Podniesienie świadomości odbiorców na temat znaczenia aktualnych, urzędowych danych adresowych (m.in. zawierających współrzędne geograficzne) w codziennym życiu. Dane adresowe mają istotny wpływ na wiele aspektów naszego życia. Mimo, że nie zastanawiamy się nad tym, to bez dostępu do takich danych mielibyśmy w obecnych czasach olbrzymie problemy z codziennym funkcjonowaniem.
Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampania
Z urzędowych danych adresowych korzysta wielu odbiorców, w szczególności służby ratownicze. Od jakości tych danych zależeć może skuteczność akcji ratunkowych. Konieczne jest aby w rejestrach adresowych znajdowały się aktualne i kompletne dane w skali całego kraju. Ten warunek nie jest na chwilę obecną do końca spełniony, ale wpływ na jego osiągnięcie mogą mieć dysponenci jak i odbiorcy danych.
Insight
Nie posiadam informacji skąd służby ratunkowe i administracja publiczna biorą moje dane adresowe. Zależy mi na tym, żeby w przypadku wypadku straż pożarna czy pogotowie mogła bez problemu w szybkim czasie dotrzeć do mojego domu z pomocą. Chciałbym móc sprawdzić czy mój adres jest poprawny.
Określenie grupy docelowej
Obywatele, przedsiębiorcy i administracja publiczna, w szczególności przedstawicie urzędów gmin.
Wyjaśnienie idei kreatywnej
Idea kreatywna kampanii społecznej została oparta na założeniu, że każdy - nawet pojedynczy adres zgromadzony w rejestrze adresowym podnosi wartość tego zbioru i może mieć wpływ na jakość życia obywateli. Bieżące zbieranie i aktualizowanie danych adresowych daje gwarancję, że zgromadzone dane będą kompletne i zaspokoją potrzeby użytkowników, w szczególności służb ratunkowych.
Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to action
Zachęcenie przedstawicieli gmin do bieżącego prowadzenia rejestru adresowego. Zachęcenie obywateli do wypełnienia obowiązku ustawowego zgłoszenia adresu do rejestru adresowego prowadzonego przez gminę
Hasło/slogan
Każdy adres jest ważny
Plany kontynuacji kampanii
Filmy prezentujące kampanie społeczną „Każdy adres jest ważny” od strony gmin. Spoty zawierać będą wypowiedzi urzędników zajmujących się danymi adresowymi oraz wójtów gmin zaangażowanych w kampanie oraz wykorzystanie systemu EMUiA. Zaprezentowana zostanie idea kampanii oraz podsumowanie poprzedniej edycji pt „Każdy adres jest ważny”. Obraz nagrany z Human Standami oraz z krótką informacją o idei.
Opis przebiegu realizacji kampanii (opis tego co udało się zrealizować)
Opis ogólny przebiegu działań w punktach – kolejność
1. Przygotowanie koncepcji kampanii społecznej
2. Przygotowanie i przeprowadzenie kampanii reklamowej w Internecie, w tym kampanii banerowej kierującej na landing page z opisem kampanii społecznej oraz kampanii w mediach społecznościowych
3. Przygotowanie spotów reklamujących kampanię społeczną
4. Przygotowanie i przekazanie dysponentom danych adresowych (urzędom gmin) human standów (postać strażaka) promujących kampanię społeczną
5. Przygotowanie i publikacja artykułów sponsorowanych w prasie regionalnej i branżowej
6. Prowadzenie działań informacyjnych, w tym opracowanie i dystrybucja materiałów informacyjnych.
Opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)
1. Kampania reklamowa (banerowa) w Internecie;
2. Kampania reklamowa w mediach społecznościowych;
3. Działania Public Relations;
4. Filmy promocyjne;
5. Landing page
6. Dedykowane materiały reklamowe i informacyjne, w tym human standy promujące kampanię społeczną u dysponentów danych adresowych
7. Artykuły sponsorowane w prasie branżowej.
Opis działań PR
Włączenie do kampanii grup ważnych ze względu na osiągnięcie celu społecznego
W kampanii został wykorzystany wizerunek aktorów popularnych polskich seriali (M jak miłość). Dodatkowo zaangażowani zostali wójtowie i burmistrzowie gmin (400 lokalizacji), do których zostały przekazane humanstandy nawiązujące do przekazu kampanii.
Efekty media relations - obecność publicystyczna kampanii w mediach (np. wskaźniki, jeśli są). Czy kampania wywołała dyskusję w mediach?
Brak
Zbudowanie marki społecznej tj. czy została wypromowana jakaś marka lub czy temat kampanii, hasło zyskało rozpoznawalność dzięki kampanii.
Temat został życzliwie przyjęty przez strażaków i ratowników medycznych oraz przedstawicieli stacji ratunkowych. W prowadzonych rozmowach podkreślali ważność aktualnej i wiarygodnej bazy adresowej.
Efektywność
Czy kampania osiągnęła cele lub jaki był poziom realizacji celów
Kampania osiągnęła założone cele. Dodatkowo uzyskano deklarację włączenia się straży pożarnej do dalszych działań w tym zakresie.
W jaki sposób weryfikowana jest efektywność kampanii?
Efektywność kampanii weryfikowana była poprzez kontakty z użytkownikami aplikacji do prowadzenia ewidencji miejscowości, ulic i adresów EMUiA oraz z przedstawicielami dysponentów danych adresowych (gmin).
Budżet kampanii
350 000,00 zł
Jaka była zmiana postaw
Zwiększenie świadomości społeczeństwa o skutkach braku zgłoszenia adresów do ewidencji EMUiA.