Kampanie zgłoszone do konkursu
|
02.04.2015 Kampania społeczna "Płodna Polka" KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych
Opis celu kampaniiDramatycznie liczba niepłodnych par, tymczasem Polki w pogodni za karierą coraz później decydują się na zajście w ciążę. Kampanie nakłaniające do wczesnego macierzyństwa ponoszą klęskę. W związku z tym kluczowe staje się przekonanie Polek do diagnozowania swojej płodności. Celem kampanii „Płodna Polka” jest zachęcenie ich do wykonywania badań Pakietu kobiecego, czyli AMH, FSH oraz USG, które pozwalają oszacować czas pozostały kobiecie na zajście w ciążę. Grupa docelowaMłode kobiety nieposiadające dzieci, media StrategiaW związku ze stale podnoszącym się wiekiem, w którym Polki decydują się na założenie rodziny, rośnie liczba problemów z zajściem w ciążę. Szacuje się, że problem niepłodności dotyka już około 15% par. Jak wynika z badań przeprowadzonych na potrzeby kampanii aż 82% Polek, które nie posiadają jeszcze dzieci, nigdy nie diagnozowało się pod kątem swojej płodności, przy czym aż ponad ¼ z nich planuje ciążę po 30. roku życia. Kobiety nie mają świadomości, że z upływem czasu, szanse na poczęcie dziecka maleją, a po przekroczeniu wieku 33. lat zdecydowanie spadają. Na płodność negatywnie wpływają również czynniki związane ze stylem życia, jak stres lub zła dieta. Wykonanie badań Pakietu kobiecego pozwala oszacować, jak długo kobieta zachowa płodność, tym samym pozwalając na świadome zaplanowanie macierzyństwa. Opis przebiegu kampanii1. Działania przygotowawcze: Wykorzystanie narzędzi komunikacjiZ uwagi na społeczny charakter kampanii jej komunikacja opierała się na współpracy redakcyjnej z telewizją – stacjami regionalnymi i ogólnopolskimi, radiem – rozgłośniami regionalnymi i ogólnopolskimi, prasą – tytułami ogólnopolskimi i regionalnymi. Dobór mediów dostosowany był do grupy docelowej. EfektywnośćDo tej pory wygenerowano ponad 1200 publikacji o łącznym zasięgu minimum 20 mln osób oraz AVE 2,8 mln. Dr Grzegorz Mrugacz, ekspert medyczny kampanii, gościł m.in. w Dzień Dobry TVN oraz Pytaniu na Śniadanie. Problem kampanii poruszany był w programach ogólnopolskich (m.in. TVP Info), prasie opiniotwórczej (m.in. w Gazecie Wyborczej), pismach kobiecych (m.in. Przyjaciółce, Poradniku Domowym, Życiu na Gorąco, Tele Tygodniu), tytułach branżowych (m.in. Puls Medycyny), portalach informacyjnych (m.in. Onet.pl, Wp.pl, Gazeta.pl), w radiu oraz prasie regionalnej. KampanijnośćDruga edycja kampanii jest w przygotowaniu. Strategia działania opierać się będzie na działaniach edukacyjnych – materiałach problemowych oraz akcjach specjalnych. Opis inicjatoraCelem Fundacji "Nadzieja dla zdrowia" jest przeciwdziałanie rozwojowi chorób cywilizacyjnych, w tym edukacja w zakresie profilaktyki i leczenia chorób przewlekłych. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczynie dotyczy |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia, Promocja zdrowia |
Nadawca | Fundacja "Nadzieja dla zdrowia" |
Wykonawca | Procontent Communication |
Adresaci | Młode kobiety nieposiadające dzieci, media |
Media | radio, prasa, telewizja, internet, social media |
Data zgłoszenia | 02.04.2015 |
Dodatkowe materiały | plik: plodna_polka_ks.pdf |