Zielona kraina. Edukacja ze smakiem. II edycja-NOMINOWANA
KATEGORIA: Programy edukacyjne firm (CSR)
KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej
Nazwa i opis inicjatora kampanii
„Zielona Koalicja” to inicjatywa firm Jeronimo Martins Polska i Green Factory, które zdecydowały się aktywnie odpowiedzieć na potrzebę społeczną w zakresie edukacji żywieniowej. Wieloletnia współpraca umożliwiła połączenie sił w obszarze społecznym. Koalicja postanowiła zrealizować projekt „Zielona Kraina”, który ma za zadanie kształcić w młodym pokoleniu prawidłowe nawyki żywieniowe.
Nazwa wykonawcy
Green Factory Sp z o.o. Patronat merytoryczny: Instytut Żywnosci i Żywienia
Data realizacji kampanii (od-do)
wrzesien 2016-czerwiec 2017
Strategia
Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampania
Jak wynika zbadań IZZ nadmierną masę ciała ma obecnie ponad 1/5 dziewcząt i prawie 1/3 chłopców. Szczególnie niepokojąca jest dynamika przyrostu wagi polskich dzieci obecność w ich żyłach blaszek miażdżycowych i zwiększone ryzyko cukrzycy.Koniecznym jest zwiększenie udziału świeżych warzyw w diecie
Opis celu kampanii i wyjaśnienie idei kreatywnej
Popularyzacja zasad zdrowego żywienia oraz obecność świeżych warzyw w codziennej diecie dzieci poprzez organizację w szkołach warsztatów kulinarnych i degustacji, prowadzenie czesci teoretycznej w formie quizów - przez dietetyka, samodzielne przygotowywanie potraw, kulinarna rywalizacja oraz wprowadzenie elementów charakterystycznych dla tv formatów kulinarnych np. fartuszków
Insight
dzieci-nauka przez zabawę, o zdrowym żywieniu za pomocą jedzenia i degustacji. 90 minutowe warsztaty kulinarne i zabawa w małych kucharzy. Nauczyciele: realizacja podstawy programowej - w ciekawej formule teoria+praktyka, gotowe skrypty merytoryczne do realizacji kolejnych lekcji
Określenie grupy docelowej
Uczniowie klas IV szkół podstawowych i ich nauczyciele, w miejscowościach objętych II edycją programu: Warszawa, Olsztyn, Torun i Bydgoszczy oraz Trójmiasto
Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to action
Nie lubisz warzyw - spróbuj je przygotować sam
Hasło/slogan
Zielona kraina. Edukacja ze smakiem
Realizacja czyli opis przebiegu realizacji kampanii (opis tego co udało się zrealizować i jaki sposób)
Opis działań i opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)
dwugodzinne (90 min.) warsztaty kulinarne – informowanie o zaletach bogatego w składniki odżywcze jedzenia podczas wspólnego przygotowywania zdrowych posiłków. warsztaty Zielona Kraina są bezpłatne. Prowadzący: osoby posiadające wiedzę w dziedzinie odżywiania, przygotowywania posiłków, z doświadczeniem pedagogicznym: m.in. dietetycy pracujący w Instytucie Żywności i Żywienia Harmonogram: Warszawa: 2 połowa września, październik, listopad – liczba klas objętych programem: 130, Olsztyn: grudzień – liczba klas objętych programem: 35
Szczecin: styczeń, 1 poł. lutego – liczba klas objętych programem w mieście: 60
Bydgoszcz/Toruń: 2 połowa lutego, marzec, 1 połowa kwietnia – liczba klas objętych programem: 80
Gdańsk/Gdynia/Sopot: kwiecień, maj, czerwiec – liczba klas objętych programem: 95.
Działania PR
Włączenie do kampanii grup ważnych ze względu na osiągnięcie celu społecznego
Patrona merytoryczny Instytut Żywności i Żywienia. Zaangażowanie dietetyków do prowadzenia zajęć; opieka merytoryczna pracowników IZZ: Hanna Stolińska-Fiedorowicz, Diana Wolańska
Efekty media relations - obecność publicystyczna kampanii w mediach (np. wskaźniki, jeśli są). Czy kampania wywołała dyskusję w mediach?
Efektywność
Czy kampania osiągnęła cele lub jaki był poziom realizacji celów oraz informacja w jaki sposób weryfikowana jest efektywność kampanii? Jaka była zmiana postaw?
w projekcie wzieło udział ponad 7 tysięcy dzieci; a docelowo II edycja obejmie 8 tysiecy uczniów. Połączenie teoretycznych zajęć z preferowana przez uczniów praktyką
Budżet kampanii
300 000 zł, na każdą z edycji
Kreacja
ZIELONA KRAINA BIEDRONKA 209 x 273 mm0000.jpg
Q5MOh69uDjJIC5AnVgoioP7LkAHYGRvd.jpg