Kampanie zgłoszone do konkursu
|
12.03.2015 Jestem mamy i taty KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych
Opis celu kampaniiZwrócenie uwagi społeczeństwa na problem dziecka uwikłanego w konflikt okołorozwodowy rodziców. Kampania była również protestem przeciw instrumentalnemu traktowaniu dzieci i niejednokrotnie szantażowi emocjonalnemu, zmuszającemu do opowiedzenia się tylko za mamą albo tatą, w sytuacji dla nich trudnej i często niezrozumiałej jaką jest rozpad małżeństwa rodziców. W 2013 roku blisko połowa spośród ok. 50 tys. podjętych przez Rzecznika Praw dziecka spraw dotyczyła kwestii okołorozwodowych. Grupa docelowaDorośli i dzieci, które powinny wiedzieć, że nikt nie może zmuszać ich do opowiadania się za jednym z rodziców, przeciwko drugiemu. Nie muszą godzić się na negatywne wypowiedzi o mamie czy tacie. StrategiaGrupą docelową byli w szczególności rodzice. Analiza spraw wpływających do biura Rzecznika Praw Dziecka wykazuje ogromny problem wykorzystywania dzieci w rozgrywkach między rozstającymi się małżonkami. Często to dzieci proszą Rzecznika o pomoc i interwencję, bo rozpad rodziny jest wielką traumą: dziecko obwinia siebie za rozwód rodziców. Opis przebiegu kampaniiKampania prowadzona była w dwóch odsłonach, akcentujących ważne daty: Dzień Matki, Dzień Ojca i Dzień Dziecka. Było to symboliczne przypomnienie o prawie dziecka do kontaktu z obojgiem rodziców. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiZe względu na niewielki budżet kampanii, narzędzia zostały tak dobrane, by wygenerować jak najmniej kosztów dodatkowych. Większość z podjętych działań bazuje w oparciu o zaangażowanie nadawców współpracujących z Rzecznikiem Praw Dziecka. EfektywnośćWięcej niż co trzeci Polak zetknął się z kampanią „Jestem mamy i taty” – jest to wysoki odsetek w porównaniu z innymi kampaniami społecznymi, co świadczy o dużym zasięgu kampanii. KampanijnośćKampania wpisuje we wcześniejsze działania Rzecznika Praw Dziecka na rzecz promocji praw dziecka. Kampania poruszyła bardzo ważny temat, czego dodatkowym efektem są planowane zmiany wprowadzające zapis prawa dziecka do kontaktu z obojgiem rodziców w Kodeksie rodzinnym i opiekuńczym. Opis inicjatoraRzecznik Praw Dziecka konstytucyjny organ kontroli państwa działający w oparciu o Ustawę o Rzeczniku Praw Dziecka z dn. 6.01.2000r. Zadaniem Rzecznika jest stanie na straży praw dziecka w Polsce. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyZ perspektywy dziecka, to nie samo rozstanie jest największym problemem, lecz towarzyszące mu zachowania dorosłych, które pośrednio lub bezpośrednio mogą rzutować na jego emocje. Skłóceni rodzice, czy opiekunowie nie przebierają w środkach walki między sobą. Dziecko mimowolnie staje się uczestnikiem wielu sytuacji, które poważanie naruszają jego poczucie bezpieczeństwa. W rezultacie chaos spowodowany rozstaniem sprawia, że prawa dziecka schodzą na dalszy plan. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Prawa człowieka, Walka z przemocą |
Nadawca | Rzecznik Praw Dziecka |
Wykonawca | TELESCOPE |
Adresaci | ogół społeczeństwa, rodzice dzieci, rodzice w trakcie lub po rozwodzie |
Media | Tv, kino, prasa, internet |
Data zgłoszenia | 12.03.2015 |
Dodatkowe materiały | |