Kampanie zgłoszone do konkursu
|
06.04.2012 Podaruj 1% i przywróć im nadzieję.Hasło przewodnie kampanii: „Każdy może pomóc”. KATEGORIA: Kampanie 1%
Opis celu kampaniiCel ogólny to uświadomienie społeczeństwa, biznesu, instytucji, administracji, mediów o istotności i celowości przekazywania 1% na rzecz OPP. Opolszczyzna zajmuje czołowe miejsce w Polsce pod względem wyjazdów zarobkowych. Rzutuje to na ilość przekazywanego 1% podatku. Grupa docelowaOsoby rozliczające się z fiskusem: pracujące, emeryci, renciści. Szeroko pojęte społeczeństwo z naciskiem na mieszkańców Opolszczyzny. Także lokalny biznes, media, urzędy oraz instytucje. StrategiaSytuacja kobiet samotnie wychowujących dzieci, będących nierzadko ofiarami przemocy domowej, zmusza je do pozostawienia domu rodzinnego. Podobnie wygląda sytuacja porzuconych lub osieroconych dzieci. Utworzenie Domu Matki i Dziecka w Opolu, Katolickiego Ośrodka Adopcyjno-Opiekuńczego oraz Diecezjalnej Poradni Rodzinnej to odpowiedź na potrzeby najsłabszych i bezbronnych. Opis przebiegu kampaniiKampania przebiegała intensywnie i wielotorowo. Obok działań marketingowych oraz PR-owych występowały inicjatywy stricte biznesowe. Ich szczegóły znajdują się w dołączonym pliku pdf. Promujemy też kampanię 1% podczas kursów przedmałżeńskich prowadzonych przez pracowników Fundacji oraz rekolekcji prowadzonych przez księży w myśl idei: zmiana postaw społecznych przez dziecko do rodzica. Stale współpracujemy z Radiem Plus, Radiem Opole, TVP Opole, Urzędem Miasta, Urzędem Marszałkowskim, portalem Nasza Wiara. Zorganizowaliśmy ogólnopolską kampanię medialną, wykorzystującą wszystkie dostępne nośniki (TV, radio, Internet) oraz wszelkie formy (spot, billboard, baner, plakat, artykuł, wywiad). Wykorzystanie narzędzi komunikacji- reklama: Działania PRProwadzone są w sposób pośredni i bezpośredni. Całoroczna obecność Fundacji w mediach tradycyjnych oraz internetowych przekłada się na pozytywne relacje z mediami podczas kampanii 1%. Zaangażowanie w promowanie kampanii przedstawicieli biznesu, sponsorów, instytucji, administracji, fundacji i stowarzyszeń nie będących OPP oraz wolontariuszy i pracowników pozwala przewidywać osiągnięcie celów. EfektywnośćOpolszczyzna zajmując czołowe miejsce w Polsce pod względem natężenia procesów migracyjnych związanych z wyjazdami zarobkowymi jest trudnym rynkiem do pozyskania 1% z podatku. Dlatego realizowane są wielokierunkowe działania pod względem sposobu przekazu medialnego, formy i zasięgu. Kampania realizowana jest na terenie całej Polski, ze szczególnym uwzględnieniem województwa opolskiego. Zmiana postaw społecznych zauważona została już w poprzedniej kampanii, gdy Fundacja z niszowych poziomów uzyskała wynik 3 na Opolszczyźnie, wyprzedzając Caritas. Skuteczność pozyskania funduszy w roku poprzednim wzrosła o 100%. Już w marcu br. w stosunku do marca 2011 r., zwiększyła się o 1/3 ilość pobieranego programu do rozliczania PIT. Rozpoznawalność Fundacji i wzmocnienie relacji widoczne jest w kontaktach bezpośrednich z przedstawicielami biznesu i organizacji biznesowych. KampanijnośćKampania 1%, wzmocniona działaniami marketingowymi, PR, CSR oraz wolontariatem jest kontynuacją działań ubiegłorocznych. Szczególny nacisk położyliśmy w tym roku na media i promocję Fundacji i jej działań w środkach masowego przekazu i Internecie oraz bezpośrednią współpracę z biznesem. Opis inicjatoraDiecezjalna Fundacja Ochrony Życia od 19 lat wspiera rodzinę i poszczególnych jej członków w pokonywaniu trudnych sytuacji życiowych. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyPomysł wizualnego przedstawienia kampanii opiera się na wizerunku dziewczynki na tle tęczy, trzymającej w rączkach serce. Symbolizuje ona opuszczone dziecko, które czeka na rodziców. W odpowiedzi na ich miłość, daje im swoje małe serduszko. Hasło: „Pomóż samotnym matkom i opuszczonym dzieciom. Podaruj 1% i przywróć im nadzieję” jasno odnosi się do celu kampanii oraz działalności Fundacji. Tęcza symbolizuje jednocześnie nadzieję oraz przymierze z Bogiem, co nawiązuje do charakteru Fundacji. Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalne- doradztwo agencji (spójna wizualizacja, procedura medialna, Rzecznik Prasowy, przygotowania do ISO oraz CSR), |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Kampanie 1% |
Problemy społeczne | Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%, Komunikacja w rodzinie, Marketing regionalny, Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Walka z wykluczeniem społecznym |
Nadawca | Diecezjalna Fundacja Ochrony Życia |
Wykonawca | Diecezjalna Fundacja Ochrony Życia |
Adresaci | Osoby rozliczające się z podatku za rok 2011 |
Media | billboardy, banery z programami do rozliczania PIT-ów, spoty, roll – up, ulotki, mailing, reklama LED, plakaty, płyty CD |
Data zgłoszenia | 06.04.2012 |
Dodatkowe materiały | plik: file_20120406130421_502.pdf |
plik: file_20120406130506_995.mp3 spot radiowy | |