Kampanie zgłoszone do konkursu
|
10.03.2014 Paka dla Bezdomniaka KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych KATEGORIA: Kampanie CSR (w tym CRM)
Opis celu kampaniiZaangażowanie Polaków w zbiórkę żywności dla bezdomnych zwierząt ze schroniska w Korabiewicach i wsparcie tym samym działalności Fundacji VIVA! Grupa docelowaKampania skierowana jest do wszystkich, którym los bezdomnych zwierząt nie jest obojętny. StrategiaSchronisko w Korabiewicach jest domem dla ponad 500 zwierząt. Przebywają w nim zarówno zwierzęta mało znane, jak i te, których wyczyny obserwowała cała Polska. Mieszka tu, między innymi Rozalia - najsławniejsza polska świnia, która uciekła z transportu w okolicach miejscowości Sokółka. Zarówno Rozalia, jak i pozostałe zwierzęta: psy, konie, kozy, koty, krowy, a nawet niedźwiedzie, które przez kilka lat mieszkały w Korabiewicach, zjadają miesięcznie ok. 9000 kg karmy. Od czerwca 2012r. schroniskiem opiekuje się fundacja Viva! i to ona jest odpowiedzialna za wyżywienie swoich podopiecznych. Prowadzenie schroniska bez wsparcia ludzi dobrej woli jest praktycznie niemożliwe. Opis przebiegu kampanii„Paka dla bezdomniaka” to innowacyjna akcja marketingu zaangażowanego społecznie polegająca na przekazaniu paczki żywnościowej zwierzętom ze schroniska w Korabiewicach. Akcja organizowana jest przez sklep internetowy z karmą dla zwierząt keko.pl oraz Fundację Viva, w partnerstwie z producentami żywności ( Butchers, Fitmin, 1stChoice, Cat’s best, Maced, Vitapol), agencją AtomClick oraz firmą Stroer. Zgodnie z hasłem „Daj piątaka dla bezdomniaka” - paczkę o wartości symbolicznych 5 zł można przekazać za pośrednictwem sklepu Keko.pl – za pomocą przelewu, karty kredytowej, przez PayPal lub przy odbiorze, jeśli kupuje się inne produkty w sklepie keko.pl. To co jest istotne w całej akcji - każde 5 złotych daję pakę o dużo większej wartości (ok. 15-20 złotych!), ponieważ do każdego piątaka dorzucają się w/w producenci karm i artykułów dla zwierząt. Produkty zebrane w akcji pod koniec każdego miesiąca są wysyłane bezpośrednio do Fundacji Viva i przekazywane zwierzakom w schronisku. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiNa akcję nie mieliśmy żadnego budżetu, ale dzięki zaangażowaniu wszystkich partnerów udało się stworzyć kampanię 360 stopni. Głównym kanałem komunikacji jest internet: strona internetowa www.pakadlabezdomniaka.pl prezentująca ideę akcji i wszystkich zaangażowanych, profil na portalu Facebook, gdzie cały czas odbywa się interakcja z użytkownikami, prezentowani są nowi mieszkańcy schroniska, rezultaty akcji, itp. Dodatkowym wsparciem jest film viralowy, w którym trudnej roli przeżuwacza siana podjął się Rafał Zbieć, a byk Fargo zgodził się zarapować. Dzięki partnerstwu z firmą STROER w największych miastach Polski zawisły billboardy. Zarówno na stronie internetowej, jak i na billboardach pojawiły się twarze celebrytów połączone z „twarzami” zwierząt z Korabiewic. Szeroki PR w mediach: TV, prasa, radio, internet był już rezultatem całej kampanii. Efektywność1. W pół roku trwania kampanii zebraliśmy ponad 4800 pak, czyli 4 x więcej, niż przez cały poprzedni rok. KampanijnośćKampania jest kontynuacją akcji realizowanej wcześniej bez wsparcia komunikacyjnego przez keko.pl i fundację VIVA! Akcja wciąż trwa i będzie kontynuowana w przyszłości, planujemy ją rozszerzyć o nowych partnerów. Opis inicjatoraFundacja Viva! prowadzi szereg działań mających na celu uwrażliwienie ludzi na los zwierząt, broni praw zwierząt, reaguje w przypadkach znęcania się nad nimi, propaguje styl życia i dietę WEGE. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Ekologia i środowisko |
Nadawca | Fundacja VIVA! Akcja dla zwierząt oraz Keko.pl |
Wykonawca | AtomClick |
Adresaci | Osoby, którym los bezdomnych zwierząt nie jest obojętny |
Media | Partnerzy medialni: TVN, Onet.pl, ESKA, Stroer |
Data zgłoszenia | 10.03.2014 |
Dodatkowe materiały | |