28.02.2014 Zostań SuperW KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych Opis celu kampaniiCelem Kampanii SuperW było zaangażowanie do projektu SZLACHETNA PACZKA min. 8350 wolontariuszy z całej Polski. W efekcie udało się zaangażować 9300 SuperW, którzy dotarli do 17684 rodzin w potrzebie. W ten sposób połączyli w tzw. mądrej pomocy ponad 617000 osób. Grupa docelowaOsoby powyżej 18 roku życia. Kampania była skierowana głównie do dwóch grup:
• osób w wieku 22-26 lat
• młodych, pracujących osób w wieku 26-35 lat StrategiaWolontariusz SZLACHETNEJ PACZKI pomaga osobom, co do których ma nadzieję, że paczka będzie dla nich impulsem do zmiany. Nie włączamy do projektu rodzin, które są roszczeniowe i utrzymują się ze swojej biedy.
Za cel postawiliśmy sobie, aby kandydaci zgłaszający się na wolontariuszy byli osobami zainspirowanymi ideą mądrej pomocy – bohaterami, którzy chcą zmieniać świat na lepsze, dawać ludziom impuls do zmiany swojego życia i wiedzieli, że mogą to robić dzięki Paczce.
Wolontariusze są częścią Drużyny SZLACHETNEJ PACZKI – grupy ludzi, którym się chce – działać, podejmować wyzwania, wytrwale dążyć do osiągnięcia wspólnego celu i realizacji planów.
Kampanię SuperW realizował zespół Stowarzyszenia WIOSNA oraz Rady Wojewódzkie wraz z Zespołami ds. promocji oraz liderzy.
5 głównych powodów, dlaczego kandydat na wolontariusza chce zostać SuperW:
• możliwość niesienia pomocy ludziom w potrzebie - to podstawowy motyw udziału w SZLACHETNEJ PACZCE (aż 87% osób wybrało ten powód)
• chęć sprawdzenia się w nowej sytuacji (48%)
• możliwość zdobycia nowych umiejętności i doświadczeń (39%)
• chęć znalezienia sensu w życiu (35%)
• sposób na poznanie ludzi (30%)
Co zyska każdy wolontariusz:
radość z niesienia pomocy,realną zmianę miejsca w którym mieszka, udział w inspirujących szkoleniach, rozwój cenionych na rynku pracy kompetencji: zarządzania zespołem, komunikacji, organizacji i motywowania,szansę na sprawdzenie się w działaniu, nową paczkę przyjaciół i znajomych. Opis przebiegu kampaniiZespół WIOSNY odpowiadał również za kreację, komunikację i koordynację wszystkich obszarów działań kampanii.Niezwykle istotna była synergia działań.
Działania centralne to:
• zapraszanie do projektu partnerów i celebrytów
• komunikacja newsletterowa ze strukturami Paczki
• ogłoszenia rekrutacyjne na poziomie ogólnopolskim
• kampania marketingowa w internecie
• kontakt z firmami ogólnopolskimi i zapraszanie pracowników do zostawania wolontariuszami
• kontakt i publikacje w mediach ogólnopolskich (prasa, radio, telewizja) oraz zaproszenie dziennikarzy do zostawania wolontariuszami
• nagranie spotu z udziałem Barbary Kurdej-Szatan promującego kampanię
• koordynacja eventów organizowanych w całej Polsce
• monitoring działań kampanii
•EVENTY:
• Studniówka SZLACHETNEJ PACZKI
• Treningi z Mistrzami Sportu Wykorzystanie narzędzi komunikacjiInformacje o realizowanych działaniach były dystrybuowane do liceów, uniwersytetów, firm, mediów lokalnych, regionalnych i ogólnopolskich od 29 sierpnia do 25 października 2013 roku.
Do promocji kampanii posłużyły także wewnętrzne kanały społecznościowe Paczki: facebook, youtube. Połączyliśmy te dwa kanały, organizując internetowy konkurs pt.” Jaką cechę powinien mieć prawdziwy mężczyzna?” z udziałem naszej ambasadorki Barbary Kurdej-Szatan.
Podczas trwania kampanii SuperW we wszystkich mediach ( prasa, radio, tv, internet) mieliśmy 2 399 publikacji. Skierowaliśmy naszą kampanię do tak dużej grupy mediów aby o możliwości zostania SuperW mogły dowiedzie się nie tylko osoby mieszkające w dużych miastach, ale przede wszystkim w małych wsiach. EfektywnośćPo kampanii SuperW wykonaliśmy 2 rodzaje badań Kapitału Ludzkiego – z wykorzystaniem metody 360 stopni oraz przy pomocy ankiety online, w której wolontariusze i liderzy szacowali rozwój swoich kompetencji w Paczce od września do stycznia.
Biorąc pod uwagę wyniki obu metod badawczych – maksymalny średni wzrost kompetencji Wolontariuszy i Liderów Rejonu to 70%.
Do SZLACHETNEJ PACZKI trafiają ludzie z różnym poziomem kompetencji. Dla niektórych wolontariuszy wyzwania w projekcie są czymś nowym – takie osoby najbardziej się rozwijają. Osoby, które przed zaangażowaniem się w Paczkę posiadły już określone kompetencje, rozwijają się w mniejszym stopniu. Poza tym, w badaniach pretestowych badani ocenili bardzo wysoko swój poziom kompetencji. Wartość skorygowana rozwoju kompetencji (odzwierciedla różnorodność rozwoju wolontariuszy i liderów w projekcie) wyniosła 35,1%.
Liderzy deklarują, że najbardziej rozwinęły się u nich kompetencje, takie jak: Relacje z innymi oraz Monitoring i podejmowanie decyzji. Wolontariusze zadeklarowali, że nauczyli się przede wszystkim lepiej zarządzać swoim czasem i planować zadania.
Podczas trwania kampanii SuperW we wszystkich mediach ( prasa, radio, tv, internet) mieliśmy 2 399 publikacji.
Na kampanię stowarzyszenie wydało 10 tys. zł - w tym koszty produkcji materiałów promocyjnych (np. plakatów), prace nad stroną www służącą do zgłoszeń i rekrutacji wolontariuszy oraz organizacja wydarzeń specjalnych np. happeningów. KampanijnośćKampania była prowadzona w 506 lokalizacjach (rejonach Paczki) w całym kraju. Podczas jej trwania w okresie od 29 sierpnia do 25 października 2013r. zrekrutowaliśmy 9100 SuperW – wolontariuszy SZLACHETNEJ PACZKI. To dotychczas największa liczba wolontariuszy od 2010 roku. Opis inicjatoraStowarzyszenie WIOSNA zostało założone w 2000 roku przez księdza Jacka Stryczka. Poprzez nasze projekty SZLACHETNA PACZKA i AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI chcemy tworzyć nowe modele zachowań społecznych. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyPoprzez kampanię reklamową z udziałem Barbary Kurdej Szatan chcieliśmy zaprzeczyć stereotypowi, że wolontariat nie jest męski. Aktorka w swojej wypowiedzi informuje, że prawdziwy facet powinien mieć super serce oraz być gotów do podejmowania wyzwań. Zachęca by został bohaterem i pomógł innym wygrać walkę z biedą. Kontynuacją spotu były krótkie filmy, w których Ambasadorka używając języka pantomimy, opisywała cechy prawdziwego mężczyzny (internauci mieli je odgadnąć). |