Konkurs Kampania Społeczna Roku 2013
|
27.02.2014 "tata Julki" - ojciec ambitnie do końca gra KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych
Opis celu kampaniiCelem było zebranie środków na operację serca 1,5 rocznej dziewczynki. Julka ze względu na bardzo zły stan była hospitalizowana, media nie miały do niej dostępu, co uniemożliwiło nagłośnienie problemu tradycyjnymi ścieżkami oraz zebranie środków na operację do której pozostało kilka dni. Brakującą kwotą do przeprowadzenia operacji serca było 130 000 złotych. Celem było stworzenie pospolitego ruszenia w celu ratowania życia małego dziecka. Grupa docelowaTworząc kampanię myśleliśmy głównie o uzyskaniu reakcji ze strony młodych ojców, internautów, którzy w sieci spędzają wiele godzin. Aktywni uczestnicy social media. StrategiaWiedzieliśmy kto potrzebuje pomocy i jaka musi być jej forma. Akcja miała zdanie fundraisingowe. Zależało nam tylko na zebraniu środków na operację serca Julki. Tworząc kampanię myśleliśmy głównie o uzyskaniu reakcji ze strony młodych ojców, którzy w sieci spędzają wiele godzin. Przeglądający nowinki technologiczne, informacyjne, są aktywnymi uczestnikami social media. Chcieliśmy poruszyć ich wrażliwą stronę. Pokazać, że jeden z nich potrzebuje pomocy. Jak się okazało kampania poruszyła wszystkich bez względu na wiek, czy płeć. Opis przebiegu kampaniiKampania została przygotowana w dwa dni. W tym czasie powstał scenariusz, materiał filmowy oraz montaż i plan działania. Dokładnie rankiem w piątek 01.02.2013 filmik został wrzucony do sieci. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiKampania rozpoczęła się od zamieszczenia filmiku na serwisie wykop.pl. Następnie FP Siepomaga, kanale youtube oraz w serwisie antyweb.pl. Wynikało to z charakterystyki określonej przez nas grupy docelowej. Rozsyłane były notki prasowe do mediów które uaktywniły się w połowie dnia, kiedy akcja już mocno szła wirusowo w sieci. Dzień 01.02.2013 w internecie był zdecydowanie dniem „taty Julki”. EfektywnośćZałożeniem kampanii było uzbieranie środków na operację w ciągu czterech dni od startu. Udało się tego dokonać w ok. 8 godzin. Filmik na kanale youtube obejrzało prawie 460 000 osób. Finansowo akcję wsparło prawie 3500 osób (cel po osiągnięciu 100% jest zamykany i nie można już dokonywać wpłat). Wsparcie docierało z (wg. największego zaangażowania): Polski, UK, Niemiec, USA, Węgier, Irlandi itd. KampanijnośćSpot wykorzystano podczas akcji „Szukam drugiej połowy serca” Był również bodźcem artykułu w Gazecie Wyborczej nt. działalności siepomaga.pl oraz artykułu w Dużym Formacie o pracy prof. Malca ratującego życie dzieci których nie można operować w Polsce. Opis inicjatoraFundacja Siepomaga |
Problemy społeczne | Inne |
Nadawca | Fundacja Siepomaga |
Wykonawca | Fundacja Siepomaga |
Adresaci | Internauci, młodzi ojcowie, |
Media | internet |
Data zgłoszenia | 27.02.2014 |
Dodatkowe materiały |