Konkurs Kampania Społeczna Roku 2015
Nagrodzone i wyróżnione kampanie


Wyróznienie w kategorii Kampanie o tematyce zdrowotnej

09.03.2016

Kampania CHWILE ŻYCIA - NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie w kategorii 1%

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

Opis celu kampanii

CHWILE ŻYCIA miała za zadanie zwrócić uwagę społeczeństwa na wysokie koszty leczenia onkologicznego, które często pacjenci muszą ponieść sami (kwoty dochodzące do 50 tys.zł/m-c). Celem kampanii było naświetlenie społeczeństwu problemu ograniczonego dostępu do innowacyjnego leczenia onkologicznego, nakłonienie obywateli do solidarności z chorymi, zachęcenie do przekazania 1% podatku.

Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampania

150 000 Polek i Polaków dowiaduje się co roku, że zachorowali na raka. Choroba ta nie jest problemem, który dotyczy wyłącznie pacjentów onkologicznych. Blisko 600 000 osób dowiaduje się w ciągu roku, że ktoś im bliski zachorował na nowotwór. Pół miliona osób żyje dzisiaj w Polsce z tym ciężkim schorzeniem, a 2 miliony osób ma w swoim najbliższym otoczeniu chorego na raka. Te liczby robią wrażenie.

Insight

Nie rozumiem, czemu chorzy na raka proszą o pomoc w fundacjach. Przecież NFZ opłaca koszty leczenia. Nie ma sensu przekazywać 1% na ten cel.

Określenie grupy docelowej

do końca stycznia -podatnicy ryczałtowi (wykszt. średnie+, właściciele drobnego biznesu i rentierzy)
do końca kwietnia pozostali podatnicy -wykszt.średnie+,duże ośrodki miejskie, 26-50lat, doch.dobry+

Wyjaśnienie idei kreatywnej

Gdy Twój czas się kurczy-staje się niezwykle cenny. Kampania ma pokazać, za pomocą symbolicznej wyceny poszczególnych momentów życia, że CHWILE ŻYCIA pacjenta onkologicznego w Polsce są bardzo cenne - w przenośni i dosłownie.
Ma pozostawić widza z refleksją, że nawet najbardziej banalne chwile codziennego życia stają się dla chorujących na raka w Polsce, bardzo kosztowne.

Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to action

Przekaż swój 1% fundacji Alivia… i pomóż chorym na raka.

Hasło/slogan

Chorych na raka każda chwila życia kosztuje.

Plany kontynuacji kampanii

Kampania była kontynuowana w postaci działań PR zogniskowanych wokół raportu “Dostępność innowacyjnych leków onkologicznych w Polsce na tle wybranych krajów Unii Europejskiej oraz Szwajcarii” w okresie 05.2015 - 12.2015

Opis ogólny przebiegu działań w punktach – kolejność

1 na początku stycznia na stronie www.alivia.org.pl stworzony został landing page z możliwością ściągania programu do rozliczania PIT, aby zapewnić podatnikom dogodny sposób przekazywania 1% podatku Alvii
2 13.01 na YouTube na kanale Fundacji Alivia został opublikowany spot CHWILE ŻYCIA
3 następnie rozpoczęła się promocja kampanii, która obejmowała:
-działania online (reklamy tekstowe oraz graficzne w Google adWords, AdKontekst, IDM Net, Evolution Media, Agora, działania w social media, mailingi)
- działania offline (działania w prasie o zasięgu ogólnopolskim. W tym celu stworzony został key visual -dzienniki ogólnopolskie, czasopisma kobiece i lifestylowe, tygodniki opinii, prasa o tematyce nowotworowej)
-emisja spotu w TV ( Telewizja Polska i TVN)
-emisja spotu w radiu ( 9 stacji komercyjnych, publiczne radio ogólnopolski ( PR1) oraz 11 ośrodkach regionalnych)
-emisja spotu w kinach w formacie DCP, 61 kin na terenie całego kraju

Opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)

J.W Dodatkowo:
- Reklamy banerowe - w sieci IDM, Evolution Media, na portalach Agory
- Reklamy na Facebooku, na profilu Fundacji Alivia
-Promocja spotu na YouTube
- Seria testimoniali opisujących zmagania Podopiecznych Alivii z chorobą i polskim systemem służby zdrowia. Obecność w prasie obejmowała również specjalne wydawnictwa o tematyce nowotworowej - dodatki Wygrać z rakiem i Pokonaj raka dystrybuowane razem z Gazetą Wyborczą.


Problemy społecznePomoc społeczna
NadawcaALIVIA - FUNDACJA ONKOLOGICZNA OSÓB MŁODYCH
WykonawcaSTUDIO FILMOWE OPUS FILM, AGENCJA YOUNG & RUBICAM
Media2 stycznie - 30 kwietnia 2015
Data zgłoszenia09.03.2016
Dodatkowe materiałyplik: chwile_zycia.pdf
 plik: chwile_zycia.mp4