Kampanie zgłoszone do konkursu
|
27.02.2014 Ukraina. My z Wami! Akcja „Gazety Wyborczej” solidaryzowania się z walczącymi na Majdanie KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm
Opis celu kampaniiUkraińcy od listopada 2013 walczą o suwerenność swego kraju, o pełnoprawną przynależność do Europy. Ich poświęcenie, duch walki budzi pozytywne emocje i komentarze na temat ich narodu, który potrafi się zjednoczyć i walczyć o wspólne dobro. Chcieliśmy pokazać walczącym na Majdanie, że ich wspieramy: my - pracownicy „Gazety Wyborczej”, lecz także my - Polacy. Poprzez nasze akcje chcemy wpłynąć na postawy Polaków, chcemy aby oni też poczuli się solidarni z Euromajdanem. Grupa docelowaCzytelnicy "Gazety Wyborczej", a za ich pośrednictwem szersze dotarcie do społeczeństwa polskiego StrategiaUkraińcy od listopada 2013 walczą o suwerenność swego kraju, o pełnoprawną przynależność do Europy. Ich poświęcenie, duch walki budzi pozytywne emocje i komentarze na temat ich narodu, który potrafi się zjednoczyć i walczyć o wspólne dobro. Chcieliśmy podjąć inicjatywę, która w rzeczywisty, a czasem choć w symboliczny sposób pomoże Ukraińcom, pokazać walczącym na Majdanie, że ich wspieramy: my - pracownicy „Gazety Wyborczej”, lecz także my - Polacy. Dlatego też przeprowadziliśmy akcję solidarności z Ukrainą. Wykorzystaliśmy nasze media: „Gazetę Wyborczą” oraz serwis Wyborcza.pl. Chcieliśmy dotrzeć z apelem wsparcia naszych sąsiadów do jak największej liczby osób, dlatego dużą rolę w projekcie odegrały portale społecznościowe: Facebook, Google+, Twitter czy Instagram, gdzie nagłaśnialiśmy naszą akcję. Opis przebiegu kampaniiPierwszy etap akcji solidarności z Ukrainą miał miejsce między 2 a 9 grudnia 2013 roku, gdy zaczynały się protesty w Kijowie. Osoby popierające ruch na Ukrainie mogły zrobić sobie zdjęcia w redakcji z flagą ukraińską i napisem „My z Wami”. Fotografowali się dziennikarze i pracownicy Agory. Do akcji przyłączyli się również nasi zagraniczni goście. Następnie zaprosiliśmy do akcji czytelników. Z zebranych zdjęć stworzyliśmy multimedialny kolaż i wrzuciliśmy go do sieci. Napisaliśmy również odezwę do Braci Ukraińców i opublikowaliśmy na Wyborcza.pl. Wykorzystanie narzędzi komunikacji30 stycznia 2014 roku do „Wyborczej” dołączyliśmy dodatek poświęcony wydarzeniom na Ukrainie - „Solidarni z Euromajdanem”. Rozdawaliśmy go też podczas manifestacji solidarności z Ukrainą na pl. Konstytucji, którą współorganizowaliśmy. Na ostatniej stronie dodatku wydrukowaliśmy flagę Ukrainy z napisem „My z Wami!” i zachęcaliśmy czytelników, żeby robili sobie z nią zdjęcia. EfektywnośćCzytelnicy „Gazety Wyborczej” wysłali nam ponad 100 zdjęć z flagą Ukrainy. Opublikowana przez nas odezwę do Braci Ukraińców podpisało ponad 1 700 osób. Nasz apel spotkał się z szerokim odzewem na Facebooku: zebrał 3 000 „lajków”, a udostępniło go na swoich profilach 2 000 czytelników. Akcja została zauważona przez ukraińskie media. W ramach podziękowań blisko 100 osób sfotografowało się z flagą polską opatrzoną napisem „Dziękuję”. KampanijnośćProjekt związany jest z bieżącymi wydarzeniami społeczno-politycznymi na Ukrainie. Nasze działania rozpoczęły się w grudniu akcją zdjęć na Facebooku „My z Wami”. Bieżący etap akcji obejmuje aukcję charytatywną, która potrwa do 4 marca 2014 roku. Opis inicjatora„Gazeta Wyborcza” jest najchętniej kupowaną i czytaną opiniotwórczą gazetą w Polsce. Powstała w 1989 roku jako platforma pierwszych demokratycznych wyborów do parlamentu. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie |
Nadawca | Gazeta Wyborcza |
Wykonawca | Gazeta Wyborcza - Dział Akcji Społecznych, Zespół d/s Kontaktu z Czytelnikami |
Adresaci | Społeczeństwo polskie |
Media | prasa, internet, serwisy społecznościowe |
Data zgłoszenia | 27.02.2014 |