Kampanie zgłoszone do konkursu
|
10.03.2014 REAGUJ. MASZ PRAWO KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych
Opis celu kampaniiCelem kampanii jest zmiana biernej postawy osób dorosłych wobec aktów krzywdzenia dzieci oraz zmniejszenie społecznego przyzwolenia na stosowanie przemocy względem nich. Przy zaangażowaniu psychologów społecznych ma ona systematycznie wspierać postawę reagowania na oznaki przemocy wobec dzieci. Kampania ma także angażować emocjonalnie sugerując, że brak reakcji może przyczynić się do cierpienia dziecka. Grupa docelowaWszystkie osoby dorosłe. StrategiaPodstawą do przygotowania kampanii były badania TNS OBOP 2012 r. zlecone przez RPD, które pozwalają określić poziom społecznej gotowości/lub jej braku do reagowania na przemoc wobec dziecka. Wynika z nich, że spora część badanych nie podjęłaby reakcji, gdyby w ich otoczeniu krzywdzono dziecko. Motywacją do takiego postępowania dla tej grupy jest strach o własne zdrowie, dobre imię lub wewnętrzny brak przyzwolenia do wtrącania się w sprawy rodzinne, wychowawcze innych ludzi. Opis przebiegu kampaniiPozyskano ponad 30 ambasadorów ze środowisk: akademickiego, medialnego, filmowego. Kampanię rozpoczęła konferencja prasowa. Oprócz emisji spotów oraz wykorzystaniu narzędzi reklamy nacisk położono na wywołanie w mediach społecznej debaty wokół problemu. W tym czasie rozpoczęła się także emisja spotów w mediach, sieci kin oraz na nośnikach LED. W kampanię włączyła się zdecydowana większość mediów ogólnopolskich, lokalnych. Ważnym elementem była promocja tematu w mediach opiniotwórczych, lifestylowych, parentingowych, kobiecych oraz współpraca redakcyjna z ich przedstawicielami. Następnie odbyła się akcja „Ty też możesz zostać twarzą kampanii!” na Facebooku oraz odbył się ambient "Żywy pomnik" w dużych miastach w Polsce, angażujący rzesze przechodniów. W ostatniej fazie miała miejsce wysyłka plakatów kampanii do gmin, kuratorów oświaty oraz innych środowisk, której celem było zaangażowanie środowisk lokalnych w działania. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiZe względu na niewielki budżet kampanii, narzędzia zostały tak dobrane, by wygenerować jak najmniej kosztów dodatkowych. Większość z podjętych działań bazuje w oparciu o zaangażowanie ambasadorów i ekspertów akcji. EfektywnośćBadania wykazały, że przyzwolenie na bicie dzieci w roku 2013 w stosunku do roku 2012 spadło o 8%. KampanijnośćKampania jest pierwszym tego rodzaju działaniem na rzecz walki z przyzwoleniem społeczeństwa na krzywdę dzieci. Planowane są kolejne odsłony kampanii oraz stworzenie kolejnych skryptów reakcji. Opis inicjatoraRzecznik Praw Dziecka konstytucyjny organ kontroli państwa działający w oparciu o Ustawę o Rzeczniku Praw Dziecka z dn. 6.01.2000r. Zadaniem Rzecznika jest stanie na straży praw dziecka w Polsce. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Walka z przemocą |
Nadawca | Rzecznik Praw Dziecka |
Wykonawca | UpSide Agency |
Adresaci | Wszystkie osoby dorosłe |
Media | radio, relewizja, Internet, prasa, outdoor |
Data zgłoszenia | 10.03.2014 |
Dodatkowe materiały | |