Konkurs Kampania Społeczna Roku 2015
Nagrodzone i wyróżnione kampanie


Wyróżnienie w kategorii Kampanie firm i fundacji firm

15.03.2016

wyrzucone.pl - NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie firm i fundacji firm

POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

Opis celu kampanii

Zwrócenie uwagi w niekonwencjonalny sposób na ogromną skalę bezdomności zwierząt (psy i koty).
Postanowiliśmy zaapelować do potencjalnych posiadaczy zwierząt o podejmowanie dojrzałych i przemyślanych decyzji. Uświadomić skalę problemu, zmusić ich do refleksji i zastanowienia, wywołać reakcje, zachęcić do działania, rozpropagować przemyślane i odpowiedzialne decyzje związane z posiadaniem zwierząt

Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampania

W Polsce od 10 lat gwałtownie rośnie liczba bezdomnych zwierząt. W 2015r. przekroczyła 3 miliony niechcianych czworonogów. W schroniskach znajduje się ponad 100 000 bezdomnych zwierząt. Liczba wyrzucanych zwierząt drastycznie zwiększa się w czasie wakacji. Często są to nieprzemyślane prezenty, kupione pod wpływem impulsu, wyrzucone trafiają na ulicę i do przepełnionych schronisk.

Insight

Mam pomysł! Kupię sobie zwierzę, najlepiej malutkie, takie słodziutkie, taką zabaweczkę, przytulankę. I co z tego, że często mnie nie ma w domu? Jakoś sobie poradzi, wytrzyma, da radę. W razie wyjazdu komuś zawsze się podrzuci, potem się będę martwić, w sumie to najmniejszy problem.

Określenie grupy docelowej

Kampania była skierowana do osób, które zastanawiają się nad wzięciem zwierzaka, psa czy kota. Mieszkańców średnich i dużych miast.

Wyjaśnienie idei kreatywnej

Idea kreatywna
Niech każdy, kto myśli o zwierzaku, stanie przed tą decyzją, przemyśli ją i dosłownie poczuje jej konsekwencje, przekona się o jej odpowiedzialności i nieodwracalności… ale niech tych skutków nie ponoszą zwierzęta. Każdy, kto spontanicznie podejmie decyzje i zerwie zrywkę z naszego „ogłoszenia”, przećwiczy temat nie narażając bezpośrednio żywej istoty.

Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to action

Posiadanie zwierzaka to duża odpowiedzialność, podejmij przemyślaną i odpowiedzialną decyzję. Pamiętaj, że twoja decyzja jest brzemienna w skutki, i bardzo często nieodwracalna.

Hasło/slogan

Hasła na plakatach-zrywkach:
Na awersie: Myślisz o kotku? Myślisz o piesku?
Rewers zrywki: Właśnie decydujesz o losie zwierzaka. Pamiętaj, że twoja decyzja jest nieodwracalna.
wyrzucone.pl

Plany kontynuacji kampanii

Kampania ma duży potencjał edukacyjny. W planach jest przygotowanie scenariuszy filmów edukacyjnych oraz materiałów dydaktycznych do domów kultury i szkół. Spotkania-pogadanki z ekspertami dla najmłodszych. Ponadto ma potencjał ambientowy – sezonowe działania aktywizujące grupę docelową dają olbrzymie możliwości.

Opis ogólny przebiegu działań w punktach – kolejność

a) W maju ur. rozkleiliśmy w centrum Warszawy kilkadziesiąt plakatów.
b) Ogromne zainteresowanie przechodniów sprawiło, że zrobione zdjęcia zaczęły krążyć po internecie, co przełożyło się na duży ruch na stronie wyrzucone.pl
c) Za pośrednictwem strony WWW wolontariusze mogli przyłączyć się do akcji i we własnym zakresie rozklejać ogłoszenia.
d) Wzięliśmy udział w konferencji NIK poświęconej bezdomności zwierząt. Nawiązaliśmy kontakty z większością organizacji pozarządowych.
e) Trafiliśmy na strony i profile większości fundacji (Viva, Karuna).
f) Równolegle dotarliśmy do prasy specjalistycznej (Kocie Sprawy, Przyjaciel Pies), które na swoich łamach zamieściły artykuły poświęcone kampanii.
g) Do akcji dołączyły lecznice i schronisk dla zwierząt.
h) Domy kultury i świetlice dla dzieci przeprowadziły zajęcia edukacyjne, na tablicach ogłoszeniowych pojawiły się plakaty wyrzucone.pl
g) Dzięki olbrzymiemu zainteresowaniu mediów i wsparciu celebrytów akcja przybrała ogólnopolski zasięg.

Opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)

Główny nośnik kampanii: plakaty-zrywki rozklejane w Polsce.
Utworzenie strony wyrzucone.pl poruszającej najważniejsze zagadnienia kampanii i umożliwiającej przyłączenie się do akcji (wydrukowanie ogłoszeń, odbiór osobisty i za pośrednictwem poczty).
Szeroka kampania edukacyjna prowadzona na Facebooku.
Wykorzystanie Instagramu.
Nagranie i udostępnienie filmików na kanale YouTube.
Zaprojektowanie koszulek, w których fotografowali się celebryci.
Nawiązanie kontaktu z organizacjami prozwierzęcymi.
Współpraca z prasą specjalistyczną.
Wywiady w najważniejszych stacjach radiowych i telewizyjnych


Problemy społeczneInne
NadawcaPolymus Sp. z o.o.
WykonawcaPolymus Sp. z o. o.
Media22.05.2015 do chwili obecnej
Data zgłoszenia15.03.2016
Dodatkowe materiałyplik: wyrzucone.mp3
 plik: wyrzucone.mp3
 plik: wyrzucone.mp3