Kampanie zgłoszone do konkursu
|
07.04.2012 Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka! KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO)
Opis celu kampanii- zwrócić uwagę na alarmujące statystyki badań czytelnictwa w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem nieczytania przez osoby z wyższym wykształceniem oraz młodzież i studentów Grupa docelowaPrzede wszystkim młodzież szkolna i studenci, którzy jeszcze mogą zmienić swoje postawy czytania, korzystają z Facebooka- książkowy lifestyle StrategiaProblem: Zwróciliśmy uwagę na niski poziom czytelnictwa w Polsce, szczególnie w grupie studentów oraz managerów i kierowników firm. Dodatkowo istnieją stereotypy, że książki to fanaberie intelektualistów, że są drogie a ludzie i tak nie mają czasu ich czytać. Opis przebiegu kampaniiProjekt ma charakter długofalowej kampanii uświadamiającej. Pierwsza część obejmowała okres od rozpoczęcia akcji (10.2011) do wernisażu w warszawskiej księgarni Traffic (19.12). W tym czasie wykonaliśmy serię około 30 zdjęć bohaterów naszej akcji. Na tej podstawie stworzony został kalendarz kampanii (1000 sztuk) oraz wystawa licząca 30 plansz formatu A3. Druga część – Wiosenny Atak Frontalny - trwa od 03.2012: wystawa podróżuje po miastach Polski (Zielona Góra, Kraków, Katowice i inne). Jednocześnie, wciąż powstają kolejne zdjęcia, organizowane są warsztaty pisarskie czy wymiany książek. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiZe względu na zerowy budżet akcji oraz hasło trafiające przede wszystkim do ludzi młodych, skupiliśmy się na mediach internetowych. Główną osią działania jest fan page na Facebooku, który w ciągu pół roku przekroczył liczbę 22 tysięcy fanów. Drugim jest strona internetowa zawierająca bardziej rozbudowane opisy i dodatkowe informacje. Działania PRPrezentujemy wystawę, organizujemy wymiany książek, wysyłamy notki prasowe i komunikujemy działania na na fanpage’u. Sposób konstruowania komunikatu skierowany jest do osób młodych oraz tych, które reprezentują otwartą postawę życiową: bez ogródek mówią o seksie, są tolerancyjne i mają pewien dystans do otaczającej je rzeczywistości. EfektywnośćDo końca 03.2012 roku akcja zebrała ponad 22 tys. fanów na Facebooku, którzy aktywnie uczestniczą w konkursach, chętnie komentują i dzielą się naszymi treściami. Pojawiliśmy się w ponad 400 materiałach medialnych, w tym największych ogólnopolskich programach i wydawnictwach, tj.: Panorama, Wydarzenia, TVN 24, TVP Kultura, Poziomy 2.0 (TVP 2), Gazeta Wyborcza, Polityka, Przekrój, Przegląd, Bluszcz, Radio Zet, 4 Polskiego Radia, Antyradio i inne. KampanijnośćKampania ma charakter ciągły. W tym roku planujemy: projekt kalendarza 2013, druk kolejnej wystawy (format A0), happeningi, spotkania z dziennikarzami, warsztaty, nagranie piosenki, stworzenie albumu fotograficznego, wspieranie badań Biblioteki Narodowej. Większość przedsięwzięć, zależy od budżetu. Opis inicjatoraGrupa Twórcza Qlub Xsiążkowy: pomysłodawczyni Bianka Siwińska, rzeczniczka Monika Czaplicka, Artur Kawa i Igor Znyk. Fotografowie, bohaterowie i osoby zaangażowane przy poszczególnych działaniach. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyPomysłem jest pokazanie, że inicjatywy oddolne organizowane przez znajomych mogą być równie skuteczne co kampanie zlecane przez podmioty ministerialne. Zachęcamy do aktywności społecznej, dlatego wiele działań w ramach akcji organizowanych jest przez wolontariuszy. Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalneGiełdo-gra wymiany książek, speed dating z książką, warsztaty pisarskie, zachęcanie do tworzenia klubów książkowych, wydarzenia promujące oddawanie książek kawiarniom, konkursy interpretacji i impresji, współpraca z księganio-kawiarniami, udzielanie patronatów, książkowe wróżby, czytanie dzieciom, promowanie zdjęć znanych osób z książkami, oferowanie zniżek fanom akcji, happeningi uliczne. |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Inicjatywy obywatelskie (NGO) |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja, Kultura, Równouprawnienie i tolerancja |
Nadawca | Grupa Twórcza Qlub Xsiążkowy |
Wykonawca | Grupa Twórcza Qlub Xsiążkowy |
Adresaci | osoby w wieku 16-34 lata, raczej z wyższym wykształceniem, z większych miast |
Media | wystawa na planszach piankowych, Facebook, strona internetowa, kalendarz 2012 |
Data zgłoszenia | 07.04.2012 |
Dodatkowe materiały | plik: Partnerzy.docx |
plik: wiersze.docx |