Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2013



05.03.2014

Pierwsza w Polsce miejska EKOchoinka warta POZnania

KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm

KATEGORIA: Kampanie lokalne

POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

Opis celu kampanii

Fundacja Allegro All For Planet postanowiła z Poznaniakami zbudować EKOchoinkę - złożoną z tysięcy plastikowych, przeznaczonych do utylizacji butelek PET. Obiecaliśmy „zmieniać rzeczy na lepsze” więc postanowiliśmy pokazać, że nawet do Świąt można podejść inaczej, ekoLOGICZNIEJ.

Grupa docelowa

Grupy społeczne - lokalnie; Poznaniacy, firmy zrzeszone w konsorcjum marki, poznańskie redakcje, Urzad Miasta Poznania.
zdalnie: mieszkańcy Polski - serwis www

Strategia

Projekt "EKOchoinka” która powstała z okazji Świąt Bożego Narodzenia, zachęcała do spędzenia ich bardziej EKOlogiczne.
Z raportów ekologów wynika, że święta są okresem nie tylko znacznie obciążającym nasz budżet ale i środowisko naturalne.
Liczba drzew wyciętych do 8000 ton papieru do opakowań prezentów 50000 (UK).
Waga toreb zakupowych i prezentowych wyrzucanych w czasie świat – 4 mln ton!
Typowe lampki choinkowe ze zwykłymi żarówkami zużywają około 99 proc. energii więcej niż lamki LED.
Uzasadnienie grupy docelowej: wykorzystując i realizując unikalną w skali Europy świąteczną akcję proEKOlogiczną wielu Poznaniakow chciało byc jego częścią i pokazać, zę zmieniamy wspólnie rzeczy na lepsze, blisko 400 – liczba osób, które przyniosło butelki na Stary Rynek przez cały czas trwania akcji, zebralismy ich w sumie ponad 3 tysiące
Korzyści dla odbiorców: właczenie sie i wspólne zbieranie materiału do budowy Ekochoinki, a nastepnie czynne wlaczenie sie w jej budowe, udział w warsztatach ekologicznego pakowania prezentów - dEKOratornia, kazda osoba odwiedzająca nas mogla przyjść ze swoim prezentem, a my pokazywaliśmy jak mozna go ekologicznie zapakowac http://ekochoinka.allforplanet.pl/dekoratornia, stworzylismy możliwość wysłania ekologicznych życzeń za posrednictwem specjalnej aplikacji dostepnej na stronie Projektu: http://ekochoinka.allforplanet.pl/ekozyczenia. Każda firma, redakcja i osoba, która włączyła się do zbiórki otrzymała EKOcertyfikat z podziękowaniem

Opis przebiegu kampanii

od 21 listopada do 6 grudnia zorganizowalismy zbiórke butelek PET dla Poznaniaków, firm zrzeszonych w Konsorcjum Marki, redakcjach i Urzedzie Miasta Poznania
6 grudnia inauguracja budowy EKOchoinki
od 6 do 14 grudnia wspólne budowanie drzewka
od 6-24 grudnia stworzyliśmy możliwość wysłanie świątecznych życzeń dla najbliższych, znajomych, współpracowników
14 grudnia uroczyste rozświetlenie EKOchoinki z udziałem Prezydenta Miasta Poznania, EKOpoznaniaka (osoba, która uzbierała najwięcej butelek PET) i przedstawiciela Fundacji Allegro All for Planet
od 15-23 grudnia każdy mogł uczestniczyć w warsztatach z ekologicznego pakowania prezentów - dEKOratornia
od 27 grudnia nadaliśmy butelkom "nowe życie" poddając je recyclingowi, a z uzyskanego granulatu wykonaliśmy ekologiczne poduszki, które sprzedawaliśmy na rzecz WOSP i wsparcie inicjatyw Fundacji Allegro All for Planet

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

AMBIENT: Zbiórka butelek od mieszkańców na Starym Rynku w Poznaniu, wspólna budowa miejskiej EKOchoinki pod okiem designerów i promotorów fundacji, warsztaty dEKOrowania prezentów w kontenerach przy EKOchoince
PUBLIC RELATIONS: kompleksowe media relations, przesyłki kreatywne, współpraca z partnerami medialnymi, obsługa PR projektu podczas akcji ambientowych, konkurs EKOpoznaniak, spotkania prasowe
CONTENT MARKETING: przygotowanie contentu na stronę internetową projektu, aplikacja do składania EKOżyczeń,
SOCIAL MEDIA: działania komunikacyjne projektu na Facebooku oraz monitoring social media
Akcja zbiórki butelek jak i włączenie się Poznaniaków w ten Projekt przerosło nasze najszczersze oczekiwania. Odwiedzały nas całe rodziny, a spędzając wspólnie miło przedświąteczny czas zwrócilliśmy uwagę na ekologię i że każdego dnia mozemy wdrożyc zasadę 3R (reduce, recycle, reuse) w naszym życiu.

Efektywność

Efektywność Kampanii - ilość osób- ok. 2000 która właczyła się w to przedsięwzięcie pokazuje jak wielu z nas kieruje się w codziennym życiu ekologią i że działania recyclingowe są nam bardzo dobrze znane lub edukuje nowe grupy osób, ze warto żyć w zgodzie z otoczeniem i mamy na to realny wpływ. Możliwość ekologicznego pakowania prezentów pokazała jak wiele osób szuka prostych metod nadania przedmiotom "drugiego zycia'. W dEKOratorni używaliśmy bowiem kubkow po napojach, wytłaczanek po jajkach lub butelek PET.
Dotarcie Kampanii - EKOchoinka wygrała plebiscyt przeprowadzony przez portal architektoniczny Bryla.pl na najciekawszą choinkę w Polsce. Spośród wytypowanych przez redakcję 9 choinek w polskich miastach internauci wybrali Pierwsza w Polsce miejską EKOchoinkę. W głosowaniu udział wzięło ponad 16 000 osób, z czego aż 42% za najciekawszą miejską choinkę uznało właśnie poznańskie EKOdrzewko.
W mediach ukazało się ponad 800 publikacji. W tym wystąpienia przy EKOchoince w Dzień Dobry TVN, artykuły w Głosie Wielkopolskim, Gazecie Wyborczej, Radiu ESKA (24 materiały) i Radiu Merkury (22 materiały).
O akcji mówiono w najbardziej opiniotwórczych mediach: rp.pl, TVN24, Polskim Radiu, RMF FM, Radiu ZET, czy TVP INFO, bryła.pl, onet.pl, interia.pl

Kampanijność

Projekt "EKOchoinka" był wyjątkowym urodzinowym projektem na 5.lecie Fundacji Allegro All for Planet, ale oczywiście temat ekologii i recyklingu bedzie przez nas podejmowany cyklicznie czego dobrym przykładem jest nasza aktywności jako Allegro gra EKO i zdobywane rekordy Guinnessa.

Opis inicjatora

Fundacja Allegro All For Planet to powołana w listopadzie 2008 r., ekologiczna inicjatywa Allegro. Stawiamy w naszych Projektach na zrównoważony transport, ekologię i zdrowe odżywianie.


KrajPolska
Problemy społeczneEdukacja, Ekologia i środowisko
NadawcaFundacja Allegro All for Planet
WykonawcaFundacja Allegro All for Planet
Adresaciwszystkie osoby stawiajace na ekologie i dzialanie zgodnie z zasada 3R (reduse, reuse, recycle)
Mediainternet, radio, telewizja, social media, gazety
Data zgłoszenia05.03.2014
Dodatkowe materiałyplik: kv_choinka.docx
 

Pierwsza w Polsce miejska EKOchoinka od Fundacji Allegro All For Planet - Case Study from All For Planet on Vimeo.