Konkurs Kampania Społeczna Roku 2013
|
27.02.2014 „Nie mażę się, ale marzę o…” KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych
Opis celu kampaniiKampania zakładała rozpropagowanie wiedzy i podjęcie dyskusji społecznej oraz wpłynięcie na zmiany postaw i zachowań wobec rodzin posiadających niepełnosprawne dziecko. Celem były też bezpośrednie działania na rzecz takich rodzin poprzez wsparcie ich w codziennych zadaniach, czyli przeciwdziałanie ich wykluczeniu społecznemu. Grupa docelowaGrupą docelową byli mieszkańcy wielkopolski, zarówno dorośli jak i dzieci oraz młodzież. StrategiaAkcja ukazała problem niepełnosprawności dziecięcej ze świeżej perspektywy. Jej bohaterami byli bowiem nie dzieci, a ich rodzice (i to oni widnieją na plakatach). Pokazaliśmy, że codziennej opiece, jaką sprawują nad swoimi pociechami, towarzyszą wysiłek i adrenalina godne prawdziwych wyczynowców. Bohaterowie kampanii przedstawieni byli jako osoby nie szukające podziwu, ani tym bardziej - litości. To osoby pragnące zrozumienia, a ich marzenia mogą wydawać się z naszego punktu widzenia wręcz banalne. Wyprawa przed siebie, wyjście na koncert czy po prostu chwila wytchnienia stanowią dla nich rzadkość ze względu na całkowite poświęcenie rodzicielskim obowiązkom. Nie wahają się jednak rezygnować z własnych wygód, gdy celem są zdrowie oraz szczęście ich dzieci. W ich oczach od lat są bohaterami. Opis przebiegu kampaniiAkcja została dofinansowana przez fundację Charity Bazaar z Belgii i ruszyła wraz z początkiem marca 2013 roku w Poznaniu i kilku miastach wielkopolski. Na ulicach ukazały się plakaty pod wiatami przystanków i przydrożne bilbordy w postaci sztangistki, pani inżynier, maratonki, rajdowca, alpinistki, latarnika, mima, trenera. Plakaty widoczne były przez dwa miesiące. Przez cały ten czas ukazywały się artykuły w gazetach, zarówno lokalnych jak i ogólnopolskich, reportaże w mediach – radio i telewizja. Ze stowarzyszeniem kontaktowali się i do dziś kontaktują rodzice, dzieląc się swoimi doświadczeniami, studenci, którzy oferują pomoc, dziennikarze zainteresowani tematem. Powstała strona internetowa kampanii www.niemazesie.pl oraz strona na portalu społecznościowym Facebook Nie mażę się. Kampania miała na celu bezpośrednie działania na rzecz takich rodzin. Kampania prezentowana była również na VI konferencji PR for Business 10 grudnia 2013 roku w PPTP w Poznaniu Wykorzystanie narzędzi komunikacjiW kampanii wykorzystano ATL - głównie bilbordy, plakaty rozmieszczone na przystankach i ulicach Poznania oraz kilkunastu miastach wielkopolski, Facebook, strona internetowa www.niemazesie.pl, media: radio i spot telewizyjny http://www.youtube.com/watch?v=8mvUIH18pak. EfektywnośćReakcja była bardzo pozytywna. Akcja wywołała lawinę maili, telefonów, dyskusji na forach internetowych. Osoby, które zaangażowały się to byli zarówno rodzice dzieci niepełnosprawnych, terapeuci, pedagodzy, ale też ludzie nie związani z problematyką kampanii. KampanijnośćZainteresowanie tematem jest tak duże, że hasło” Nie mażę się, ale marzę o…”- stało się myślą przewodnią naszej organizacji, a plakaty zdobią ściany nowej siedziby stowarzyszenia. Na początek kwietnia planowane jest wydanie książki „Nie mażę się,,”, a wraz z jej ukazaniem się akcje medialne. Opis inicjatoraStowarzyszenie na Rzecz Dzieci ze Złożoną Niepełnosprawnością „Potrafię Więcej” jest organizacją, która kompleksowo wspiera całe rodziny posiadające niepełnosprawne dziecko. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyRodzice na plakatach zostali przedstawieni jako Superbohaterowie, wyczynowcy. Ich role są odzwierciedleniem ich codziennej sytuacji. W zaciszu domu osiągają wyniki godne najlepszych olimpijczyków, jednak wykluczeni ze zwyczajnego życia nie realizują swoich prostych potrzeb i marzeń. |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Inne, Komunikacja w rodzinie, Pomoc rozwojowa, Pomoc społeczna |
Nadawca | Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci ze Złożoną Niepełnosprawnością „Potrafię Więcej” |
Wykonawca | „Visual heads” |
Adresaci | mieszkańcy wielkopolski, zarówno dorośli jak i dzieci oraz młodzież |
Media | elewizja, radio, internet, prasa |
Data zgłoszenia | 27.02.2014 |
Dodatkowe materiały |