Nie znasz - nie otwieraj - NOMINOWANA
KATEGORIA: Programy edukacyjne firm (CSR)
Nazwa i opis inicjatora kampanii
Tauron Sprzedaż sp. z o.o.
Nazwa wykonawcy
Tauron Sprzedaż sp z o.o.
Data realizacji kampanii (od-do)
czerwiec-lipiec 2015r.
Strategia
Opis celu kampanii
Edukację oparto na przekazie skoncentrowanym w 3 punktach:
1. Mój dom, moją twierdzą - nie wpuszczam do domu osób, których nie znam.
2. Jeżeli zamierzam kogoś wpuścić, sprawdzam czy jest tym, za kogo się podaje.
3. Pośpiech złym doradcą - weryfikuję ofertę, dokładnie czytam umowę i mam prawo z niej zrezygnować w ciągu 14 dni.
Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampania
Uświadomienie problemu i konieczność edukowania osób starszych w zakresie bezpieczeństwa, także handlowego. Pobudzenie do społecznej dyskusji i zainteresowania grupą najstarszych klientów.
Insight
Jestem ufny i życzliwy. Nie mam złych zamiarów. Wierzę, że jeśli ktoś puka do drzwi, jest tym, za kogo się podaje.
Określenie grupy docelowej
Wiek 55+, geotarget: woj. dolnośląskie, śląskie, opolskie, małopolskie
Wyjaśnienie idei kreatywnej
"TAURON szanuje prywatność swoich klientów", "Nie znasz, nie otwieraj!" - nie wpuszczaj obcych, sprawdzaj informacje. Bądź świadomy zagrożeń, a jeśli nawet zostaniesz pokrzywdzony - nie jesteś sam, możesz liczyć na nasze wsparcie. TAURON edukuje (ostrzega, informuje, radzi) i wspiera. Uczestniczy w życiu klientów, chce, aby czuli się ważni i potrzebni.
Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to action
Zadzwoń 555 444 555
Hasło/slogan
"TAURON szanuje prywatność swoich klientów", "Nie znasz, nie otwieraj!"
Plany kontynuacji kampanii
Bezpieczeństwo seniorów to temat obecny w TAURONIE już od dłuższego czasu. Kampania pn."TAURON szanuje prywatność swoich klientów" to kolejny już ukłon w stronę najstarszych klientów i problemów społecznych, które dotykają właśnie tę grupę. Działania mają charakter cykliczny i pozostaną wierne idei edukacji w kolejnych latach - z roku na rok w nowej odsłonie, lecz w ramach jednego przekazu.
Opis przebiegu realizacji kampanii (opis tego co udało się zrealizować)
Opis ogólny przebiegu działań w punktach – kolejność
1. Emisja spotów TV
2. Emisja spotów radiowych
3. Reklama prasowa
4. OOH (citylight's, mobil, reklama na/w środkach komunikacji miejskiej)
5. BTL (plakaty, ulotki: materiały w punktach obsługi klienta i dystrybuowane w terenie)
6. Działania internetowe (np. bezpieczniki.tauron.pl)
7. Otwarte wykłady Michała Fajbusiewicza "Nie znam, nie otwieram!"
Opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)
spoty tv, radiowe, reklamy i artykuły w prasie i na www, drukowane poradniki i ankiety
Opis działań PR
Włączenie do kampanii grup ważnych ze względu na osiągnięcie celu społecznego
wykłady Michała Fajbusiewicza dla uczestników Uniwersytetu Trzeciego Wieku
Efekty media relations - obecność publicystyczna kampanii w mediach (np. wskaźniki, jeśli są). Czy kampania wywołała dyskusję w mediach?
komentarze prasowe dot. tematyki i wydarzeń inicjowanych przez TAURON (lokalne dzienniki i miejskie strony www)
Zbudowanie marki społecznej tj. czy została wypromowana jakaś marka lub czy temat kampanii, hasło zyskało rozpoznawalność dzięki kampanii.
bd
Efektywność
Czy kampania osiągnęła cele lub jaki był poziom realizacji celów
"Wzrost świadomości mieszkańców w zakresie bezpieczeństwa i weryfikacji ofert zanotowany poprzez bardzo wysoki poziom kontaktu z infolinią w celu zgłoszenia nieuczciwych praktyk handlowych oraz poznania aktualnej oferty TAURONA. Wiele połączeń dotyczyło porównania oferty złożonej przez innego dostawcę energii elektrycznej."
W jaki sposób weryfikowana jest efektywność kampanii?
Połączenia z infolinią
Budżet kampanii
ok.2 mln zł
Jaka była zmiana postaw
Wzmożona aktywność społeczna - zauważono znaczny przyrost połączeń z infolinią w celu weryfikacji ofert czy zgłoszeń nieuczciwych praktyk handlowych co świadczy o dobrej komunikacji z odbiorcami i zrozumiałym przekazie. Mieszkańcy nie otwierają już tak szybko drzwi osobom, których nie znają i sprawdzają przyjęte oferty. Spadła znacznie ilość osób, które podpisały umowę z innym dostawcą energii elektrycznej, gdyż mieszkańcy nie podpisują już tylu umów, bez uprzedniej analizy treści i weryfikacji danych w ofercie.
Kreacja
tauron_dl_druk_ulotka_z_mf.pdf