Konkurs Kampania Społeczna Roku 2015
|
09.03.2016 Kampania CHWILE ŻYCIA - NOMINOWANA KATEGORIA: Kampanie w kategorii 1% KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej
Opis celu kampaniiCHWILE ŻYCIA miała za zadanie zwrócić uwagę społeczeństwa na wysokie koszty leczenia onkologicznego, które często pacjenci muszą ponieść sami (kwoty dochodzące do 50 tys.zł/m-c). Celem kampanii było naświetlenie społeczeństwu problemu ograniczonego dostępu do innowacyjnego leczenia onkologicznego, nakłonienie obywateli do solidarności z chorymi, zachęcenie do przekazania 1% podatku. Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampania150 000 Polek i Polaków dowiaduje się co roku, że zachorowali na raka. Choroba ta nie jest problemem, który dotyczy wyłącznie pacjentów onkologicznych. Blisko 600 000 osób dowiaduje się w ciągu roku, że ktoś im bliski zachorował na nowotwór. Pół miliona osób żyje dzisiaj w Polsce z tym ciężkim schorzeniem, a 2 miliony osób ma w swoim najbliższym otoczeniu chorego na raka. Te liczby robią wrażenie. InsightNie rozumiem, czemu chorzy na raka proszą o pomoc w fundacjach. Przecież NFZ opłaca koszty leczenia. Nie ma sensu przekazywać 1% na ten cel. Określenie grupy docelowejdo końca stycznia -podatnicy ryczałtowi (wykszt. średnie+, właściciele drobnego biznesu i rentierzy) Wyjaśnienie idei kreatywnejGdy Twój czas się kurczy-staje się niezwykle cenny. Kampania ma pokazać, za pomocą symbolicznej wyceny poszczególnych momentów życia, że CHWILE ŻYCIA pacjenta onkologicznego w Polsce są bardzo cenne - w przenośni i dosłownie. Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to actionPrzekaż swój 1% fundacji Alivia… i pomóż chorym na raka. Hasło/sloganChorych na raka każda chwila życia kosztuje. Plany kontynuacji kampaniiKampania była kontynuowana w postaci działań PR zogniskowanych wokół raportu “Dostępność innowacyjnych leków onkologicznych w Polsce na tle wybranych krajów Unii Europejskiej oraz Szwajcarii” w okresie 05.2015 - 12.2015 Opis ogólny przebiegu działań w punktach – kolejność1 na początku stycznia na stronie www.alivia.org.pl stworzony został landing page z możliwością ściągania programu do rozliczania PIT, aby zapewnić podatnikom dogodny sposób przekazywania 1% podatku Alvii Opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)J.W Dodatkowo: |
Problemy społeczne | Pomoc społeczna |
Nadawca | ALIVIA - FUNDACJA ONKOLOGICZNA OSÓB MŁODYCH |
Wykonawca | STUDIO FILMOWE OPUS FILM, AGENCJA YOUNG & RUBICAM |
Media | 2 stycznie - 30 kwietnia 2015 |
Data zgłoszenia | 09.03.2016 |
Dodatkowe materiały | plik: chwile_zycia.pdf |
plik: chwile_zycia.mp4 |