Dziecięca wymiana międzykulturowa
KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie
Nazwa i opis inicjatora kampanii
Kolektyw CzujCzuj
Nazwa wykonawcy
Kolektyw CzujCzuj
Data realizacji kampanii (od-do)
01.07 -30.12
Strategia
Opis celu kampanii
W ramach kampanii dzieci polskie wykonały drobne upominki dla dzieci romskich (z Polski i krajów bałkańskich) a dzieci romskie i uchodźcze wykonały upominki dla dzieci polskich. Obie grupy uczestniczyły również w warsztatach na temat kultury grupy, od której otrzymały upominki.
Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampania
Celem kampanii było budowanie porozumienia ponad podziałami społecznymi i kulturowymi. Zależało nam by pokazać obu grupom, że nie są tylko biorcami czy dawcami (jak to się dzieje przy różnego rodzaju zbiórkach) ale, że wiele je łączy. Ważne było budowanie przekonania, że każdy, bez względu na wiek czy status społeczny może podzielić się tym co ma.
Insight
Grupa romska i uchodźcza: świat jest wrogi, nikogo nie obchodzę, mogę tylko przyjmować pomoc.
Grupa polska: świat jest wrogi, jestem za mały by to zmienić.
Określenie grupy docelowej
Dzieci polskie i romskie w wieku 7-12 lat. Dzieci polskie pozyskiwaliśmy w podstawówkach oraz na organizowanych warsztatach. Dzieci romskie i uchodźcze podczas warsztatów. Udział wzięło ok. 200 dzieci
Wyjaśnienie idei kreatywnej
Wymiana drobnych, ręcznie wykonanych upominków przez dzieci polskie i z grup wykluczonych.
Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to action
"Każdy może działąć bez względu na wiek i status społeczny"
Hasło/slogan
Dzieci dla dzieci
Plany kontynuacji kampanii
Projekt na takiej samej zasadzie przeprowadzamy obecnie w ośrodkach dla uchodźców.
Opis przebiegu realizacji kampanii (opis tego co udało się zrealizować)
Opis ogólny przebiegu działań w punktach – kolejność
1. Warsztaty z robienia prezencików z dziećmi polskimi
2. Przekazanie prezencików dzieciom romskim + warsztaty o polskiej kulturze
3. Warsztaty z robienia prezencików z dziećmi romskimi
4. Przekazanie prezencików dzieciom polskim + warsztaty o romskiej kulturze
Opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)
Warsztaty z robienia prezencików, warsztaty o kulturze
Informowanie o akcji na blogu i portalach społecznościowych
Opis działań PR
Włączenie do kampanii grup ważnych ze względu na osiągnięcie celu społecznego
Dzieci romskie
Efekty media relations - obecność publicystyczna kampanii w mediach (np. wskaźniki, jeśli są). Czy kampania wywołała dyskusję w mediach?
Nie
Zbudowanie marki społecznej tj. czy została wypromowana jakaś marka lub czy temat kampanii, hasło zyskało rozpoznawalność dzięki kampanii.
Nie
Efektywność
Czy kampania osiągnęła cele lub jaki był poziom realizacji celów
Po zakończeniu akcji wszyscy uczestnicy byli życzliwiej nastawieni do grupy, dla której wykonali upominki.
W jaki sposób weryfikowana jest efektywność kampanii?
Poprzez ankiety dla uczestników.
Budżet kampanii
2 000 zł
Jaka była zmiana postaw
Po zakończeniu akcji wszyscy uczestnicy byli życzliwiej nastawieni do grupy, dla której wykonali upominki.