Kampanie zgłoszone do konkursu
|
28.02.2014 Projekt Test – Pokolenie Minus KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej Projekt Test – Pokolenie Minus to kampania zachęcająca kobiety w ciąży do zadbania o zdrowie swojego dziecka poprzez wykonane testu na HIV. Opis celu kampaniiZdrowie i szczęście dziecka to dla każdej matki priorytet. Jeśli jeden test może zapewnić zdrowie malucha, to dlaczego go nie wykonać? Celem kampanii było przekonanie kobiet w ciąży o konieczności wykonywania testu na HIV, ponieważ wczesne wykrycie obecności wirusa HIV w czasie ciąży daje niemal 100% szansę na urodzenie zdrowego dziecka. Niestety obecnie, większość zakażeń HIV u dzieci jest wynikiem braku rozpoznania zakażenia u matki. Grupa docelowaGrupą docelową kampanii stanowiły kobiety będące matkami, kobiety planujące ciążę, ale również ich partnerzy. StrategiaKażdego roku w Polsce odbywa się około 70-100 porodów u kobiet z rozpoznanym HIV. Obecnie w Polsce jedynie 10% kobiet w ciąży wykonuje test na HIV, a jedynie 3% deklaruje, że lekarz informował je o potrzebie wykonania testu. Tymczasem wiedza o zakażeniu podczas ciąży daje niemal 100% szansę na uniknięcie zakażenia dziecka. W USA i krajach Unii Europejskiej ryzyko urodzenia zakażonego dziecka przez kobietę z HIV wynosi ok. 3%, natomiast w Polsce może ono dochodzić do 50%, co jest porównywalne z krajami Afryki. Opis przebiegu kampaniiPierwszy krok: 12 pięknych, mądrych, znanych mam lub przyszłych mam udzieliło swojego wizerunku kampanii biorąc udział w sesji i pokazując, że badanie na HIV to coś oczywistego i powinna je wykonywać każda kobieta, dla której zdrowie dziecka to priorytet. Autorami zdjęć byli jedni z najlepszych Polskich fotografów – Zuza Krajewska i Bartek Wieczorek, którzy w wyjątkowy sposób podkreślili więź między mamą, a dzieckiem. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiKomunikacja PR kierowana była do prasy, internetu, telewizji i radia, w szczególności do mediów o tematyce kobiecej, lifestylowej oraz zdrowotnej. Zaangażowanie rozpoznawalnych i lubianych gwiazd pozwoliło wygenerować również duże zainteresowanie mediów plotkarskich o dużym zasięgu. Dodatkowo nawiązano ekskluzywną współpracę z ogólnopolskim magazynem Flesz. Gwiazdy i styl, do którego dołączono kalendarz ze zdjęciami gwiazd i informacją o kampanii, dzięki czemu mogła ona dotrzeć do kobiet w całej Polsce. 2 grudnia został zorganizowany wernisaż zdjęć połączony z obchodami Światowego Dnia AIDS. Na każdym etapie kampanii media otrzymywały informację prasową wraz ze zdjęciami. Oprócz zdjęć na potrzeby kampanii stworzono również film backstage prezentujący kulisy sesji zdjęciowej. Komunikacja była również prowadzona za pośrednictwem strony internetowej projektu oraz poprzez facebook projektu. EfektywnośćW efekcie kampanii ukazało się ponad 160 publikacji w prasie, radiu, telewizji oraz Internecie. Średnia wartość publikacji wyniosła 1 420 000 PLN. Dzięki szerokiej kampanii mediowej prowadzonej wokół projektu podczas Tygodnia Testowania (02-06.12.13) niemal 100 osób dziennie odwiedziło Punkt Konsultacyjno-Diagnostyczny w „IZIS” przy ul. Chmielnej 4. Jest to wynik niemal o 80% wyższy w porównaniu do zwykłego dnia. KampanijnośćKampania Projekt Test – Pokolenie Minus to kontynuacja trwającej od pięciu lat kampanii Projekt Test. Jest to stały projekt prowadzony przez Społeczny Komitet ds. AIDS, który za jeden z celów stawia sobie całkowite wyeliminowanie dodatnich wyników HIV u nowo narodzonych dzieci. Opis inicjatoraSpołeczny Komitet ds. AIDS to organizacja, której misją jest rozwijanie informacji, edukacji, poradnictwa i opieki w związku z epidemią HIV/AIDS. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Edukacja, Promocja zdrowia |
Nadawca | Społeczny Komitet ds AIDS |
Wykonawca | Partner of Promotion |
Adresaci | Kobiety w ciąży, kobiety planujące dziecko oraz ich partnerzy |
Media | Prasa, Internet, Telewizja, Radio, Social Media |
Data zgłoszenia | 28.02.2014 |
Dodatkowe materiały | |
plik: projekt_test_pokolenie_minus.pdf |