Konkurs Kampania Społeczna Roku 2011
|
12.04.2012 Projekt „Daj włos” to inicjatywa Fundacji Rak’n’Roll, mająca na celu wyprodukowanie peruk z naturalnych włosów dla kobiet, które utraciły włosy w efekcie leczenia chemioterapią. KATEGORIA: Zdrowie
Opis celu kampaniiCelem projektu „Daj włos” było namówienie zdrowych kobiet posiadających długie włosy, do obcięcia ich i przekazania po to, by powstały naturalne peruki potrzebne kobietom przechodzącym chemioterapię. Akcja wymagała zaangażowania nie tylko Fundacji, ale także maksymalnej liczby salonów fryzjerskich w całym kraju oraz firmy która zgodziła się przygotowywać pro bono peruki z naturalnych włosów Grupa docelowaGrupą docelową projektu były kobiety, które posiadały włosy o dł. min. 25 cm. StrategiaWłosy to jeden z najważniejszych atrybutów naszego wyglądu, choć zwykle nie zdajemy sobie sprawy, jak dużo one dla nas znaczą. Utrata włosów zawsze niekorzystnie wpływa na nasze samopoczucie. Dotkliwie przekonują się o tym osoby będące w trakcie leczenia chemioterapią. Utrata włosów to skutek uboczny chemioterapii, który przeraża chorych najbardziej. W trakcie leczenia fatalne samopoczucie fizyczne łączy się ze słabą formą psychiczną. A czasem wystarczy dobrze dobrana peruka, by zdecydowanie poprawić kondycję psychiczną i samopoczucie chorej. Obecnie w Polsce peruki z naturalnych włosów są tylko częściowo refundowane przez NFZ. Opis przebiegu kampaniiDo celów realizacji projektu, w pierwszej kolejności została pozyskana do współpracy firma Rokoko Hair Company, która zgodziła się na przygotowywać peruki pro bono. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiZdjęcia wykonane podczas sesji zdjęciowej tworzyły serię sześciu plakatów. Trafiły one w pierwszej kolejności do salonu Jaga Hupało&Thomas Wolff Hair Studio a następnie do kilku innych salonów, które przyłączyły się do akcji. Działania PRDziałania komunikacyjne prowadzone były do mediów w szczególności skierowanych do grupy docelowej (prasa kobieca, urodowa magazyny o tematyce społecznej). Komunikacja odnośnie akcji prowadzona była także poprzez social media (Facebook, Twitter) EfektywnośćPomimo zerowych nakładów na realizację projektu oraz ograniczonych kanałów komunikacji (tylko salony fryzjerskie i social media), do akcji do tej pory dołączyły 64 salony fryzjerskie w całej Polsce a swoje włosy zdecydowało się obciąć aż 574 osoby. W sumie obcięto 143 metry włosów! KampanijnośćKampania nadal trwa, kolejne salony przystępują do akcji i kolejne osoby odbierają swoje darmowe peruki. Jest to stały projekt Fundacji Rak’n’Roll, która pomaga chorym w codziennym życiu z rakiem. Opis inicjatoraFundacja Rak’n’Roll przełamuje schematy myślenia o chorobach nowotworowych. Podejmuje temat „co dalej”, jak żyć kiedy zachorujesz i jednocześnie dostarcza chorym pozytywnej energii do walki z chorobą. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyNa plakatach widzimy zestawienie dwóch kobiet: zdrowej, z długimi, pięknymi włosami i chorej, pozbawionej włosów. Raz jedna jest tyłem, raz druga. Wzdłuż głów wije się hasło „Daj włos!” oraz krótkie, informacyjne copy wraz z call to action. Plakaty zawsze wisiały dwa, obok siebie. Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalneNietypowa sesja zdjęciowa z udziałem kobiet zdrowych i chorych. |
Kategoria konkursowa | Zdrowie |
Problemy społeczne | Promocja zdrowia |
Nadawca | Fundacja Rak'n'Roll |
Wykonawca | Euro RSCG 4D |
Adresaci | kobiety zdrowe posiadające długie włosy, właściciele salonów fryzjerskich |
Media | salony fryzjerskie, social media |
Data zgłoszenia | 12.04.2012 |