Kampanie zgłoszone do konkursu
|
23.03.2015 Nigdy nie jeżdżę po alkoholu KATEGORIA: Kampanie firm i fundacji firm
Opis celu kampaniiCelem kampanii było uruchomienie obywatelskiej, oddolnej inicjatywy sprzeciwu wobec jazdy po alkoholu. Akcja wykorzystywała prosty mechanizm, ukierunkowany na upowszechnienie znaku „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” i uczynienie z niego symbolu społecznego manifestu odpowiedzialnych – trzeźwych kierowców. Grupa docelowaAkcja adresowana była do kierowców w całej Polsce poprzez zachęcanie ich do naklejenia znaku „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” na szybie samochodu. StrategiaInicjatywa jest kontynuacją prowadzonych od kilku lat działań Związku Pracodawców – Browary Polskie, ukierunkowanych na promocję całkowitej abstynencji wśród kierowców. Bezpośrednią przyczyną zdecydowanego zwiększenia skali działań i wyjścia poza inicjatywy branżowe były tragiczne wydarzenia z udziałem nietrzeźwych kierowców, o których informowały media na początku 2014 roku. Wzrost liczby wypadków z udziałem nietrzeźwych kierowców można obserwować każdego roku w okresach świątecznych oraz wakacyjnych, co potwierdzają policyjne statystyki. Eksperci do spraw bezpieczeństwa ruchu drogowego wskazują, iż jednym z głównych czynników wpływających na to, że wciąż wiele osób decyduje się na prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu, jest społeczne przyzwolenie na „jazdę na podwójnym gazie”. Przekaz akcji skupiał się przede wszystkim na aktywizacji społeczeństwa i zbudowaniu szerokiego społecznego frontu sprzeciwu wobec prowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu oraz na stworzeniu koalicji na rzecz walki z tym problemem. Opis przebiegu kampaniiKampania prowadzona była w okresie czerwiec-grudzień 2014. Osiągnięcie założonych celów możliwe było tylko przy nadaniu działaniom ogólnopolskiej skali, dlatego przyjęto formułę partnerstwa publiczno-prywatnego, w równym stopniu angażującego obie strony – organizacje publiczne oraz podmioty prywatne. Idea społeczna akcji już na starcie pozyskała poparcie instytucji państwowych – Ministerstwa Gospodarki oraz Komendy Głównej Policji, które objęły ją patronatem. Trzonem, na którym opierała się mechanika inicjatywy, była współpraca z Komendą Główną Policji. Policjanci podczas kontroli drogowych na terenie całej Polski rozdystrybuowali ponad 550 tys. naklejek. W trakcie pół roku prowadzenia działań rozdano ponad 1,5 mln naklejek, a w ich dystrybucję zaangażowało się ponad 50 instytucji i organizacji z całej Polski: instytucje państwowe i samorządowe, parlamentarzyści, media, firmy motoryzacyjne, leasingowe i transportowe, sieci paliwowe, ośrodki szkolenia kierowców, branża piwowarska, NGO. Wykorzystanie narzędzi komunikacji- 1,5 mln naklejek na samochody; EfektywnośćBadania dotyczące efektywności nie były prowadzone. KampanijnośćZnaczek „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” funkcjonuje od 2008 roku, gdy pojawił się w całej komunikacji marketingowej browarów należących do Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie. Inicjatywa w formie partnerstwa publiczno-prywatnego będzie kontynuowana w 2015 roku. Opis inicjatoraZwiązek Pracodawców - Browary Polskie skupia największych producentów piwa w Polsce. Reprezentuje interesy branży, podejmuje działania na rzecz promocji odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Bezpieczeństwo ruchu drogowego |
Nadawca | Zwiążek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie |
Wykonawca | Marketing & Communications Consultants |
Adresaci | Kierowcy, ogół społeczeństwa |
Media | prasa, radio, telewizja |
Data zgłoszenia | 23.03.2015 |