Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2015



POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

Twoje Codzienne Wybory

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

Nazwa i opis inicjatora kampanii

Centrum Myśli Jana Pawła II, Instytucja Kultury m.st. Warszawy

Nazwa wykonawcy

Skyboat sp. z o. o.

Data realizacji kampanii (od-do)

15.03.2015 - 5.04.2015

 

Strategia

Opis celu kampanii

Kampania powstała, aby dać impuls do przezwyciężenia postawy sentymentalizmu i tęsknoty za obecnością Jana Pawła II na rzecz sięgnięcia do jego nauki i zastosowania jej w codziennym życiu.

Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampania

Postrzeganie Jana Pawła II jako postaci-ikony powoduje, że jego nauczanie nie funkcjonuje w życiu codziennym Polaków. Papież-Polak jest traktowany jako symbol, co oddala ludzi od faktycznego znaczenia jego słów na rzecz postawy sentymentalizmu i ignorancji względem wartości przez niego głoszonych.

Insight

Jan Paweł II to Wielki Polak i nasz symbol narodowy, wzruszam się na widok jego zdjęć i cytatów z jego wypowiedzi, ale nie wiem jakie były konkretne wskazania i wartości jakie starał się przekazać. Na co dzień nie mam czasu ani okazji myśleć o sprawach dot. moralności i tego, co głosił Jan Paweł II.

Określenie grupy docelowej

Mieszkańcy Warszawy; odbiorcy mediów katolickich; osoby szanujące postać Jana Pawła II, które nie znają i nie stosują nauki papieskiej w swoim życiu; establishment.

Wyjaśnienie idei kreatywnej

Wpisując się w konwencję plakatu wyborczego, pokazujemy że Jan Paweł II i jego nauczanie mogą stanowić wsparcie w wyborach - tych najważniejszych, czyli codziennych. Nauka Jana Pawła II to bezkonkurencyjna alternatywa dla otaczającego nas zgiełku i konsumpcyjnego pędu.

Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to action

Swoje codzienne decyzje podejmuj w oparciu o wartości głoszone przez Jana Pawła II.

Hasło/slogan

Karol Wojtyła - Twój kandydat w codziennych wyborach.

Plany kontynuacji kampanii

Przy okazji kolejnych kampanii wyborczych, Karol Wojtyła może startować jako kandydat pod nowym hasłem, namawiając wyborców do poparcia jego postulatów czyli głoszonych przez niego wartości.

Opis przebiegu realizacji kampanii (opis tego co udało się zrealizować)

Opis ogólny przebiegu działań w punktach – kolejność

15 marca - utworzenie profilu kampanii na Facebooku - Twoje Codzienne Wybory oraz wydarzenia zbierającego podpisy https://web.facebook.com/TwojeCodzienneWybory/?fref=ts

16 marca - 5 kwietnia - działania PRowe ze strony Centrum JP2; wywiady, artykuły, udzielanie się w mediach ogólnopolskich, lokalnych, katolickich

16 marca - start kampanii w mediach outdoorowych

23-27 marca - emisja reklamy online w mediach katolickich - gosc.pl oraz deon.pl

25-5 kwietnia - wzmocnienie kampanii emisją spotu na ekranie przy Rondzie Daszyńskiego w Warszawie oraz CityINFO w metrze

26 marca - dwa eventy uliczne o charakterze partyzanckim (metro Centrum i plac Bankowy w Warszawie); sztab wyborczy w brandowanych koszulkach rozdaje chorągiewki, karty wyborcze i agituje do popracia JP2

27 marca - 1 kwietnia - zaangażowanie w kampanię znanych osób ze świata publicystyki; zdjęcia publicystów ze stendem imitującym postać Karola Wojtyły-kandydata stanowiły content do działań na profilu i wydarzeniu na FB

Opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)

- prowadzenie profilu i wydarzenia kampanijnego na Fb (zasięg 49tys)
- 20 billboardów w Warszawie
- plakaty na słupach Warexpo w Warszawie
- emisja spotu w Śródmieściu oraz w wagonach i na peronie metra
- reklama online w mediach katolickich
- wydarzenia partyzanckie angażujące przechodniów; zaaranżowanie ulicznych wyborów na subiektywnie najlepszy cytat z Jana Pawła II (imitacja sztabu wyborczego Jana Pawła II)
- zaangażowanie w kampanię znanych osób ze świata publicystyki poprzez pozowanie do zdjęć z postacią Jana Pawła II przedstawionego jako kandydata

Opis działań PR

Włączenie do kampanii grup ważnych ze względu na osiągnięcie celu społecznego

Kampania zyskała zainteresowanie środowiska dziennikarskiego, mediów katolickich i instytucji, co pozwoliło wywołać szeroką debatę na temat obecności nauki papieskiej w życiu Polaków.

Efekty media relations - obecność publicystyczna kampanii w mediach (np. wskaźniki, jeśli są). Czy kampania wywołała dyskusję w mediach?

Kampania wywołała burzliwą dyskusję w mediach ogólnopolskich, lokalnych, katolickich, w telewizji, prasie, mediach internetowych oraz prasie zagranicznej. (m. in. Panorama, Włoska La Stampa, Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, RadioZet, Onet, wp.pl, Tygodnik Powszechny, Tak czy Nie). Ekwiwalent mediowy kampanii wyniósł 4,5mln zł

Zbudowanie marki społecznej tj. czy została wypromowana jakaś marka lub czy temat kampanii, hasło zyskało rozpoznawalność dzięki kampanii.

Kampania skupiła uwagę mediów, a co za tym idzie społeczeństwa, na problemie ignorancji względem nauki Jana Pawła II. Kampania nagłośniła tę kwestię, tym samym zachęcając odbiorców do kierowania się wyższymi wartościami w życiu codziennym.

Efektywność

Czy kampania osiągnęła cele lub jaki był poziom realizacji celów

Kampania osiągnęła cel jakim było wywołanie debaty na temat obecności nauki papieskiej w życiu Polaków. Debata z kolei pozwoliła skłonić społeczeństwo do refleksji na temat postawy względem Jana Pawła II.

W jaki sposób weryfikowana jest efektywność kampanii?

Efektywność kampanii mierzona jest jej ekwiwalentem mediowym - 4,5mln złotych oraz intensywnością i zasięgiem debaty publicznej.

Budżet kampanii

80tys. zł

Jaka była zmiana postaw

Działania adresowane bezpośrednio do odbiorców a także burzliwa debata publiczna z pewnością skłoniły wiele osób do refleksji i zgłębienia nauki papieskiej. Efektywność nie jest możliwa do zmierzenia w drodze badania.

 


Kreacja

http://dziendobry.tvn.pl/wideo,2064,n/plakaty-wyborcze-z-janem-pawlem-ii-kontrowersyjne,163299.html

http://www.polsatnews.pl/wideo-program/tak-czy-nie-czy-plakat-z-janem-pawlem-ii-w-garniturze-to-profanacja_6351717/