Kampanie zgłoszone do konkursu
|
07.03.2014 Kumulacja Aktywności KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm
Opis celu kampaniiKumulacja Aktywności to program Fundacji LOTTO Milion Marzeń, którego główną ideą jest sportowa aktywizacja młodzieży gimnazjalnej oraz szeroko pojęta edukacja społeczna. Celem programu jest zachęcenie do aktywności fizycznej gimnazjalistów, poprzez możliwość treningu pod okiem prawdziwego sportowego mistrza. Grupa docelowaGimnazjaliści nieaktywni sportowo, ich rodzice, nauczyciele wychowania fizycznego. StrategiaBadania przeprowadzone przez Fundację przy współpracy z CBOS pokazały, że młodzież unika aktywności fizycznej, a wolny czas najchętniej spędza przed ekranem telewizora czy komputera. Uczniowie deklarowali też, że największy autorytet stanowią dla nich sportowcy. Mając taką wiedzę postanowiliśmy do współpracy przy „Kumulacji Aktywności” zaprosić pięćdziesięciu mistrzów sportu. Wśród nich są zarówno byli medaliści olimpijscy, tacy jak Leszek Blanik, Paweł Nastula, Renata Mauer-Różańska, jak i czynni sportowcy, na przykład Radosław Zawrotniak, Sylwia Lewandowska, Rafał Kownatke czy Jakub Ilewicz. Opis przebiegu kampaniiProgram rozpoczął się konkursem przeznaczonym dla mistrzów sportu, tj. byłych i aktualnych zawodników różnych dyscyplin sportowych. W ramach konkursu mistrzowie mieli przedstawić scenariusz zajęć sportowych dla młodzieży w wieku gimnazjalnym. Otrzymaliśmy 82 zgłoszenia do konkursu, z których jury wybrało 50 najlepszych i w ramach nagrody przeznaczyło dla każdego z autorów po 20 tys. złotych brutto na ich realizację. Następnie odbyło się spotkanie organizacyjne i konferencja prasowa. Mistrzowie poza dofinansowaniem na prowadzenie zajęć otrzymali materiały promocyjne.Większość zajęć sportowych rozpoczęła się w październiku 2013 roku, realizowane są w 50 miejscach (zarówno duże miasta np. Wrocław jak i małe miejscowości np. Stok Lacki) na terenie 14 województw. Uczęszcza na nie ponad 1000 gimnazjalistów. W realizację zajęć zaangażowały się lokalne szkoły i kluby sportowe. Poszczególne programy sportowe są w większości interdyscyplinarne, przedstawiające uczestnikom różne formy aktywności. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiSocial media : Facebook, pinterest EfektywnośćBezpośrednim oddziaływaniem program objął około 1000 gimnazjalistów i pośrednio ich rodziny. Kampania społeczna z wykorzystaniem spotów planowana jest na kwiecień 2014 roku. Biorąc pod uwagę trudną grupę demograficzną, program odniósł niebywały sukces, dzieci chętnie uczęszczają na zajęcia, część z nich zaczęła profesjonalnie interesować się sportem i przeszła do klubów sportowych. KampanijnośćJest to pierwsza edycja programu z założeniem kontynuacji. Opis inicjatoraFundacja LOTTO Milion Marzeń jest fundacją korporacyjną założoną w 2009 roku przez Totalizator Sportowy. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczynie dotyczy |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja, Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia, Promocja zdrowia |
Nadawca | Fundacja LOTTO Milion Marzeń |
Wykonawca | Fabryka Komunikacji Społecznej |
Adresaci | Gimnazjaliści, ich rodziny i nauczyciele wychowania fizycznego |
Media | Internet, prasa. |
Data zgłoszenia | 07.03.2014 |
Dodatkowe materiały | |