Kampanie zgłoszone do konkursu
|
27.02.2014 OTWÓRZ GŁOWĘ NA POMOC KATEGORIA: Kampanie lokalne KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej
Opis celu kampaniiŚwiatowa Organizacja Zdrowia alarmuje - wg szacunków ponad 20% ludności cierpi z powodu zaburzeń psychicznych. Co czwarty Polak ma lub będzie miał problemy tej natury. Choć 40% naszych rodaków odczuwa potrzebę pomocy psychologicznej i psychiatrycznej, fakt ten nie przekłada się na ilość osób, które zgłaszają się do placówek leczniczych. Niestety poziom wiedzy na temat zdrowia psychicznego wciąż jest wyjątkowo niski. Głównym celem była zmiana świadomości Małopolan na temat zdrowia psychicznego. Grupa docelowa- Osoby w grupie ryzyka zachorowań na zaburzenia i choroby psychiczne StrategiaKampania społeczna pt. OTWÓRZ GŁOWĘ NA POMOC- jej głównym założeniem była zmiana świadomości Małopolan na temat zdrowia psychicznego oraz przeciwdziałanie stygmatyzacji osób cierpiących na zaburzenia i choroby psychiczne (m.in. na depresję, nerwicę, anoreksję i zaburzenia psychotyczne, w tym schizofrenię). Nie są to jednak problemy, które dotykają jedynie nielicznych. Co czwarty mieszkaniec Małopolski ma, lub będzie miał, problemy w tej sferze. Opis przebiegu kampaniiKampania została przeprowadzona na przełomie listopada i grudnia 2013 roku, z nasileniem na pierwszą połowę grudnia. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiPrzed przystąpieniem do wyboru mediów dokonaliśmy na podstawie badań TGI analizy grupy docelowej oraz sposobu, w jaki grupa docelowa korzysta ze znanych mediów. Wiek potencjalnego odbiorcy, najbardziej narażonego na zaburzenia psychiczne, został określony na poziomie 22-55 lat. EfektywnośćKilka publikacji w branżowych tytułach marketingowych. Zainteresowanie prasy lokalnej. Wywiad Organizatora w radiu regionalnym. Aktywność na stronie internetowej www.otworzglowe.pl, od momentu uruchomienia na poziomie 3600 wejść. KampanijnośćKampania zainicjowała uświadamianie problemów zdrowia psychicznego mieszkańcom Małopolski. Nie są jeszcze znane plany dot. ewentualnej kontynuacji działań. Opis inicjatoraCelem działania ROPS w Krakowie jest realizacja zadań samorządu woj. małopolskiego w zakresie polityki społecznej, a w szczególności rozwijanie aktywnych form integracji społecznej w Małopolsce. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyOsoby, które mają problemy psychiczne zamykają się na pomoc. Ich bezradność powodowaną chorobą można przyrównać do spętania. Metaforą ma zwrócić uwagę na problem i zaproponować wizytę u specjalisty. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Promocja zdrowia, Walka z wykluczeniem społecznym |
Nadawca | Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Krakowie |
Wykonawca | Agencja Reklamowa DSK Sp. z o.o. |
Adresaci | Małopolanie 22-55 |
Media | Internet/Prasa/Kina/Outdoor/Radio |
Data zgłoszenia | 27.02.2014 |
Dodatkowe materiały | Osaczony from Agencja DSK on Vimeo. |
Radio Kraków: audycja Przed Hejnałem: http://goo.gl/LL7Mr1 | |
Program Polskiego Radia: http://goo.gl/dE1w33 | |
Program Polskiego Radia: http://goo.gl/dE1w33 |