Kampanie zgłoszone do konkursu
|
28.02.2014 Polak TYM bardziej oszczędza ciepło KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych
Opis celu kampaniiW kampanii chcieliśmy pokazać Polakom w zaskakujący i żartobliwy sposób, jak oszczędzać ciepło. Kampania zachęca do prostych, codziennych zachowań, które - bez obniżania komfortu życia - pozwalają zmniejszyć rachunki za ogrzewanie. Grupa docelowaKobiety i mężczyźni w wieku od 25 do 49 lat z wykształceniem średnim i wyższym, posiadającym dochód na gospodarstwo domowe w wysokości 2500 zł netto, mieszkańcy miast (bloków). StrategiaPrzeprowadziliśmy badania, z których wynikało, iż głównym problemem była niewiedza i brak świadomości na temat prostych sposobów oszczędzania ciepła, natomiast główną motywacją, by zacząć to robić, okazały się korzyści finansowe. Oprócz tego badania wykazały, że aż 86% społeczeństwa kojarzy oszczędzanie energii prawie wyłącznie z oszczędzaniem elektryczności. Opis przebiegu kampaniiKampania trwała 5 tygodni (od 21.10 do 24.11 2013r.) spoty wyemitowały największe stacje ogólnopolskie takie tak: TVP, TVN, Polsat, a także stacje tematyczne (m.in. Discovery). Wykorzystanie narzędzi komunikacjiGłównym kanałem komunikacji była telewizja. Jest to medium o szerokim zasięgu, docierające do bardzo dużej grupy odbiorców. EfektywnośćDzięki wykorzystanemu kanałowi komunikacji, jakim jest telewizja, spoty obejrzało 31 mln osób, w tym 4,5 mln z grupy docelowej. KampanijnośćKampania „Polak TYM bardziej oszczędza ciepło” ma duży potencjał, dzięki czemu jest możliwa do kontynuowania w innych odsłonach proekologicznych kampanii Ministerstwa Środowiska. Opis inicjatoraMinisterstwo Środowiska współtworzy politykę państwa w zakresie ochrony środowiska naturalnego w Polsce i na świecie, uwzględnia przy tym potrzeby współczesnych ludzi oraz przyszłych pokoleń. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyPomysł na kampanię powstał w wyniku przeanalizowania głównych powodów, dla których Polacy nie oszczędzają ciepła. Big idea polegała na grze słów powstałej dzięki użyciu nazwiska Stanisława Tyma: „Polak TYM bardziej oszczędza ciepło, im bardziej mu się to opłaca”. Istotne było pokazanie korzyści finansowych, jakie płyną z praktykowania konkretnych zachowań. Krótkie, ale intensywnie wietrzenie czy niezasłanianie kaloryfera wystarczy, by zyskać korzyści zarówno finansowe, jak i ekologiczne. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Edukacja, Ekologia i środowisko |
Nadawca | Ministerstwo Środowiska |
Wykonawca | Grupa Eskadra |
Adresaci | Kobiety i mężczyźni w wieku od 25 do 49 lat z wykształceniem średnim i wyższym, posiadającym dochód na gospodarstwo domowe w wysokości 2500 zł netto, mieszkańcy miast (bloków). |
Media | Telewizja, Internet |
Data zgłoszenia | 28.02.2014 |
Dodatkowe materiały | |