Kampanie zgłoszone do konkursu
|
01.04.2015 Akcja Miś - Nie bij mnie, kochaj mnie! KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych
Opis celu kampaniiFundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy tworząc “Akcję MIŚ” chciała zwrócić uwagę na problem przemocy wobec dzieci. Niestety wciąż słyszymy, że do szpitali, dla których WOŚP kupuje sprzęt medyczny, trafiają dzieci, których obrażenia zostały spowodowane agresywnym zachowaniem osoby dorosłej. Nie zgadzając się z taką sytuacją i stanowczo protestując przeciwko takim zachowaniom, Fundacja postanowiła spontanicznie zorganizować “Akcję MIŚ”. Grupa docelowaRodziny, rodzice, najbliższe otoczenie rodzin, w których występuje przemoc, a także Ci, którzy mogą realnie wpłynąć na poprawę sytuacji osób dotkniętych przemocą domową. StrategiaProblem pojawił się, gdy po raz kolejny pojawiły się doniesienia w mediach o dzieciach, które trafiły do szpitala ze względu na pobicie przez najbliższych członków swojej rodziny. Postanowiliśmy zareagować i dotrzeć bezpośrednio do osób, które zamieszkiwały region, w którym wystąpiły konkretne przypadki przemocy. Opis przebiegu kampaniiKampania polegała na rozłożeniu pluszowych maskotek - misiów w centrach wielu miast w Polsce. Pierwotnie zaczęliśmy od miejscowości, w której doszło do pierwszego nagłośnionego aktu przemocy, jednak później zaczęły zgłaszać się do nas osoby z innych miast, które także chciały przyłączyć się do akcji. W ten sposób misie pojawiły się w Warszawie, Zielonej Górze, Szczecinie, Gorzowie Wielkopolskim, Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku, Rzeszowie, Poznaniu i Zduńskiej Woli (to było podczas pierwszej akcji). W drugą akcję miś w 2014 r. zaangażowało się już 175 miejscowości w całej Polsce. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiPrzygotowaliśmy stronę internetową i na bieżąco komunikowaliśmy wszystko w social media. To był nasz punkt wyjścia. Nie skoncentrowaliśmy się tylko na Facebooku, bardzo mocno postawiliśmy na Instagram, namawiając ludzi do wrzucania zdjęć znalezionych na ulicy misiów. EfektywnośćDzięki Akcji Miś udało nam się nagłośnić temat przemocy w rodzinie nie tylko w ogólnopolskich mediach, ale także tych lokalnych, które są bliższe mieszkańcom mniejszych miejscowości. Często to, co globalne czy ogólnopolskie nie trafia tak bezpośrednio, jak konkretny miś znaleziony na przystanku, z którego codziennie ktoś odjeżdża do pracy. Zależało nam na tym, by akcja bezpośrednio trafiała do konkretnego człowieka. KampanijnośćMamy nadzieję, że nie będzie potrzeby, by kampanię kontynuować. Jej założeniem jest to, że organizowana jest w przypadku, gdy nagłośniony zostanie jakiś przypadek przemocy domowej. Mamy więc nadzieję, że już nigdy Akcji Miś nie będziemy musieli organizować. Opis inicjatoraCel Fundacji: Celem Fundacji jest działalność w zakresie ochrony zdrowia, polegająca na ratowaniu życia chorych osób, w szczególności dzieci, i działanie na rzecz poprawy stanu ich zdrowia. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Walka z przemocą |
Nadawca | Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy |
Wykonawca | Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy |
Adresaci | Rodzice, najbliższe otoczenie rodzin, w których występuje przemoc domowa, przypadkowi przechodnie |
Media | Internet |
Data zgłoszenia | 01.04.2015 |
Dodatkowe materiały | |