Kampanie zgłoszone do konkursu
|
10.04.2012 „Zostań dawcą” KATEGORIA: Zdrowie
Opis celu kampaniiCelami kampanii jest budowanie świadomości dotyczącej dawstwa szpiku, zachęcenie odbiorców do rejestracji, jako potencjalny dawca, podnoszenie świadomości społecznej dotyczącej ilości zachorowań na białaczkę. Kampania ma również na celu (dzięki rejestracji dawców) podarować kolejne szanse na nowe życie dla pacjentów na całym świecie. Grupa docelowaOsoby w wieku 18-55 rokiem życia. StrategiaKampania została stworzona w celu promocji rejestracji potencjalnych dawców szpiku. Porusza problem zachorowań na białaczkę w Polsce. Przedstawia ilość zachorowań, co motywuje do rejestracji, jako potencjalni dawcy szpiku. Grupą docelową kampanii są wszytki osoby w wieku pomiędzy 18 a 55 rokiem życia. Grupa została sprecyzowana na podstawie kryteriów rejestracji, jako potencjalni dawcy w bazie Fundacji DKMS Polska. Kampania zachęca do rejestracji potencjalnych dawców szpiku, dzięki czemu osoba rejestrująca się może podarować szansę na nowe życie pacjentom na całym świecie. Opis przebiegu kampaniiKampania telewizyjna „Zostań dawcą” od 10 grudnia emitowana była na wszystkich kanałach TVN. Jej emisja odbywała się w różnych porach antenowych. Kampania emitowana była w blokach 2 tygodniowych. Pomiędzy blokami następowała przerwa w emisji. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiNarzędzia komunikacji wykorzystane w kampanii: Działania PRInformacja o kampanii rozesłana do wszystkich podmiotów w Polsce, które zajmują się rejestracją potencjalnych dawców szpiku i uzyskały zezwolenie Ministra Zdrowia na prowadzenie takiej działalności. EfektywnośćPkt1. KampanijnośćKampania jest kontynuacją działań Fundacji DKMS Polska. Będzie ona konturowana w przyszłości. Opis inicjatoraInicjatorem akcji jest Fundacja TVN „Nie jesteś sam” oraz Grupa TVN. (Więcej w załączniku) Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyOpis w załączniku Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalneTelewizja TVN – program Dzień Dobry TVN – rozmowa w studio programu o problematyce dawców szpiku kostnego w Polsce, Kinga Dubicka (DKMS Polska) była gościem programu oraz pokazano reportaż z planu zdjęciowego, na którym realizowano spot do kampanii – rozmowa z reżyserem Jackiem Szymczakiem. |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Zdrowie |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja, Inne, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%, Kultura, Pomoc społeczna, Promocja zdrowia, Społeczna odpowiedzialność biznesu |
Nadawca | Fundacja TVN “ Nie jesteś sam” oraz Fundacji DKMS Polska |
Wykonawca | Grupa TVN |
Adresaci | Osoby w wieku pomiędzy 18-55 rokiem życia, widzowie kanałów należących do Grupy TVN. |
Media | Wszystkie kanały TVN, portal ONET |
Data zgłoszenia | 10.04.2012 |
Dodatkowe materiały | plik: Opis_inicjatora_ORAZ_Opis_i_wyjasnienie_pomyslu_reklamowego.doc |