telewizyjnych i reklam. Koncentrujemy się na bezpłatnych działaniach w Internecie oraz spotach w radiu publicznym w ramach nieodpłatnych czasów emisyjnych. Większość działań ograniczamy do regionu woj. pomorskiego, mimo że Fundacja pomaga osobom w całej Polsce. W związku z tym nasz przekaz musi być mocny i konkretny. W naszym spocie charytatywnie wzięli udział pracownicy Hospicjum w Gdańsku, Fundacji Hospicyjnej oraz przyjaciele. Mówimy prosto z mostu, że mamy bardzo duży problem, ponieważ mamy zbyt dużo zgłoszeń a zbyt mało środków finansowych.

Opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)

- manifest w formie Listu Otwartego
- spot video z manifestem i radiowy
- zdjęcia osób, które wzięły udział w spocie z tabliczkami zachęcającymi do przekazania 1%
- działania PR i nagłośnienie medialne realizacji bieżących działań Fundacji: m.in. akcja pomocy dla Pawełka i Dawida, podopiecznych Domowego Hospicjum dla dzieci im. ks. E. Dutkiewicza SAC.
- zainteresowanie dziennikarzy lokalnych mediów, którzy poinformowali o kryzysowej sytuacji
- stworzenie ulotki z przekazem do wpłaty dla osób, które już oddały 1% innej organizacji, ale w innej formie chciałyby wesprzeć Fundację i Hospicjum.


Problemy społeczneInne
NadawcaFundacja Hospicyjna
WykonawcaMr. Bloom sp. z o.o.
Media01.01-30.04.2015 r.
Data zgłoszenia21.03.2016
Dodatkowe materiały