Kampanie zgłoszone do konkursu
|
10.03.2014 Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha, III edycja KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm KATEGORIA: Kampanie lokalne
Opis celu kampaniiAkademia Wynalazców im. Roberta Boscha to program edukacyjny dla gimnazjalistów. Jego celem jest popularyzacja wśród polskich uczniów przedmiotów ścisłych, takich jak matematyka, fizyka czy technika oraz promocja uzdolnionych młodych osób. W dłuższej perspektywie inicjatywa może przyczynić się do zwiększenia zainteresowania młodzieży uczelniami technicznymi i skutkować zwiększeniem kadry inżynierskiej w kraju. Grupa docelowaW programie biorą udział uczniowie gimnazjów z Warszawy i Wrocławia oraz okolic tych miast. Lokalizacje zostały wybrane ze względu na bliskość siedzib firmy oraz partnerskich placówek naukowych. StrategiaPrzedmioty ścisłe należą często do tych uważanych przez młodzież za trudne lub nieciekawe. Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha jest szansą dla uczniów gimnazjów, by przekonać się, że nauka jest fascynująca, zdobyć dodatkową wiedzę spoza podręczników i sprawdzić , jak może wyglądać ich ścieżka naukowa lub zawodowa w przyszłości. Opis przebiegu kampaniiTrzecia edycja Akademii Wynalazców im. Roberta Boscha przebiegała tradycyjnie w dwóch etapach i trwała od stycznia do czerwca 2013 r. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiStrategia komunikacji projektu obejmuje 2 podstawowe kierunki. Poprzez stronę internetową komunikuje się z nauczycielami, którzy zapisują swoich uczniów na warsztaty. Strona stanowi bazę wiedzy o programie, pozwala automatycznie rejestrować grupy uczniów na zajęcia i zgłaszać pomysły wynalazku do konkursu. Metody komunikacji z nauczycielami uzupełniają wydarzenia specjalne (np. inauguracja i finał programu), bezpośrednie mailingi, ulotki informacyjne. Wydarzenia specjalne służą nawiązywaniu relacji z nauczycielami i nagradzaniu za zaangażowanie w program. Z kolei profil Akademii Wynalazców im. Roberta Boscha na Facebooku stanowi narzędzie dotarcia do młodzieży gimnazjalnej, która uczestniczy w warsztatach. Obecnie spośród ok. 830 fanów ponad 40 % należy do grupy poniżej 18 roku życia. Organizator przygotowuje również reportaże filmowe i zdjęciowe z warsztatów i wydarzeń specjalnych. EfektywnośćAkademia Wynalazców im. Roberta Boscha jest programem nastawionym na efekty długofalowe i z każdym kolejnym rokiem cieszy się coraz większą popularnością. W trzeciej edycji stworzono 1500 miejsc na warsztatach kreatywnych, co stanowi równowartość sumy miejsc w pierwszej i drugiej odsłonie programu. KampanijnośćProgram Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha organizowany jest co roku. Zgłoszona kampania to III edycja przedsięwzięcia. Program z każdym kolejnym rokiem cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Obecnie trwa jego IV edycja. Opis inicjatoraGrupa Bosch jest wiodącym w świecie dostawcą technologii i usług. W 2013r. zgłosiła ponad 5000 patentów. Robert Bosch sp.z o.o. poprzez program wspiera rozwój zainteresowań naukowych polskich uczniów. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Edukacja |
Nadawca | Robert Bosch |
Wykonawca | Lighthouse Consultants |
Adresaci | Uczniowie gimnazjów w Warszawie i Wrocławiu (oraz okolicach) |
Media | Prasa, internet, radio, Facebook |
Data zgłoszenia | 10.03.2014 |