Konkurs Kampania Społeczna Roku 2013
|
27.02.2014 The Most Wanted App KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych
Opis celu kampaniiPodstawowym zadaniem aplikacji jest popularyzacja wizerunków najbardziej niebezpiecznych przestępców, dostarczenie wygodnego narzędzia, dzięki któremu można poinformować Policję o miejscu pobytu osób ściganych listami gończymi, a dzięki temu zwiększenie bezpieczeństwa obywateli. Grupa docelowaPodstawową grupą docelową byli młodzi mieszkańcy miast, spędzający dużo czasu poza domem, lubiący nowinki techniczne, korzystający ze smartfonów, ale liczyliśmy na dotarcie do wszystkich użytkowników. StrategiaJednym z podstawowych zadań policji jest chwytanie osób poszukiwanych w związku z podejrzeniem popełnienia przestępstwa. Tu policja często liczy na pomoc obywateli. W końcu wszyscy czulibyśmy się bezpieczniej w świecie bez przestępców. Jest jednak pewien problem. Zwykle ludzie nie wiedzą, jak wyglądają osoby poszukiwane przez policję. Wprawdzie policja umieszcza w internecie na stronie poszukiwani.policja.pl zdjęcia osób podejrzanych, ale mało kto wchodzi na tę stronę. Zadaliśmy sobie pytanie co zrobić, by obywatele rozpoznawali poszukiwanych, gdy zobaczą ich na ulicy? Jak sprawić, byśmy wiedzieli jak poszukiwani wyglądają? Opis przebiegu kampaniiPierwszym filarem kampanii była oczywiście sama aplikacja „The Most Wanted App”. Stworzyliśmy dedykowaną stronę www, na której można było obejrzeć film informujący o aplikacji i z której można było pobrać aplikację. Drugim filarem kampanii była zakrojona na szeroką skalę akcja PR. Tematem udało się nam zainteresować główne polskie media (TVN, TVP 1), a także media regionalne, media zagraniczne oraz serwisy internetowe. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiZe względu na ograniczony budżet nie korzystaliśmy z żadnych klasycznych narzędzi komunikacji reklamowej, chyba że jako takie potraktować landing page aplikacji i umieszczony na niej film promocyjny. Aplikacja miała jedynie wsparcie PR-owe. EfektywnośćPierwsza na świecie aplikacja ułatwiająca zapamiętywanie twarzy poszukiwanych przestępców pomimo bardzo ograniczonego budżetu okazała się bardzo interesująca dla grupy docelowej. Ponad 15 000 osób pobrało aplikację w pierwszym tygodniu po jej premierze. Na samej popularności aplikacji się jednak nie skończyło. Okazało się, że w przeciągu miesiąca od jej premiery zostało przesłanych ponad 200 zgłoszeń o rozpoznanych podejrzanych, a policja zatrzymała o 17% więcej podejrzanych dzięki tym zgłoszeniom! W sieci pojawiło się ponad 27000 artykułów o aplikacji, w tym były to artykuły na najbardziej prestiżowych i opiniotwórczych portalach. KampanijnośćZ tego, co wiemy The Most Wanted App była pierwszym takim działaniem na świecie. Planujemy rozwój aplikacji, który sprawi, że będzie jeszcze bardziej angażująca. Opis inicjatoraInicjatorem jest Komenda Główna Policji. |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Obronność i bezpieczeństwo |
Nadawca | Komenda Główna Policji |
Wykonawca | DDB Warszawa |
Adresaci | użytkownicy smartphonów |
Media | aplikacja mobilna |
Data zgłoszenia | 27.02.2014 |
Dodatkowe materiały | Most_Wanted_Komenda_Głowna_Policji_2.flv |