Konkurs Kampania Społeczna Roku 2016

Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2016

Kategoria konkursowa: Kampanie o tematyce zdrowotnej


OWOCE I WARZYWA-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Brak prawidłowych nawyków żywieniowych wśród najmłodszych. Brak świadomości rodziców, że to oni mają największy wpływ na kształtowanie nawyków żywieniowych swoich dzieci. ...

więcej

Uszczypnij Raka-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie lokalne

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Obecnie głównym powodem wysokiej liczby chorych, którzy umierają na raka, jest zbyt późne wykrycie choroby. Najskuteczniejszym sposobem na wczesne wykrycie zmian chorobowych oraz ustrzeżenie się przed nowotworem jest profilaktyka. Problemem społeczeństwa jest niechęć przed wykonywaniem badań. ...

więcej

Mukolife

KATEGORIA: Akcje zaangażowane firm (CSR)

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

W Polsce na mukowiscydozę choruje ok. 2000 osób. Choroba ta stwarza ograniczone możliwości spotykania się chorych ze sobą. Wynika to z faktu, że mogą przekazać sobie groźne dla zdrowia i życia bakterie. Dzięki projektowi Mukolife mogą spotykać się w wirtualnym świecie i motywować do działania. ...

więcej

#łapjaja-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie firm i fundacji firm

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Przez ostatnie 30 lat liczba zachorowań na raka jąder wzrosła 3-krotnie. Rak jąder średnio co 3 dni uśmierca jednego Polaka. Wciąż najlepszą metodą wczesnego jego wykrycia jest regularne proste samobadanie. Chociaż 70% zachorowań występuje w grupie 20-40 lat, to nikt chłopakom o tym nie mówi. ...

więcej

#DajCzerwone

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Dla chorych na nowotwory krwi przeszczepienie szpiku od niespokrewnionego dawcy jest często jedyną szansą na życie. Fundacja DKMS prowadzi rejestrację dawców, których wciąż jest za mało, głównie z powodu niewiedzy, obaw. Komunikacja w kampanii miała na celu zmianę postaw i budowanie zaangażowania. ...

więcej

„Zgoda na życie”-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

1. Za pozytywnym nastawieniem Polaków wobec idei transplantologii nie idą działania – brak komunikacji w rodzinach 2. Bliscy osób zmarłych odmawiają oddania narządów do przeszczepienia 3. Brak wiedzy nt. funkcjonowania systemu dawstwa szpiku skutkuje nieuzasadnionymi obawami przed rejestracją ...

więcej

Melanż. Oczekiwania vs rzeczywistość-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Nadużywanie alkoholu, tytoniu i innych substancji psychoaktywnych wśród młodzieży ...

więcej

Bezpieczni w pobliżu budowy-NOMINOWANA

KATEGORIA: Programy edukacyjne firm (CSR)

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Wg danych Komendy Głównej Policji w 2015r. zdarzyło 32967 wypadków drogowych, w których 195 dzieci od 7 do 14 lat odniosło obrażenia, a 48 poniosło śmierć. Kampania jest odpowiedzią na te problemy. Uwrażliwiamy najmłodszych na niebezpieczeństwa związane z poruszaniem się na drogach i przy budowie. ...

więcej

Zielona kraina. Edukacja ze smakiem. II edycja-NOMINOWANA

KATEGORIA: Programy edukacyjne firm (CSR)

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Jak wynika zbadań IZZ nadmierną masę ciała ma obecnie ponad 1/5 dziewcząt i prawie 1/3 chłopców. Szczególnie niepokojąca jest dynamika przyrostu wagi polskich dzieci obecność w ich żyłach blaszek miażdżycowych i zwiększone ryzyko cukrzycy.Koniecznym jest zwiększenie udziału świeżych warzyw w diecie ...

więcej

#Zrozumchorobę – kampania społeczna na rzecz zdrowia psychicznego

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Istotnym problemem jest stygmatyzacja osób psychicznie chorych. Przeprowadzone badania wśród osób chorych i zdrowych ukazały u tych drugich brak wiedzy na temat chorób i mało przychylne nastawienie względem chorych. ...

więcej

Dzieci nie chcą FAS-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie firm i fundacji firm

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Kobiety nie zdają sobie sprawy, że nawet lampka wina może trwale uszkodzić płód. Lekarze oraz media nie są jednoznaczne, co sprawia, że Polki otrzymują sprzeczne informacje i co podtrzymuje żywotność mitu o braku szkodliwości małej dawki alkoholu dla nienarodzonego dziecka. ...

więcej

#JESTEM

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Nowotwór dla większości ludzi brzmi jak wyrok śmierci i oznacza nieuleczalną chorobę. Budzi ona tak silny lęk, że nawet wykonanie badania profilaktycznego dla wielu jest zadaniem ponad siły. Chcemy uświadomić, że dzięki profilaktyce zmieszamy szansę na zachorowanie. ...

więcej

Kampania społeczna „Mamo, tato ratuj!”-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie lokalne

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Eksperymentowanie i uzależnianie się młodych ludzi od substancji psychoaktywnych tj. nikotyna, alkohol czy narkotyki oraz od telefonu, komputera, hazardu, zakupoholizmu, może stać się alternatywą dla zagubionych w swym dorastaniu nastolatków, którym brakuje oparcia w dorosłych. ...

więcej

Psychokonteksty. Nasze zdrowie psychiczne

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Wg WHO co 4. Polak doświadcza problemów ze zdrowiem psychicznym. Osoby chorujące psychicznie mają swoje marzenia, pasje, chcą pracować i mieć rodzinę. Życie pisze im jednak inne scenariusze. Często są nieakceptowani, samotni, bez pracy. Tym bardziej zasługują na okazanie zrozumienia i wsparcia. ...

więcej

Zdecydowałem, #NieZabieram!

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Znacząca liczba Polaków wciąż obawia się dawstwa narządów lub nie zdaje sobie sprawy z jego istotnego udziału w ratowaniu życia ludzkiego. ...

więcej

Ogólnopolska kampania „Mniej cukru, soli i tłuszczu? Kupuję to!”-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Wg badań* nadużywamy cukru, tłuszczu i soli, co sprzyja epidemii otyłości, cukrzycy i chorób serca. Wybiórczo czytamy etykiety produktów, nie rozumiemy oznaczeń (mylenie wartości odżywczej z energetyczną, wątpliwość które tłuszcze są zdrowe) i nie potrafimy odnieść informacji do własnych potrzeb. ...

więcej

Rakoobrona

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Na nowotwory umiera rocznie ponad 95 tys. osób. WHO ostrzega, że w 2025 r. liczba zachorowań wzrośnie z 14 do 19 mln rocznie. Rak płuca to zabójca nr 1 wśród liczby ofiar chorób nowotworowych. Zaledwie 10,4% uczniów zna przyczynę powstawania RSM, 38% wie, czym jest czerniak skóry i zna jego objawy. ...

więcej

Wojna z rakiem-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie w kategorii 1%

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Chorzy na raka w Polsce nie mają dostępu do 70% leków zalecanych w leczeniu. Jeśli chcą się leczyć, muszą sami zebrać pieniądze, często nawet kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie. Ogromna liczba chorych i próśb o datki sprawia, że trudno się przebić z komunikatem. A każda z tych osób walczy o życie. ...

więcej

ZOBACZ...ZNIKAM

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Co roku w Polsce samobójstwo popełnia prawie dwukrotnie więcej osób niż ginie w wypadkach samochodowych. Od dłuższego czasu obserwuje się tendencje wzrostową ilości zachowań autodestrukcyjnych w coraz niższych grupach wiekowych. Ponad pół tysiąca z nich to dzieci i młodzież do 19 roku życia. ...

więcej

Lekki Tornister

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Co 2. uczeń w wieku 6-9l. nosi za ciężki tornister – jego waga wynosi do 11 kg! Złe nawyki (nieprawidłowe noszenie tornistra, siedzenie w złej pozycji) mogą przyczynić się do bólów kręgosłupa, nieprawidłowej statyki ciała dzieci, a w efekcie – do poważnych schorzeń ortopedycznych i neurologicznych. ...

więcej

Ogólnopolski Program Profilaktyki Cukrzycy i Chorób Cywilizacyjnych PoZdro!-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Ponad 3 mln Polaków choruje na cukrzycę, prawie milion o tym nie wie. WHO mówi o epidemii. Cukrzyca typu 2 stanowi aż do 90% przypadków cukrzycy, wiek zapadalności na nią drastycznie się obniża. Naukowcy alarmują, że istnieje ryzyko, iż dzieci urodzone po 2000 roku mogą żyć krócej niż ich rodzice. ...

więcej

BREASTFIT

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Problem jaki ciągle pojawia się w naszej Fundacji to fakt, że kobiety ciągle zgłaszają się zbyt późno do lekarza ze zmianami nowotworowymi w przypadku raka piersi ...

więcej

Pomożesz? Bo możesz - masz to w genach! – ogólnopolska kampania mająca na celu szerzenie idei dawstwa szpiku wśród społeczeństwa oraz zachęcenie Polaków do rejestracji jako potencjalni Dawcy szpiku.

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Dla chorych na nowotwory krwi przeszczepienie szpiku od niespokrewnionego dawcy jest często jedyną szansą na życie i powrót do zdrowia. Mimo ponad 28 mln potencjalnych Dawców szpiku na świecie, nadal co 5 pacjent może nie znaleźć Dawcy. Każdy z nas może pomóc zostając potencjalnym dawcą szpiku. ...

więcej

NIE TRACĘ SIEBIE W SCHIZOFRENII-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Schizofrenia jest jedną z najcięższych chorób psychicznych, dotyczy szczególnie osób młodych. Niska świadomość społeczna powoduje narastanie uprzedzeń, które prowadzą do ostracyzmu i wykluczenia chorych z życia społecznego i zawodowego. Większość traci pracę i nie funkcjonuje w społeczeństwie. ...

więcej

Pokaż dziadkom-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Rocznie udaru mózgu dostaje w Polsce 70 tyś. osób. Udar jest jedną z najczęstszych przyczyn śmierci, a znaczna część chorych jest sparaliżowana i wymaga długotrwałej rehabilitacji. Niestety niewielka część społeczeństwa wie jakie są objawy udaru i jak należy zareagować. To ogromny problem społeczny. ...

więcej

Kampania edukacyjna Atopowi Bohaterowie-NOMINOWANA

KATEGORIA: Marketing zaangażowany społecznie (CRM)

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Brak podejścia psychosomatycznego i zwrócenia uwagi na obniżone poczucie własnej wartości i szereg negatywnych emocji, z którymi zmagają się dzieci chorujące na atopowe zapalenie skóry (AZS). Brak narzędzia, konkretnego rozwiązania, które pozwoli im zrozumieć te emocje. ...

więcej