Kampanie zgłoszone do konkursu
|
10.03.2014 "10 mniej ratuje życie, Zwolnij!" KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych
Opis celu kampaniiCelem kampanii był wzrost świadomości uczestników ruchu drogowego dot. skutków przekraczania Grupa docelowaGrupą docelową kampanii, w których planowane było wykorzystanie spotów był StrategiaGłówną przyczyną wypadków ze skutkiem śmiertelnym w Polsce jest nadmierna prędkość. Piesi mają na ogół przekonanie o swojej uprzywilejowanej pozycji względem zmotoryzowanych uczestników ruchu drogowego. Rzeczywiście Kodeks Drogowy gwarantuje im specjalne prawa, ale nie bezpieczeństwo. Większe przywileje piesi mają właśnie dlatego, że są praktycznie pozbawieni ochrony w sytuacji wypadku. Gdy samochód potrąca pieszego lub rowerzystę jego obrażenia są niemal zawsze poważniejsze niż kierowcy, który z racji ochrony przez karoserię pojazdu może nawet nie odnieść żadnego uszczerbku na zdrowiu. Grupa ta może nie odczuwać silnego psychologicznego poczucia niebezpieczeństwa będąc na ulicy. Dlaczego? Jest ku temu szereg powodów. Mała świadomość zagrożenia bazująca na tzw. niskiej dostępności poznawczej. Jak pokazują badania, ludzie postrzegają własne zagrożenie w zależności od tego o jakich niebezpieczeństwach mówi się aktualnie w mediach. Warto uświadamiać pieszym i rowerzystom obecność zagrożeń komunikacyjnych oraz to, że na nich w dużym stopniu spoczywa odpowiedzialność za własne bezpieczeństwo, warto wyposażyć ich w repertuar zachowań, które powinny stać się automatyzmami (rozglądanie się, zwłaszcza spoglądanie w lewo). Zarówno niechronieni użytkownicy dróg jak i kierowcy powinni zrozumieć i zapamiętać jaka jest różnica w drodze hamowania pojazdu przy różnej prędkości. Taka wiedza podwyższa świadomość o ryzyku oraz może wpłynąć na zmianę zachowania w sytuacji podejmowania decyzji. Opis przebiegu kampaniiKampania była przeprowadzona w telewizji i radiu. Zamawiający dysponował budżetem na media na poziomie 7 mln pln. W trakcie ponad 5 tygodni emisji w trzech głównych stacjach telewizyjnych (TVP, TVN, Polsat) zaplanowano ponad tysiąc emisji spotów w różnych rotacjach. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiZleceniodawca jako główne medium przekazu wybrał telewizję jako medium o największym zasiegu. Spoty przez 6 tygodni wyemitowane zostały ponad 1000 razy. Akcja była wspierana poprzez uczestnictwo ekspertów w różnych programach telewizyjnych i radiowych. EfektywnośćZamawiający dysponował budżetem mediowy na poziomie 7 mln pln. Przez 6 tygodni emisji zaplanowano ponad tysiąc emisji spotów w największych stacjach telewizyjnych w Polsce. Eksperci związani z kampanią uczestniczyli w prawie dziesięciu programach telewizyjnych wspominając o akcji. Start kampanii poprzedzony był konferencją prasową Ministra Transportu, którą relacjonowały największe stacje telewizyjne. Start kampanii zaplanowany był na początek długiego weekendu przed 1.11.2013. Jest to czas kiedy dochodzi do największej liczby wypadków na drogach. Kampania komentowana była przez cały miesiąc w telewizji i internecie. Spoty oceniane były jako bardzo sugestywne i perswazyjne. KampanijnośćKampania będzie kontynuowana w roku 2014 z zachowaniem zasady koherencji. Następne odsłony mają być przygotowane i zrealizowane w podobnej stylistyce, a przekaz ma być spójny z kreacją z listopada 2013. Opis inicjatoraMinisterstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, Sekretariat Krajowej Rady Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyKampania składała się z dwóch spotów telewizyjnych i dwóch spotów radiowych. Założeniem pierwszej linii kreatywnej był przekaz racjonalny- bezpośrednia demonstracja różnicy prędkości i ich konsekwencja. Druga linia miała ton emocjonalny. Dotarliśmy do prawdziwych ofiar pośrednich wypadków, którym zginęli bliscy. Przyjęta stylistyka i charakter obrazu zakładał przedstawienie tych osób w ich domach. Tak aby nie byli oderwani od kontekstu, tak aby wyrazić ich prawdziwe emocje,tragedię, bez słów. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Bezpieczeństwo ruchu drogowego |
Nadawca | Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego |
Wykonawca | Mojotribe S.A. |
Adresaci | Ogół społeczeństwa, grupa 18-59 lat |
Media | Telewizja, radio, internet |
Data zgłoszenia | 10.03.2014 |
Dodatkowe materiały | plik: mt_spot1_45s_hd_720p.mp4 |
plik: mt_spot_2_30s_hd_720p.mp4 | |
10 mniej ratuje życie. Zwolnij! from mojotribe studio on Vimeo. Zginęli na pasach, bo kierowcy jechali za szybko. Zwolnij! from mojotribe studio on Vimeo. |