Kampanie zgłoszone do konkursu
|
11.04.2011 Ogólnopolska kampania społeczna „Szkolenia – to się opłaca!”, realizowana na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości KATEGORIA: Inicjatywy instytucji publicznych
Krótki opis projektuOgólnopolska kampania społeczna Szkolenia-to się opłaca! miała celu zachęcenie menagerów MSP do inwestowania w rozwój pracowników. W 2010r. realizowane były 2 odsłony kampanii w mediach uzupełnione działami PR oraz BTL. W ramach kampanii powstała baza ofert szkoleniowych www.inwestycjawkadr.pl StrategiaDefinicja problemu: Uzasadnienie społecznego celu kampanii czyli autentyczność społecznego przedmiotu kampaniiMisją PARP jest tworzenie korzystnych warunków dla zrównoważonego rozwoju polskiej gospodarki poprzez wspieranie innowacyjności i aktywności międzynarodowej przedsiębiorstw. Jak pokazały badania, innowacyjność jest powiązana z inwestowaniem w podnoszenie kwalifikacji pracowników. Dbanie o rozwój kadr przekłada się na budowanie trwałej pozycji konkurencyjnej firmy. Edukacja grupy docelowej w zakresie planowania rozwoju kadr jest podstawą skuteczności działań systemowych realizowanych przez PARP. Wykorzystanie narzędzi komunikacji• TV: TVP1, TVP2, Polsat, TVN, TVN7, TV4, TVP Info, TVN24 oraz At Media. W ramach kampanii powstało 6 spotów. Pasma, w których zaplanowane były emisje, zostały wybrane na podstawie stosunku ceny spotu do oglądalności grupy celowej (CPP). Wpływ na media plan miała też optymalizacja zasięgu kampanii. Część spotów zaplanowano w pasmach o nieco wyższym CPP i o wyższym ratingu, co miało efektywny wpływ na budowanie zasięgu kampanii. Działania PRDziałania PR nieskierowane bezpośrednio do grupy docelowej miały na celu pozyskanie autorytetów, budowanie zaufania do szkoleń i nadanie odpowiedniej rangi idei rozwijania kompetencji pracowników: EfektywnośćZasięg kampanii ogólnopolski. Wartość–26.792.709,00 PLNbrutto. W związku z tym, że kampania jeszcze trwa (do06.2011) przeprowadzone zostały przez SMG/KRC Millwoard Brown częściowe badania ewaluacyjne: KampanijnośćKampania społeczna „Szkolenia - to się opłaca!” to pierwsza tego typu akcja edukacyjna na tak szeroko zakrojoną skalę. W planach PARP jest kontynuacja prac nad zmianą postaw przedsiębiorców wobec inwestowania w rozwój zawodowy swoich pracowników. Ponadto PARP zamierza nadal prowadzić i aktualizować bazę ofert szkoleniowych www.inwestycjawkadry.pl oraz rozbudowywać portal wiedzy dotyczący szeroko rozumianego zarządzania zasobami ludzkimi. Opis inicjatoraPARP to agencja rządowa, której celem jest wspieranie innowacyjności przedsiębiorców, rozwoju zasobów ludzkich, ekspansji na rynki zagraniczne, rozwoju regionalnego. Opis pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyW reklamie zastosowano porównanie rozwijania hobby do pracy nad umiejętnościami zawodowymi. Koncept reklamowy opierał się na historii kobiety prowadzącej szwalnię, a prywatnie grającej na saksofonie i mężczyzny, prowadzącego serwis samochodowy i uprawiającego wspinaczkę. Bohaterowie wysyłają pracowników na szkolenia, ponieważ uświadamiają sobie, że tylko dzięki ciągłemu doskonaleniu się można osiągnąć sukces. W ostatniej odsłonie kampanii widać, jak rozwinęły się firmy, dzięki nowej wiedzy. InsightInsight – nie szkolę pracowników, bo to nie przekłada się bezpośrednio na rozwój mojej firmy. BIG IDEAW związku z różnorodnością grupy docelowej i wieloma barierami w korzystaniu ze szkoleń, istniała potrzeba wypracowania jednej idei, która integrowałaby wszystkie komunikaty. Hasło „Szkolenia – to się opłaca!” daje grupie docelowej obietnicę korzyści. Korzyści, jakie osiągają przedsiębiorcy z tytułu inwestowania w szkolenia, były odpowiedzią na zdiagnozowane bariery. Dodatkowo w każdym przekazie było wezwanie do działania i zachęcenie do odwiedzenia strony www.inwestycjawkadry.pl Kreatywnosć działań - niekonwencjonalnych form• Pokazy w galeriach handlowych w małych miastach. Chętni mogli, poprzez zabawę, zdobyć proste umiejętności: przygotowywać sushi, grać na gitarze czy stosować techniki Kung-Fu. Ćwiczenia i pokazy były pretekstem do zachęcenia uczestników do szukania odpowiednich szkoleń z różnych dziedzin. |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Inicjatywy instytucji publicznych |
Problemy społeczne | Edukacja, Kampanie gospodarcze, Pomoc rozwojowa, Praca i polityka zatrudnienia |
Nadawca | Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości |
Wykonawca | Konsorcjum w składzie: ECORYS Polska - lider projektu, Media on, Agencja Reklamowa VMG , Kolman Advertising |
Adresaci | Właściciele i menedżerowie MSP |
Media | ATL: TV: TVP1, TVP2, Polsat, TVN, TVN7, TV4, TVP Info, TVN24 oraz At Media, radio PR3+Radio Euro, RMF FM, TOK FM oraz ZET, prasa: Newsweek, Polityka, Wprost, Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Gazeta Prawna, Gazeta MŚP, pakiety gazet regionalnych, Internet: • E-gospodarka, Podatki, Gazetaprawna, Money, ABC.com.pl, PIT.pl, MSP.MONEY, Interia – Biznes, Gazeta.pl – Gospodarka, Idm - Pakiet: VIP, Adnet |
Data zgłoszenia | 11.04.2011 |
Dodatkowe materiały | Spot tv |
Spot tv | |
Spot tv | |
plik: file_20110411170820_269.mpg Spot tv | |
plik: file_20110411171507_753.pdf Ewaluacja kampanii | |
plik: file_20110411171850_336.jpg Prasa 1 | |
plik: file_20110411171936_895.jpg Prasa 2 | |
plik: file_20110411171955_457.jpg Prasa 3 | |
plik: file_20110411172021_817.jpg Prasa 4 | |
plik: file_20110411172105_745.mp3 Radio 1 | |
plik: file_20110411172202_246.mp3 Radio 2 | |
plik: file_20110411172246_346.mp3 Radio 3 | |
plik: file_20110411172422_360.swf Banner | |
plik: file_20110411172501_702.swf Baner |