Kampanie zgłoszone do konkursu
|
10.03.2014 Poland. Come and complain. KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych
Opis celu kampaniiCelem kampanii było zaprezentowanie dokonań Polaków, w dość nietypowy sposób oraz pokazanie, że mamy poczucie humoru i dystans do siebie. Grupa docelowaObcokrajowcy, zagraniczni liderzy opinii StrategiaProblem: Poland. Pole-land. North Pole. Polar bear. Niestety ciągle są na świecie ludzie, którzy Opis przebiegu kampaniiNajpierw stworzyliśmy serię trzech, a później kolejnych trzech filmów viralowych z Polakami narzekającymi na polskie osiągnięcia – o ile można to nazwać osiągnięciami – i wrzuciliśmy je na YouTube. W ciągu kilku miesięcy obejrzało je blisko 300 000 ludzi. Ale fakt, że miliona jeszcze nie ma... Później uruchomiliśmy fanpage na Facebooku, który w ciągu kilku miesięcy zebrał ponad 30000 fanów i liczba ta ciągle rośnie, aczkolwiek mogłaby jeszcze szybciej. Napisaliśmy nawet list w imieniu narodu polskiego do Zuckerberga, by zamiast „comment” pojawił się przycisk „complaint”, co by nam, Polakom, zdecydowanie ułatwiło życie. Choć nie lubimy lajków, ciągle zaskakuje nas popularność, jaką cieszą się posty i memy, w których w zasadzie nic tylko narzekamy na wszystko, co polskie. A już najbardziej obcokrajowcy chyba polubili ulubione danie Polaków – mizerię. Powstała też strona na Twitterze, ale tutaj nie mamy się czym chwalić. Za to chwalą nas inni... ...chociaż są też i tacy, którzy narzekają. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiKampania viralowa, stąd główny nacisk na social media: YouTube, Facebook i Twitter. EfektywnośćI faza KampanijnośćI - faza kampanii odbyła się w sierpniu 2013. Obecnie trwa II faza - luty-marzec 2014 r. Opis inicjatoraInstytut Adama Mickiewicza to narodowa instytucja kultury, która nie ustaje w działaniach, by cały świat jednak lepiej rozumiał naszą historię, kulturę i charakter polskiego społeczeństwa. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczy„Poland. Come and complain” to kampania nie tylko prezentująca dokonania Polaków i to w dość nietypowy sposób, ale przede wszystkim pokazująca, że mamy poczucie humoru i dystans do siebie. Nasza idea bazowała właśnie na tym, co my Polacy lubimy robić najbardziej - czyli na narzekaniu. I nie chodzi tu o zwykłe narzekanie, co potrafi wiele nacji na świeciem, tylko narzekanie konstruktywne, które w naszym wykonaniu jest sztuką, a my jesteśmy w tym prawdziwymi mistrzami świata. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Kultura |
Nadawca | Instytut Adama Mickiewicza |
Wykonawca | Blacklama |
Adresaci | Obcokrajowcy, zagraniczni liderzy opinii |
Media | YouTube, Facebook, Twitter |
Data zgłoszenia | 10.03.2014 |
Dodatkowe materiały | |