Karel Vinck
Karel started his career at TBWA in 1992. Later he worked with Young & Rubicam and BBDO for clients such as Nivea, BMW, Eurostar, Orange and Lays. Karel Vinck is managing director of Duval Guillaume Modem. It was awarded Agency of the year in 2008, Digital Agency of the Year in 2010 and 2011, Creative Agency of the Year 2011 and again Agency of the Year in 2012. Duval Guillaume Modem is a fully integrated agency that has won 15 EFFIE awards, 34 Cannes lions and hundreds of other national and international creative awards. Last year they had worldwide success with the "Bikers" and "Friends" viral for Carlsberg, the "Unlock the 007" viral for Coke Zero and the TNT "Push to add drama" virals (together more than 50 million views) that ranked as the 2nd most shared commercial ever.
Karel rozpoczął swoją karierę w agencji TBWA w 1992 roku. Następnie współpracował z Young & Rubicam i BBDO dla takich klientów jak Nivea, BMW, Eurostar, Orange czy Lays. Karel Vinck jest dyrektorem zarządzającym w agencji Duval Guillaume Modem, która została uhonorowana tytułem m.in. Agencji Roku 2008, Cyfrowej Agencji Roku 2010 i 2011, Kreatywnej Agencji Roku 2011 i ponownie – Agencją Roku 2012. Duval Guillaume Modem na swoim koncie ma 15 nagród EFFIE, 34 Srebrne Lwy wręczane na festiwalu w Cannes oraz setki innych narodowych i międzynarodowych nagród. W ubiegłym roku agencja osiągnęła światowy sukces za sprawą reklam wirusowych – „Bikes” i „Friends” zrealizowanych dla Carlsberga, „Unlock the 007” dla Coke Zero oraz dla telewizji TNT - „Push to add drama”, którą obejrzało ponad 50 milionów widzów, pozwalając jej uplasować się na drugim miejscu najczęściej przesyłanych sobie między użytkownikami Internetu reklam.