Kampanie zgłoszone do konkursu
|
20.03.2015 Toolstory - Sprzęt, który kochałem! KATEGORIA: Kampanie firm i fundacji firm KATEGORIA: Kampanie o tematyce ekologicznej
Opis celu kampaniiCelem planowanej kampanii było przekonanie mężczyzn do oddawania swojego zużytego sprzętu elektrotechnicznego do przeznaczonych do tego celu skupów. Grupa docelowa- mężczyźni, kobiety 25+, StrategiaMężczyźni nie chcą rozstawać się ze starym, niedziałającym sprzętem elektrotechnicznym. Czy to ze względu na swoją praktyczną naturę, czy pospolite lenistwo, mają w zwyczaju powtarzać, że „jeszcze się na coś przyda” albo „naprawię to później”. W efekcie sprzęt ląduje na strychu, w piwnicy lub garażu, gdzie dołącza do grona rzeczy, o które chętnie potykamy się po ciemku. Opis przebiegu kampaniiOpierając koncept na bazie trailera filmowego, stworzono plakat zapowiadający produkcję wraz z serią banerów internetowych. W momencie wypuszczenia filmu do sieci ruszyła jego promocja. Plakaty rozmieszczane były w punktach dystrybucji Makity i katalogach. Banery pojawiały się jednocześnie na portalach filmowych i budowlanych. Stworzono również mailing, a trailer dystrybuowano w sieciach społecznościowych. Wszystkie formy promocji przekierowywały na stronę internetową akcji: www.toolstory.pl, tam użytkownicy mogli zapoznać się bezpośrednio z ciekawostkami i poradami oraz zlokalizować miejsca skupu, gdzie mogą oddać swój stary sprzęt. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiGłówną platformą komunikacji był Landing Page (toolstory.pl), który oprócz głównego materiału video kampanii, zawierał informacje o recyklingu i skupach elektrośmieci. Do tego LP ruch kierowały reklamy Adwords. Natomiast do filmu przekierowywały reklamy display (double billboard) emitowane min. na serwisach filmowych (stopklatka.pl, filmweb.pl) czy serwisach Gazeta.pl. Dodatkowo materiały BTL w postaci plakatów filmowych zostały rozwieszone w punktach sprzedaży Makity. EfektywnośćFormat double billboard na serwisach filmowych i gazeta.pl dał łącznie ilość wyświetleń na poziomie 1 115 848 z CTR w wysokości mniej więcej 0,14 % (UU 724 954). Reklama InStream na YouTube dotarła do 38796 UU, przy 113 752 wyświetleniach i 48859 obejrzeniach. Kampania AdWords wygenerowała 8 330 633 wyświetleń, 17 211 kliknięć co daje CTR na poziomie 0,21%. KampanijnośćW ramach kampanii stworzona została platforma komunikacyjna www.toolstory.pl. W ramach platformy co roku planowana jest inna zaskakująca i niestandardowa kampania recyklingowa. Na platformie znajdują się informacje dotyczące ekologii, porady, ciekawostki i lista punktów skupu. Do tej pory przeprowad Opis inicjatoraInicjatorem akcji jest marka Makita- lider w produkcji najwyższej klasy elektronarzędzi dla profesjonalistów i domowych majsterkowiczów. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyTrailer filmowy uświadamia w orygnialny sposób, że ze starego sprzętu elektrotechnicznego można otrzymać jeszcze wiele przydatnych materiałów, a jego składowanie niczemu i nikomu nie służy. Krótka autoironiczna historia z niespodziewaną pointą trafia do męskiego grona odbiorców, dostarczając także żeńskiej części widowni argumentów, aby ich partnerzy zrobili w końcu porządki w garażach. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Ekologia i środowisko |
Nadawca | Makita Polska |
Wykonawca | ArtGroup |
Adresaci | Mężczyźni 25+ i ich żony |
Media | Online, BTL |
Data zgłoszenia | 20.03.2015 |
Dodatkowe materiały |