Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampania
Duża odległość od miejsc, w których innym ludziom dzieje się krzywda zwiększa dystans emocjonalny z jakim odnosimy się do tych tragedii. Wraz z odległością maleje nasze zaangażowanie w pomoc ofiarom kryzysów humanitarnych oraz klęsk żywiołowych.
Opis celu kampanii i wyjaśnienie idei kreatywnej
Przybliżyć misję organizacji by uczynić świat lepszym przez zmniejszenie cierpienia i aktywne promowanie wartości humanitarnych. Przybliżyć działalność PAH tym którzy mogą przyłączyć się do pomocy ofiarom kryzysów humanitarnych i klęsk żywiołowych.
Insight
Polska Akcja Humanitarna jak lupa przybliża i wydobywa na światło dzienne krzywdę powstałą w wyniku kryzysów humanitarnych i klęsk żywiołowych. Chcąc by Ci, którzy mogą pomóc byli bliżej potrzebujących sami postanowiliśmy się do nich zbliżyć.
Określenie grupy docelowej
Osoby otwarte na świat, aktywne. Młodzi mieszkańcy dużych miast. Zainteresowani pomocą humanitarną, nie wspierający aktywnie działań PAH.
Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to action
Bądź bliżej
Hasło/slogan
Bądź bliżej
Realizacja czyli opis przebiegu realizacji kampanii (opis tego co udało się zrealizować i jaki sposób)
Opis działań i opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)
By znaleźć się blisko tych, do których mówimy, zaingerowaliśmy w przestrzeń miasta. Na ulicach Warszawy i Krakowa umieściliśmy miniaturowe murale. Pokazały, dalekich nam na co dzień, beneficjentów działań PAH-u. Obrazy wtopiliśmy w zniszczone fasady budynków. Wyposażyliśmy je w lupy, które dookreśliły miejsce i czas konkretnych działań pomocowych. Ulotne instalacje przedstawiliśmy użytkownikom mediów społecznościowych. Tych, którzy w trakcie trwania instalacji znajdowali się w okolicy, zapraszaliśmy formatami Local Awareness (Facebook). Do osób, które nie miały okazji zobaczyć instalacji dotarliśmy z pomocą 6 spotów video pozwalających „przeżyć” instalację. Skorzystaliśmy też z różnych w odbiorze i funkcji formatów jak wideo, boomerangi, Notatki i Canvasy. Przybliżaliśmy ideę przyświecającą akcji, konkretne działania PAH w przeciwdziałaniu skutkom kryzysów humanitarnych. Przypomnieliśmy czym zajmuje się PAH, przyczyniliśmy się również do budowy spójnego wizerunku organizacji.
Działania PR
Włączenie do kampanii grup ważnych ze względu na osiągnięcie celu społecznego
Lorem Ipsum...
Efekty media relations - obecność publicystyczna kampanii w mediach (np. wskaźniki, jeśli są). Czy kampania wywołała dyskusję w mediach?
Lorem Ipsum...
Efektywność
Czy kampania osiągnęła cele lub jaki był poziom realizacji celów oraz informacja w jaki sposób weryfikowana jest efektywność kampanii? Jaka była zmiana postaw?
Przekaz dotarł bezpośrednio do grupy sześciuset tysięcy odbiorców zainteresowanych tematem pomocy humanitarnej, nie włączonych jeszcze w aktywność PAH.
Efekt wizerunkowy i PR-owy wzmocniły relacje w lokalnych stacjach radiowych i na powiązanych z nimi stronach informacyjnych. Kolejne miasta zaprosiły PAH do zainstalowania swojej wystawy na ich ulicach.