Kampanie zgłoszone do konkursu
|
30.03.2015 Kartkówka KATEGORIA: Kampanie 1%
Opis celu kampaniiW okresie rozliczania PITów wiele organizacji pozarządowych prosi o wsparcie w postaci przekazania 1%. Celem kampanii było zachęcenie jak największej liczby odbiorców, aby swój 1% oddała właśnie na rzecz Fundacji Dzieci Niczyje. Poprzez niestandardowy przekaz zależało nam na zwróceniu uwagi na numer KRS FDN, który należy wpisać przy rozliczaniu podatków, aby wesprzeć organizację w jej działalności na rzecz krzywdzonych dzieci. Grupa docelowaKampania była adresowana do szerokiej grupy odbiorców – wszystkich, którzy wypełniają PITy. Komunikat powinien trafić zarówno do młodszych, jak i starszych osób. StrategiaFundacja finansuje swoją działalność w dużej mierze ze środków pozyskiwanych od darczyńców, w tym w akcji przekazywania na rzecz organizacji non-profit 1% z podatku… ale o 1% prosi wiele organizacji non-profit i w czasie wypełniania PITu (styczeń-kwiecień) jest dość dużo komunikatów dotyczących przekazywania 1% na szczytne cele. Są one dosyć standardowe. Kampania musi się wyróżniać, aby została zauważona. Opis przebiegu kampaniiNa YouTube został umieszczony krótki interaktywny film, pokazujący sceny przemocy domowej wobec dziecka. Chłopiec musiał na polecenie ojca rozwiązać kilka równań matematycznych w przeciągu 30s. Pomagając mu dokonać obliczeń i dochodząc do poprawnego rozwiązania ukazywał się numer KRS Fundacji, na który można było przekazać swój 1%. Po obejrzeniu filmu odbiorca miał okazję udostępnić obejrzany materiał w mediach społecznościowych i polecić go swoim znajomym. Dzięki temu, akcja stała się viralem, a okazję do zapoznania się z nim miało więcej osób niż tylko użytkownicy portalu YouTube. Akcja pojawiła się na Facebooku, Twitterze, różnego rodzaju forach internetowych i wspominano o niej na blogach. Niestandardowy przekaz wykroczył poza ramy Internetu. Zainteresowały się nim również prasa i telewizja. Zdarzyło się również, że wspomniano o nim w radiu. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiZe względu na ograniczenia budżetowe nadrzędnym celem było wykorzystanie mediów, które pozwalają na to, by idea kampanii mogła propagować się samodzielnie (wirusowo) przy niewielkim nakładzie środków finansowych. Podstawowym narzędziem była interaktywna aplikacja, ułatwiającą zapamiętanie KRS-u Fundacji i demonstrująca jak efektywnie pomóc jej podopiecznym. EfektywnośćKampania osiągnęła 4944 wyświetlenia filmu na YouTube oraz 28 tysięcy fanów na Facebooku. Kreacja emitowana była również przez okres miesiąca przed wszystkimi seansami w Kinotece. Dzięki temu dotarła ze swoim przekazem do około 20 tysięcy widzów. KampanijnośćNie, kampania nie jest kontynuacją wcześniejszych działań i nie będzie kontynuowana w następnych latach. Każdego roku tworzona jest inna kreacja, zachęcająca do przekazywania 1% na rzecz Fundacji Dzieci Niczyje. Opis inicjatoraFundacja Dzieci Niczyje zajmuje się ochroną dzieci przed krzywdzeniem oraz pomocą małoletnim - ofiarom przemocy i wykorzystywania seksualnego, ich rodzinom i opiekunom. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyFilm ukazuje chłopca zmagającego się z pracą domową z matematyki. Dziecko jest przerażone. Ojciec w atmosferze zastraszenia uczy go matematyki, nakazuje mu rozwiązanie kolejnych równań matematycznych, dając mu na to 30 sekund. Chłopiec jest przestraszony i postawiony w bardzo stresującej sytuacji. Film zatrzymuje się w momencie gdy dziecko próbuje rozwiązać zadania. Widz może pomóc mu w ich rozwiązaniu. Odpowiedzi z trzech równań łącza się tworząc kombinację numeru KRS Fundacji. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Walka z przemocą |
Nadawca | Fundacja Dzieci Niczyje |
Wykonawca | McCann Worldgroup Poland |
Adresaci | Kobiety i mężczyźni, młodsi i starsi, którzy rozliczają PITy |
Media | Internet |
Data zgłoszenia | 30.03.2015 |
Dodatkowe materiały | https://www.youtube.com/watch?v=vZFtK1A39aM |