Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2014



30.03.2015

Kampania społeczna ZABIERZ LASKĘ DO KINA

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

Opis celu kampanii

Celem kampanii społecznej ZABIERZ LASKĘ DO KINA Fundacji Kultury bez Barier jest zwrócenie uwagi na problem dostępu do kultury osób z niepełnosprawnością, a szczególnie niewidomych i niesłyszących. Kampania zwraca uwagę, aby dołączać audiodeskrypcję, napisy dla niesłyszących lub tłumaczenie na język migowy do filmów, spektakli teatralnych i wystaw w muzeach.

Grupa docelowa

Twórcy kultury i odbiorcy kultury, Dyrektorzy instytucji kultury w Polsce, Producenci i realizatorzy wydarzeń kulturalnych (spektakli, filmów, wystaw)

Strategia

Anna Żórawska, szefowa Fundacji Kultury bez Barier tłumaczy: Hasło ZABIERZ LASKĘ DO KINA to apel, zaproszenie skierowane do ludzi, żeby zabrali, czy raczej spróbowali zabrać do kina osobę niewidomą, niedowidzącą, czyli osobę, która na co dzień chodzi z tytułową białą laską. Hasło wymyślił mój kolega z Fundacji, Robert Więckowski, który porusza się, jak sam mówi, z "blondie”. Każdy z nas ma realny wpływ na kulturę, ale kampanię kierujemy przede wszystkim do jej twórców, którzy produkują bardzo cenne, ale niedostępne wydarzenia kulturalne.

Opis przebiegu kampanii

Anna Żórawska, szefowa Fundacji Kultury bez Barier tłumaczy: Hasło ZABIERZ LASKĘ DO KINA to apel, zaproszenie skierowane do ludzi, żeby zabrali, czy raczej spróbowali zabrać do kina osobę niewidomą, niedowidzącą, czyli osobę, która na co dzień chodzi z tytułową białą laską. Hasło wymyślił mój kolega z Fundacji, Robert Więckowski, który porusza się, jak sam mówi, z "blondie”. Każdy z nas ma realny wpływ na kulturę, ale kampanię kierujemy przede wszystkim do jej twórców, którzy produkują bardzo cenne, ale niedostępne wydarzenia kulturalne.

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

Prace nad kampanią społeczna "Zabierz laskę do kina" trwały ponad 6 miesięcy.
Przygotowaliśmy szczegółowy harmonogram, plan działań, listę ewentualnych partnerów i patronów medialnych, napisaliśmy a także wysyłaliśmy oferty z zaproszeniem do współpracy.

Przeprowadzone działania promocyjne: pozyskanie patronów medialnych (m.in. miesięcznik Film, portal FilmWeb), konferencja prasowa w Kinie Atlantic, dystrybucja plakatów w instytucjach kulturalnych w całej Polsce (teatry, galerie, muzea, domy kultury), promocja kampanii w mediach i mediach społecznościowych.

Efektywność

Anna Żórawska, szefowa Fundacji Kultury bez Barier tłumaczy: Hasło ZABIERZ LASKĘ DO KINA to apel, zaproszenie skierowane do ludzi, żeby zabrali, czy raczej spróbowali zabrać do kina osobę niewidomą, niedowidzącą, czyli osobę, która na co dzień chodzi z tytułową białą laską. Hasło wymyślił mój kolega z Fundacji, Robert Więckowski, który porusza się, jak sam mówi, z "blondie”. Każdy z nas ma realny wpływ na kulturę, ale kampanię kierujemy przede wszystkim do jej twórców, którzy produkują bardzo cenne, ale niedostępne wydarzenia kulturalne.

Kampanijność

Planujemy kolejną edycje kampanii ZABIERZ LASKĘ DO KINA w 2016 roku.

Opis inicjatora

Fundacja Kultury Bez Barier sprawia, że kultura staje się dostępna dla osób niewidomych i niesłyszących w całej Polsce.


KrajPolska
Problemy społeczneEdukacja, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%, Kultura
NadawcaFundacja Kultury bez Barier
WykonawcaPracownia Szumu, SHOOTME
AdresaciTwórcy kultury i odbiorcy kultury, Dyrektorzy instytucji kultury w Polsce, Producenci i realizatorzy wydarzeń kulturalnych (spektakli, filmów, wystaw)
Mediaprasa, radio, telewizja, internet, kampania kinowa
Data zgłoszenia30.03.2015
Dodatkowe materiały