Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2013



07.03.2014

Kumulacja Aktywności

KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm

POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

Opis celu kampanii

Kumulacja Aktywności to program Fundacji LOTTO Milion Marzeń, którego główną ideą jest sportowa aktywizacja młodzieży gimnazjalnej oraz szeroko pojęta edukacja społeczna. Celem programu jest zachęcenie do aktywności fizycznej gimnazjalistów, poprzez możliwość treningu pod okiem prawdziwego sportowego mistrza.

Grupa docelowa

Gimnazjaliści nieaktywni sportowo, ich rodzice, nauczyciele wychowania fizycznego.

Strategia

Badania przeprowadzone przez Fundację przy współpracy z CBOS pokazały, że młodzież unika aktywności fizycznej, a wolny czas najchętniej spędza przed ekranem telewizora czy komputera. Uczniowie deklarowali też, że największy autorytet stanowią dla nich sportowcy. Mając taką wiedzę postanowiliśmy do współpracy przy „Kumulacji Aktywności” zaprosić pięćdziesięciu mistrzów sportu. Wśród nich są zarówno byli medaliści olimpijscy, tacy jak Leszek Blanik, Paweł Nastula, Renata Mauer-Różańska, jak i czynni sportowcy, na przykład Radosław Zawrotniak, Sylwia Lewandowska, Rafał Kownatke czy Jakub Ilewicz.

Zdecydowaliśmy się na gimnazjalistów jako na najtrudniejszą grupę wśród dzieci i młodzieży, bo właśnie w tym okresie życia odchodzą oni od sportu i aktywnego spędzania czasu preferując inne formy rozrywki i aktywności. Zwróciliśmy też uwagę na nierówne traktowanie dziewczynek i chłopców (przez nich samych ale także rodziców i nauczycieli) pod względem sprawności fizycznej – chłopcy dobrze żeby byli aktywni fizycznie ale dziewczynkom „można odpuścić”. O ile młodsze dzieci różne formy aktywności fizycznej uważają za naturalne i realizują je w sposób spontaniczny, o tyle dzieci starsze trzeba już do tego zachęcać i nakłaniać. Dlatego swoim Programem objęliśmy też jako pośrednią grupę docelową rodziców i nauczycieli wf. Naszym celem było podkreślenie roli wysiłku fizycznego do zrównoważonego rozwoju dzieci i młodzieży oraz zwrócenie uwagi że zaangażowanie rodziców i nauczycieli.

Opis przebiegu kampanii

Program rozpoczął się konkursem przeznaczonym dla mistrzów sportu, tj. byłych i aktualnych zawodników różnych dyscyplin sportowych. W ramach konkursu mistrzowie mieli przedstawić scenariusz zajęć sportowych dla młodzieży w wieku gimnazjalnym. Otrzymaliśmy 82 zgłoszenia do konkursu, z których jury wybrało 50 najlepszych i w ramach nagrody przeznaczyło dla każdego z autorów po 20 tys. złotych brutto na ich realizację. Następnie odbyło się spotkanie organizacyjne i konferencja prasowa. Mistrzowie poza dofinansowaniem na prowadzenie zajęć otrzymali materiały promocyjne.Większość zajęć sportowych rozpoczęła się w październiku 2013 roku, realizowane są w 50 miejscach (zarówno duże miasta np. Wrocław jak i małe miejscowości np. Stok Lacki) na terenie 14 województw. Uczęszcza na nie ponad 1000 gimnazjalistów. W realizację zajęć zaangażowały się lokalne szkoły i kluby sportowe. Poszczególne programy sportowe są w większości interdyscyplinarne, przedstawiające uczestnikom różne formy aktywności.

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

Social media : Facebook, pinterest
Media relations : prasa, radio, internet
Reklama społeczna : spoty internetowe
Strona www.kumulacjaaktywnosci.pl

Efektywność

Bezpośrednim oddziaływaniem program objął około 1000 gimnazjalistów i pośrednio ich rodziny. Kampania społeczna z wykorzystaniem spotów planowana jest na kwiecień 2014 roku. Biorąc pod uwagę trudną grupę demograficzną, program odniósł niebywały sukces, dzieci chętnie uczęszczają na zajęcia, część z nich zaczęła profesjonalnie interesować się sportem i przeszła do klubów sportowych.

Kampanijność

Jest to pierwsza edycja programu z założeniem kontynuacji.

Opis inicjatora

Fundacja LOTTO Milion Marzeń jest fundacją korporacyjną założoną w 2009 roku przez Totalizator Sportowy.

Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczy

nie dotyczy


KrajPolska
Problemy społeczneAktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja, Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia, Promocja zdrowia
NadawcaFundacja LOTTO Milion Marzeń
WykonawcaFabryka Komunikacji Społecznej
AdresaciGimnazjaliści, ich rodziny i nauczyciele wychowania fizycznego
MediaInternet, prasa.
Data zgłoszenia07.03.2014
Dodatkowe materiały