Konkurs Kampania Społeczna Roku 2015
|
21.03.2016 Hospicjum Umiera. Na ratunek Hospicjum. - NOMINOWANA KATEGORIA: Kampanie w kategorii 1%
Opis celu kampaniiUmiera idea Fundacji Hospicyjnej, aby pomagać wszystkim osobom w stanie paliatywnym, które tego potrzebują. W sytuacji starzejącego się społeczeństwa i coraz większej ilości zachorowań na nowotwory codziennie zgłaszającym się osobom musimy mówić, że nie możemy im pomóc – trzeba czekać. Bardzo często, kiedy miejsce się zwalnia jest już za późno. My pracownicy i przyjaciele nie zgadzamy się na to. Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampaniaChcemy pomagać każdemu umierającemu człowiekowi, który tego potrzebuje 24 h na dobę i 365 dni w tygodniu beż żadnych narzuconych z góry limitów. Środki, które hospicja otrzymują z NFZ są zbyt małe. W kolejce do Hospicjum w Gdańsku czeka stale ok. 100 osób. Życie w hospicjum jest kruche, ale to wciąż ŻYCIE. Walczymy o godne odchodzenie bez bólu i cierpienia. InsightPo co mam pomagać komuś kto nie ma szans na wyzdrowienie, kto i tak umrze? Wolę pomóc choremu dziecku niż starym ludziom. Wolę pomóc konkretnej osobie a nie jakiejś fundacji, która na pewno te pieniądze wyda na co tylko chce a nie na potrzebujących. Przecież hospicja mają pieniądze z NFZ. Określenie grupy docelowejOsoby w wieku 20-60, wykształcenie średnie i wyższe, miasta średnie i duże. Lokalni patrioci, Pomorzanie, którzy chcą oddawać 1% na organizacje z regionu. Bliscy osób, które odeszły w hospicjach. Wyjaśnienie idei kreatywnejNapisaliśmy List Otwarty, w którym wyjaśniamy istotę problemu i rzeczywistość osób zajmujących się opieką hospicyjną oraz pacjentów. Postawiliśmy na przekaz pełen emocji, bardziej osobisty zarówno w formie, jak i w treści, czując, że tylko w ten sposób możemy poruszyć ludzi i zachęcić ich do działania. Przekaz musiał mieć potencjał viralowy, ponieważ budżet na kampanię wynosił 20% budżetu 2014 r. Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to actionHospicjum umiera, ale nie jest jeszcze za późno na ratunek! #NaRatunekHospicjum Hasło/sloganHospicjum umiera Plany kontynuacji kampaniiTo była kampania w momencie kryzysu. Dzięki osiągniętym efektom Fundacja Hospicyjna nie musi walczyć o przetrwanie tak bardzo dramatycznie jak w 2015 roku. Opis ogólny przebiegu działań w punktach – kolejnośćOd kilku lat wpłaty 1% na rzecz Fundacji Hospicyjnej są coraz mniejsze, pomimo pełnego zaangażowania zespołu. Większość fundacji, które notują wzrost wpływów z 1% posiada subkonta. Ta tendencja z każdym rokiem się umacnia. Nasi podopieczni nie mają na to czasu. W 2015 roku po raz pierwszy nie mamy środków na szeroką kampanię i musimy zrezygnować z outdooru, spotów telewizyjnych i reklam. Koncentrujemy się na bezpłatnych działaniach w Internecie oraz spotach w radiu publicznym w ramach nieodpłatnych czasów emisyjnych. Większość działań ograniczamy do regionu woj. pomorskiego, mimo że Fundacja pomaga osobom w całej Polsce. W związku z tym nasz przekaz musi być mocny i konkretny. W naszym spocie charytatywnie wzięli udział pracownicy Hospicjum w Gdańsku, Fundacji Hospicyjnej oraz przyjaciele. Mówimy prosto z mostu, że mamy bardzo duży problem, ponieważ mamy zbyt dużo zgłoszeń a zbyt mało środków finansowych. Opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)- manifest w formie Listu Otwartego |
Problemy społeczne | Inne |
Nadawca | Fundacja Hospicyjna |
Wykonawca | Mr. Bloom sp. z o.o. |
Media | 01.01-30.04.2015 r. |
Data zgłoszenia | 21.03.2016 |
Dodatkowe materiały |