Kampanie zgłoszone do konkursu
|
30.03.2015 Milka wspiera SZLACHETNĄ PACZKĘ KATEGORIA: Akcje zaangażowane firm (CSR) KATEGORIA: Marketing zaangażowany społecznie (CRM)
Opis celu kampanii• Współpraca marki Milka należącej do portfolio Mondelez – producenta słodyczy ze SZLACHETNĄ PACZKĄ – największą świąteczną ogólnopolską akcją bezpośredniej pomocy, miała zainspirować jak największą liczbę osób do pomagania najbardziej potrzebującym rodzinom w Polsce. Grupa docelowa1. Konsumenci Milki, pracownicy firmy Mondelez StrategiaDelikatność, szlachetność i chęć pomocy innym to wartości bliskie SZLACHETNEJ PACZCE, ale też Milce. Wiemy, że pomaganie ma większą moc, gdy jest nas więcej i robimy to wspólnie, szczególnie w okresie świąt, gdy dbamy o losy innych. Dlatego właśnie wtedy szukaliśmy partnera, z którym moglibyśmy promować pomaganie innym. Idealna okazała się SZLACHETNA PACZKA - największa ogólnopolska akcja pomocy bezpośredniej w okresie Świąt. Opis przebiegu kampaniiDzięki realizacji kampanii dowiedliśmy, że zainteresowanie przekazywaniem dobrowolnej pomocy w ramach SZLACHETNEJ PACZKI może być jeszcze większe niż dotychczas. Aby tego dokonać Milka przekazała pół miliona złotych na bieżącą działalność SZLACHETNEJ PACZKI oraz wsparcie sprawnej obsługi darczyńców. Przygotowaliśmy także kampanię ATL, stworzyliśmy dedykowaną akcji linię produktów a informacje o możliwości pomagania umieściliśmy w setkach sklepów w całej Polsce. Dotarliśmy do 800 tysięcznego grona osób zaangażowanych w pomaganie – każdemu darczyńcy i wolontariuszowi przekazaliśmy dedykowaną akcji czekoladę Milka w limitowanej owijce – symbol wdzięczności za uczestnictwo w akcji i świadectwo ogromnego serca. Z podziękowaniami za pomoc dotarliśmy także do zaangażowanych w akcję gwiazd i liderów opinii. Ponadto zainspirowaliśmy czołowych polskich blogerów i vlogerów do przygotowania własnej paczki dla wybranych rodzin i zachęcania do tego innych. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiMarka zapewniła wsparcie promocyjne SZLACHETNEJ PACZKI na każdym etapie. Z komunikacją dotarła do wolontariuszy, darczyńców, potrzebujących rodzin i ponad milionowego grona konsumentów Milki za pomocą, m.in.: EfektywnośćMarka przekazała inicjatywie pół miliona złotych. Koszt dodatkowych działań w ramach współpracy (kampania PR, kampania TV, produkcja kilkudziesięciu tysięcy dedykowanych akcji czekolad, udostępnienie sprzętu, wiedzy pracowników i współpracujących z marką agencji kreatywnych) szacowany jest na kwotę ponad miliona złotych. KampanijnośćSzlachetna Paczka istnieje od 2000 roku. W tym roku Milka po raz pierwszy włączyła się w jej działania. Powodzenie akcji, jeszcze większa liczba rodzin, którym udało się pomóc oraz nawiązane relacje sprzyjają dalszej współpracy stron. Opis inicjatoraOrganizatorami kampanii są marka Milka z portfolio Mondelez Polska sp. z o.o. i SZLACHETNA PACZKA. W realizacji akcji brały także udział agencje (PR, kreatywne, itp.) współpracujące z marką Milka. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyKomunikacja akcji jest oparta na wartościach wspólnych zarówno marce Milka jak i SZLACHETNEJ PACZCE – szlachetności i delikatności. Położono w niej nacisk na promowanie pozytywnych relacji, godnych naśladowania gestów, idei pomagania innym, szczególnie w okresie Świąt. Marka we wszystkich materiałach komunikacyjnych przypominała, że pomaganie ma szczególną moc, gdy robi się to razem i zachęcała do powielania godnych naśladowania gestów. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Pomoc społeczna, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Walka z wykluczeniem społecznym, Wolontariat |
Nadawca | Marka Milka, Mondelez Europe Services Oddział w Polsce |
Wykonawca | Marka Milka, Mondelez Europe Services Oddział w Polsce oraz współpracujące z nią agencje kreatywne i PR |
Adresaci | Konsumenci słodyczy Milka i opinia publiczna, a także ekipa SZLACHETNEJ PACZKI i jej darczyńcy oraz pracownicy firmy Mondelez. Najbardziej potrzebujące rodziny w Polsce |
Media | Telewizja, prasa, Internet, media opiniotwórcze, life-stylowe i branżowe, media społecznościowe, blogosfera |
Data zgłoszenia | 30.03.2015 |
Dodatkowe materiały | |
plik: Clipping_Milka WspieraSzlachetnaPaczke.pdf |