Kampanie zgłoszone do konkursu
|
10.04.2012 Program edukacyjny Renault „Bezpieczeństwo i mobilność dla wszystkich” KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm
Opis celu kampaniiCelem programu jest wykształcenie u dzieci prawidłowych i bezpiecznych zachowań w ruchu drogowym oraz uświadomienie korzyści związanych z przyjazną dla środowiska motoryzacją, Dodatkowo, program ma pomóc nauczycielom w prowadzeniu zajęć edukacyjnych, przyczynić się do wykształcenia w uczniach szkół podstawowych umiejętności podejmowania działań i inicjowania zmian oraz do brania odpowiedzialności za swoje otoczenie. Grupa docelowa- dzieci w wieku 6-12 lat StrategiaEdukowanie stanowi jedno z głównych wyzwań w walce o bezpieczeństwo na drodze, ponieważ aż 80% wszystkich wypadków drogowych jest spowodowanych błędem człowieka. Nawet najdoskonalsze systemy, jakie mają dziś do swej dyspozycji kierowcy same nie wystarczą do zapewnienia im bezpieczeństwa, dlatego konieczne są odpowiednie działania edukacyjne. Opis przebiegu kampaniiKażda edycja trwa tak długo, jak rok szkolny - rozpoczyna się we wrześniu, a kończy w czerwcu. Program składa się z czterech głównych elementów: pakietów „Droga i Ja” – kompleksowych zestawów dydaktycznych dla nauczycieli i uczniów, wysyłanych na życzenie szkół, E-Learningu – multimedialnego kursu zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym, dostępnego w Internecie 24/7, ogólnopolskiego konkursu „Twój Pomysł, Twoja Inicjatywa” – na lokalną kampanię o bezpieczeństwie w ruchu drogowym/zrównoważonym transporcie – kilkuetapowy, nagrodą główną jest kilkudniowy wyjazd do Francji oraz Szkolnych Klubów Bezpieczeństwa – prowadzących aktywne działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym w szkołach i społecznościach lokalnych. Wszystkie szczegóły znajdują się na www.bezpieczenstwo.renault.pl Wykorzystanie narzędzi komunikacjiStrategia działań komunikacyjnych nie przewiduje zakupu powierzchni reklamowych w mediach. Akcja jest komunikowana za pośrednictwem działań public relations, w ramach których wykorzystywane są narzędzia media relations – np. komunikaty prasowe, konkursy. Systematyczną komunikację o programie zapewniają media o zasięgu ogólnopolskim i lokalnym – w szczególności rubryki motoryzacyjne, edukacyjne, dziecięce oraz wydarzenia lokalne. Ważnym elementem komunikacji są patroni medialni, wśród których znajdują się media skierowane do różnych grup docelowych programu. Silną platformą komunikacji jest także strona internetowa www.bezpieczenstwo.renault.pl. Na stronie powstał specjalny serwis poświęcony Szkolnym Klubom Bezpieczeństwa, który pełni funkcję społecznościową. Kluby samodzielnie zakładają swoje profile, dzielą się relacjami i zdjęciami ze swoich działań, a także uczestniczą w specjalnych konkursach. Dodatkowo organizowane są akcje plakatowe i ulotkowe w kuratoriach oświaty w całym kraju. Działania PRKontakt z ekspertami, przedstawicielami instytucji państwowych i organizacji pozarządowych, związanych z bezpieczeństwem w ruchu drogowym, ekologią, oświatą i ochroną zdrowia. Udział ekspertów w spotkaniach roboczych związanych z programem – m.in. obradach jury konkursu. EfektywnośćEfekty ilościowe: Program jest obecnie realizowany w 35 państwach na świecie i wzięło w nim już udział ponad 12 milionów dzieci. W Polsce do tej pory nauczaniem zostało objętych 756 500 dzieci z 3400 szkół podstawowych. W ciągu 11 lat funkcjonowania programu do szkół trafiło ponad 16 000 pakietów edukacyjnych „Droga i Ja”. W całej Polsce założono prawie 370 Szkolnych Klubów Bezpieczeństwa. Za pośrednictwem strony internetowej programu, kluby dodały ponad 2000 relacji ze swoich działań. Od momentu uruchomienia e-learningu w marcu 2006 roku, w programie zarejestrowało się 9533 użytkowników. 1728 publikacji dotyczących program w mediach (od 2000 roku). KampanijnośćTak, program działa nieprzerwanie od 2000 roku i będzie kontynuowany. W tegorocznej, 12. edycji programu wprowadzono szereg zmian – nowe zagadnienia merytoryczne nowa nazwa i logo, nowe maskotki, nowa formuła ogólnopolskiego konkursu, odświeżone pakiety edukacyjne. Opis inicjatoraRenault Polska Sp. z o.o. - Sprzedaż hurtowa i detaliczna pojazdów mechanicznych, części i akcesoriów do pojazdów mechanicznych, obsługa i naprawa pojazdów mechanicznych Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyNie dotyczy Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalneObrady Jury - spotkanie z ekspertami, instytucjami publicznymi i partnerami, wybór finałowych projektów; Finał krajowy konkursu - występy artystyczne finalistów konkursu, z udziałem instytucji publicznych, organizacji pozarządowych, mediów i partnerów; Finał międzynarodowy konkursu – wyjazd zwycięskiej grupy do Francji na międzynarodowe spotkanie z udziałem laureatów konkursu z całego świata. |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Bezpieczeństwo ruchu drogowego, Edukacja, Ekologia i środowisko, Promocja zdrowia, Równouprawnienie i tolerancja, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Walka z wykluczeniem społecznym |
Nadawca | Renault Polska Sp. z o.o. |
Wykonawca | Renault Polska Sp. z o.o. oraz Allegro Group Sp. z o.o. |
Adresaci | Uczniowie i nauczyciele szkół podstawowych |
Media | Prasa, Radio, Telewizja, Internet, Outdoor |
Data zgłoszenia | 10.04.2012 |
Dodatkowe materiały | plik: Broszura_konkursowa.pdf |
plik: Broszura_SKB.pdf | |
plik: Legitymacja_SKB.pdf | |
plik: Naklejka_SKB.pdf | |
plik: Papier_prasowy_SKB.pdf | |
plik: Ulotka_programu.pdf | |
plik: file_20120410142555_409.pptx Przykladowa_dokumentacja_szkoly_KonkursTP_TI |