Kampanie zgłoszone do konkursu
|
27.02.2014 „Ta reklama jest zrobiona dla pieniędzy”. Hasło jest zmodyfikowanym cytatem z piosenki „Mamona” Grzegorza Ciechowskiego, który brzmiał „Ta piosenka jest zrobiona dla pieniędzy”. KATEGORIA: Kampanie 1%
Opis celu kampaniiPoza pozyskaniem środków z 1% zależało nam na zmianie sposobu komunikowania instytucji, jakimi są Hospicjum w Gdańsku i Fundacja Hospicyjna: pokazanie hospicjum od środka i odczarowanie słowa „Hospicjum”, które nadal budzi lęk, dystans, opór lub niechęć. Z drugiej strony, zależało nam na jasnym i rzetelnym zakomunikowaniu potrzeb obu organizacji, poinformowaniu o tym, czym są i co robią oraz na edukowaniu na temat specyfiki działań Hospicjum i Fundacji Hospicyjnej. Grupa docelowaOsoby w przedziale wiekowym 20-50, miasta średnie i duże, wykształcenie średnie i wyższe. StrategiaPodjęliśmy decyzję, by cała kampania była merytoryczna, oparta na konkrecie, wyrazista i wyróżniająca się wśród innych kampanii 1%. Uznaliśmy, że najmocniejsze będzie zakomunikowanie wprost, na co potrzebne są Fundacji pieniądze pozyskiwane z 1%. Dlatego w spocie reklamowym pokazaliśmy konkretne hospicjum i realne potrzeby wyrażone w konkretnych kwotach. Dzięki temu osoby z grupy docelowej mogły poznać skalę potrzeb, co z kolei zwiększało świadomość na temat znaczenia wpływów z 1%. Opis przebiegu kampaniiKampania trwała od 15 stycznia – 31 kwietnia 2013. Miała zasięg ogólnopolski, z nasileniem na woj. pomorskie i mazowieckie. Priorytetem była optymalizacja działań tak, by możliwie ograniczyć koszty, a jednocześnie zapewnić jak najszersze dotarcie do odbiorców. Dlatego poza tradycyjnymi nośnikami, np. billboardy dodaliśmy zintensyfikowane działania w social media. Wszystkie działania w prasie, na outdoorze i w Internecie wspierał visual z pacjentami hospicjum: małą Amelką z mamą (dziewczynka jest ciężko chora) oraz panem Gwidonem (pacjentem hospicjum dla dorosłych). Na prześcieradle, które trzymali wymalowane było hasło kampanii. Całość uzupełniał spot radiowy, w którym wykorzystano fragment „Mamony” oraz głos aktorki, Doroty Kolak, która była ambasadorką kampanii. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiOutdoor, reklamy prasowe i w Internecie, działania w social media, spot radiowy, spot filmowy prezentowany tylko nieodpłatnie w Internecie, ulotki, plakaty, działania PR. Wszystkie nośniki i materiały staraliśmy się, w miarę możliwości, pozyskiwać po jak najniższych cenach – z maksymalnymi rabatami lub bezpłatnie, jednocześnie budując jak najszerszy zasięg przy wykorzystaniu możliwie różnorodnych narzędzi. EfektywnośćPrzy niedużym budżecie udało się zbudować kampanię o szerokim, ogólnopolskim zasięgu. Z 1% udało się pozyskać 1 045 890 zł. Spot na YouTube obejrzało ponad 36 tys. internautów – to rekord w przypadku spotów zrealizowanych przez Fundację. Stał się on hitem na stronie www.wykop.pl (1885 wykopów). Poprzednie spoty Fundacji miały oglądalność na poziomie 50 – 1000 odsłon. W okresie trwania kampanii znacząco wzrosła także liczba wejść na stronę – w szczytowym okresie wynosiła ponad 20 tys. odsłon (ponad 17 tys. unikalnych użytkowników) tj. 10 razy więcej niż przed rozpoczęciem kampanii. Tematem udało się także zainteresować media – w okresie od stycznia do końca kwietnia 2013 ukazało się ponad 7400 publikacji (prasa, Internet, social media). Dziennikarz Gazety Wyborczej na tyle zidentyfikował się z kampanią, że swój artykuł zatytułował „Ten artykuł jest pisany dla pieniędzy”. Opis inicjatoraFundacja Hospicyjna jest OPP, promującą idee hospicyjne. Pomaga terminalnie chorym pacjentom, ich bliskim oraz dzieciom. Od ponad dekady udowadnia, że Hospicjum to też Życie. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Edukacja, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%, Pomoc społeczna, Wolontariat |
Nadawca | Fundacja Hospicyjna |
Wykonawca | Agencja Reklamowa Mr. Bloom Sp. z o.o. |
Adresaci | Osoby w przedziale wiekowym 20-50, miasta średnie i duże, wykształcenie średnie i wyższe |
Media | Internet/Prasa/Outdoor/Radio/Social Media/Print/Telewizja internetowa |
Data zgłoszenia | 27.02.2014 |
Dodatkowe materiały | |
plik: fh_spotradiowy.mp3 |