Kampanie zgłoszone do konkursu
|
11.03.2014 "Unbreakable" Kampania przeciwko przemocy wobec dzieci. KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie
Opis celu kampaniiCelem kampanii, którego składową jest przygotowany film, ma na celu podniesienie kwestii przemocy wobec najmłodszych. Intencją twórców jest próba wpłynięcia na postawy i zachowania osób dorosłych, tak aby przestrzegali praw, jakie należą się każdemu dziecku, czyli szacunku, swobody wyrażania myśli a przede wszystkim poczucia bezpieczeństwa i nienaruszalności cielesnej. Spot ma uwrażliwić społeczeństwo na krzywdę dzieci i skłonić każdego dorosłego do wzięcia odpowiedzialności za każde z nich. Grupa docelowaKampania kierowana jest do każdej osoby dorosłej bez względu na wiek, płeć czy status społeczny. StrategiaProblem przemocy wobec dzieci to nieustanna choroba trawiąca społeczeństwo. Akty agresji często dokonywane na najmłodszych pozostają za niemym przyzwoleniem osób bliskich i znajomych. Traumatyczne przeżycia, jakie mają miejsce w dzieciństwie rzutują na późniejsze funkcjonowanie takiej ofiary w jej dorosłym życiu. Spot skierowany jest do osób dorosłych mających możliwość przeciwdziałania takim zjawiskom. W strategii dąży się do postawienia problemu, do pogłębienia wiedzy, poszukiwania rozwiązania i wreszcie do ostatecznego zniwelowania zjawiska. Dorośli, wybrana grupa docelowa, powinna pochylić się nad problemem przemocy, umieć go zdefiniować i zacząć przeciwdziałać wprowadzając konkretne rozwiązania. Opis przebiegu kampaniiGłównym elementem kampanii jest film, który ma na celu budowanie zbiorowej odpowiedzialności społeczeństwa. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiNajważniejszym kanałem przekazu filmu - głównego elementu kampanii był internet, m.in portale społecznościowe oraz strony poruszające kwestię przemocy i agresji wobec dzieci. EfektywnośćProjekt powstał, by uwrażliwić i zwrócić uwagę na ciągle aktualny problem stosowania przemocy wobec dzieci. Zrodził się z potrzeby kreacji produkcji ważnych i niekomercyjnych. Opis inicjatoraKuba Michalczuk reżyser i dyrektor Studia Animacji Xantus oraz Cezary Piotrowski z firmy produkcyjnej Hot Head. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Walka z przemocą |
Nadawca | Xantus |
Wykonawca | Xantus, Hot Head |
Adresaci | Kampania kierowana jest do każdej osoby dorosłej bez względu na wiek, płeć czy status społeczny. |
Media | Internet, social media |
Data zgłoszenia | 11.03.2014 |
Dodatkowe materiały |