Konkurs Kampania Społeczna Roku 2013
|
11.03.2014 Klub Pancernika Klika w Fotelikach KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych
Opis celu kampaniiZmniejszenie liczby wypadków samochodowych, w których dziecko poniosło ciężkie obrażenia lub śmierć na skutek nie stosowania fotelików i podwyższeń samochodowych lub nie zapinania w nich pasów bezpieczeństwa, poprzez zachęcanie dzieci do samodzielnego dbania o własne bezpieczeństwo, oraz budowanie postawy odpowiedzialności za bezpieczeństwo dziecka wśród rodziców. Grupa docelowaKampania skierowana była do dwóch grup docelowych: dzieci w wieku 9-12 lat oraz ich rodziców. StrategiaRealizowana w latach 2005-2012 kampania przyniosła znaczącą poprawę bezpieczeństwa dzieci. W 2013 roku już 82% dzieci podróżowało w odpowiednich dla swojego wieku i wzrostu urządzeniach zabezpieczających. Pozytywny trend się jednak zatrzymał. Jak się okazało, o ile znacząca poprawa nastąpiła w grupie rodziców dzieci w wieku 4-9 lat, to problem stanowili rodzice dzieci starszych, w wieku 9-12. Aż 12% z nich było przewożonych bez żadnych zabezpieczeń, a dorośli znacznie częściej pozwalali im siedzieć na przednim siedzeniu pasażera lub tylnym siedzeniu po środku. Opis przebiegu kampaniiKampania medialna trwała przez sierpień 2013. W okresie wakacyjnym rozdawane były przez policjantów przy okazji kontroli drogowych maskotki pancernika. Od września w 45 placówkach edukacyjnych w całej Polsce działają Kluby Pancernika, które realizują program edukacyjny na temat bezpieczeństwa. Przez cały rok kampania obecna jest w Internecie. Wykorzystanie narzędzi komunikacji- emisja spotu skierowanego do dzieci w TV, w tym emisja w kanałach tematycznych dla dzieci EfektywnośćZmiana postaw: KampanijnośćKampania realizowana jest od 2005 roku. Zgłaszana edycja jest już 6 odsłoną kampanii, której głównym bohaterem niezmiennie pozostanie znany i lubiany pancernik Gustaw. Proces decyzyjny dot. kontynuacji kampanii jeszcze trwa. Potencjalne nowe edycje ponownie zawierać będę dwie linie kreacyjne. Opis inicjatoraInstytut Transportu Samochodowego prowadzi badania naukowe oraz prace z zakresu transportu samochodowego, a także wypracowuje nowe rozwiązania w bezpieczeństwie ruchu drogowego i ochronie środowiska. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyIdea kreatywna: Nie można być za dużym na bezpieczne podróżowanie |
Problemy społeczne | Bezpieczeństwo ruchu drogowego |
Nadawca | Instytut Transportu Samochodowego |
Wykonawca | Fabryka Komunikacji Społecznej |
Adresaci | dzieci (9-12 lat), ich rodzice |
Media | TV, internet |
Data zgłoszenia | 11.03.2014 |
Dodatkowe materiały | |