Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampania
Wyrzucanie każdego dnia przez Warszawskie restauracje dużej ilości jedzenia do śmieci, tzw. „dań dnia”. Występowanie problemu niedożywienia wśród ludzi biednych.
Opis celu kampanii i wyjaśnienie idei kreatywnej
Celem kampanii było zmniejszenie ilości marnowanej żywności w restauracjach i zmniejszenie ilości głodnych ludzi każdego dnia.
Idea :
Nadwyżki jedzenia nie wyrzucamy, a przekazujemy je ludziom głodnym. Znika problem nadwyżek i zmniejszamy liczbę ludzi głodnych.
Insight
Polacy lubią pomagać, potrzebują jedynie do tego narzędzi.
Określenie grupy docelowej
Ludzie chętni do pomocy innym, mieszający w Warszawie lub okolicy
Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to action
Nie wyrzucamy jedzenia
Hasło/slogan
JEST AKCJA - Nie wyrzucamy jedzenia
Realizacja czyli opis przebiegu realizacji kampanii (opis tego co udało się zrealizować i jaki sposób)
Opis działań i opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)
Wykorzystalismy kanał social media. Stworzyliśmy stronę na facebooku, gdzie restauracje mogły kontaktować się z wolontariuszami, by oni przekazywali jedzenie do miejsc gdzie znajdowali się potrzebujący.
Na stronie umieszczaliśmy zdjęcia z adresami miejsc, które potrzebują pomocy.
Pracownicy restauracji zostawiali sygnał informujący o nadwyżkach. Każdy mógł zareagować i przechwycić przesyłkę.Wystarczyło zostawić pod sygnałem wiadomość, że to właśnie on odbiera by nikt nie jechał na marne i mógł przechwycić w innym miejscu.
Działania PR
Włączenie do kampanii grup ważnych ze względu na osiągnięcie celu społecznego
Amabasadorami stali się właściciele i pracownicy restauracji warszawskich którzy brali udział w akcji
Efekty media relations - obecność publicystyczna kampanii w mediach (np. wskaźniki, jeśli są). Czy kampania wywołała dyskusję w mediach?
Tylko w 1 miesiącu ponad 559 wzmianek (brand24)
Samoistne zainteresowanie mediów akcją (ponad 5 min. mini reportaż w TVN, dedykowane artykuły w gazetach o nakładach powyżej 160 tyś.) średni ekwiwalent mediowy (AVE) możemy oszacować na poziomie powyżej 900 tyś.złotych netto.
Internet i SM, całkowity wygenerowany zasięg to ponad 121 tys. osób.
Efektywność
Czy kampania osiągnęła cele lub jaki był poziom realizacji celów oraz informacja w jaki sposób weryfikowana jest efektywność kampanii? Jaka była zmiana postaw?
Efektywność liczymy prosto: liczbą osób, które jesteśmy w stanie codziennie nakarmić, nie wydając przy tym O zł. Obecnie jest to 100 osób każdego dnia! Nie jesteśmy żadną zorganizowaną grupą, stowarzyszeniem czy fundacją. Nie zbieramy datków na naszą działalność, a jesteśmy w 1/8 tak efektywni jak PAH(na podstawie danych wydawanych posiłków z ostatniego dostępnego raportu statusowego PAH 2015)