Kampanie zgłoszone do konkursu
|
28.02.2014 Let's colour - dodajemy koloru do życia dzieci.Odmiana wnętrz szpitali dziecięcych (Centrum Zdrowia dziecka, Instytut Matki i Dziecka w Warszawie). KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej
Opis celu kampaniiCelem kampanii jest ułatwienie dzieciom przejścia przez trudny okres leczenia i rekonwalescencji w publicznych placówkach ochrony zdrowia w Polsce oraz zwrócenie uwagi pracowników AkzoNobel i lokalnych społeczności na wartość jaka niesie za sobą praca wolontariacka na rzecz najmłodszych. Naniesienie kolorowych rysunków na ściany i sufity przestrzeni szpitali dziecięcych mające na celu poprawę samopoczucia chorych poprzez ukierunkowanie ich uwagi na kolorowe otoczenie. Grupa docelowaBeneficjentem kampanii są mali pacjenci szpitali dziecięcych. Ponadto angażuje ona szerokie środowisko artystów (projektujących kolorowe rysunki) jak również lokalne społeczności i pracowników AN. StrategiaPobyt dziecka w szpitalu jest zawsze trudnym przeżyciem dla niego i jego najbliższych. Strach, stres, niepokój. A także znudzenie i zmęczenie. To emocje, które towarzyszą dzieciom tuż po operacji i w trakcie leczenia. Co wtedy widzą? Lekarzy i pielęgniarki, którzy kompetentnie wykonują swoje zadanie ale również bezosobowe, sterylne wnętrza i przytłaczającą aparaturę. Taka atmosfera, pełna niepewności i bólu źle wpływa na rekonwalescencję ale również na psychikę młodych pacjentów. Opis przebiegu kampanii1. Wybór szpitala który w danym cyklu będzie malowany i określenie potrzeb (centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie). Wykorzystanie narzędzi komunikacjiW kampanii wykorzystane zostały przede wszystkim media społecznościowe m.in. Facebook (ponad 30 tys. fanów), Youtube, platforma croudsourcingowa (millionyou.com). Ponadto akcje komunikowane były poprze działania PR w mediach ogólnopolskich (Panorama) i regionalnych (lokalne stacje radiowe). Kampania spotkała się z bardzo dużym oddźwiękiem w szczególności na portalach NGO oraz w środowisku lekarskim. Konkurs na projekty (podczas jednego z etapów kampanii) przeprowadzony za pomocą platformy croudsourcingowej oraz propagowany przez portale, media jak również word of mouth spotkał się z bardzo pozytywną reakcją środowisk artystycznych. Efektywność1. Najbardziej widoczny efekt to postawa personelu medycznego i administracyjnego szpitali, który dołożył wszelkich starań aby projekt mógł zostać zrealizowany, a także kontynuowany w przyszłości. KampanijnośćAkzo Nobel od dawna angażuje się w odnawianie szpitali dziecięcych. We wcześniejszych latach odnowione były mi. in. szpital we Włocławku czy warszawski szpital przy ul. Litewskiej. Pierwszy etap w 2014 już się wydarzył, kolejny zaplanowany jest na czerwiec 2014( IMiD w Warszawie). Opis inicjatoraAkzoNobel to światowy producent farb i powłok malarskich. Misja firmy jest dodawanie koloru do życia ludzi. Od kilku lat oprócz odmieniania przestrzeni publicznych odnawiamy dziecięce szpitale. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia, Promocja zdrowia, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Wolontariat |
Nadawca | AkzoNobel |
Wykonawca | Pracownicy AkzoNobel, artyści i graficy oraz wolontariusze |
Adresaci | Pacjenci dziecięcych szpitali, rodziny pacjentów |
Media | portale społecznościowe, media lokalne i ogólnopolskie, środowiska artystyczne, |
Data zgłoszenia | 28.02.2014 |
Dodatkowe materiały | operacja sufit_2 |
operacja sufit | |
CZD_2 |