Kampanie zgłoszone do konkursu
|
26.02.2014 Uszyj jasia KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie
Opis celu kampaniiPewnego dnia, pewna mama trafiła do szpitala ze swoim dzieckiem. Po kilku dniach pobytu, podczas zmiany pościeli zauważyła, że poduszka jej dziecka nie ma poszewki. Zapytała się, dlaczego? Odpowiedź była banalna- skończyły się. Mama długo nie myśląc powiedziała: "No to uszyję". Grupa docelowaKażda osoba: rodzic, nastolatka, dziadkowie, fan rocka i miłośnik psów. StrategiaNa początku sądziłam, że brak poszewki na poduszkę to przypadek, że w szpitalach nie może jej brakować i jest zawsze. Dlatego byłam bardzo zdziwiona faktem, że brakuje. W czasie trwania akcji kontaktowały się z nami nowe placówki z prośbą o pomoc (czyli uszycie i przekazanie kolorowych poszewek na poduszki o różnych rozmiarach). Pisali też do mnie rodzice, którzy doskonale znają problem braku czegoś tak, wydawałoby się podstawowego jak pościel... Wiedząc, że w danym szpitalu nie ma pościeli, od razu zabierali z domu swoją własną. Opis przebiegu kampaniiAkcja została zapoczątkowana na moim blogu, który prowadzę www.ekoubranka.blogspot.com 2.1.2013 r. oraz na blogu http://www.ce-la-faccio.blogspot.com, bardzo szybko inne blogerki zaczęły linkować, pobierać baner oraz... szyć:). Wykorzystanie narzędzi komunikacjiNarzędzia komunikacji reklamowej i pr: Efektywność1. Zmieniamy polskie placówki, w których przebywają dzieci, czy to chore, czy czekające na nowych rodziców, czy na najgorsze... Staramy się, by w chwilach bólu miały coś co doda im sił i nadziei. Na początku miała to być poszewka dla mojego dziecka, ale po kilku miesiącach prowadzenia akcji, wiem, że ta poszewka to coś więcej... Wtulają się do niej dzieci przed snem, często płaczą do niej, chowają się... Niektóre, mają swoje ulubione, z którymi się nie rozstają. Na oddziałach zrobiło się bardziej domowo, co na pewno wpływa na szybszy powrót do zdrowia dzieci. KampanijnośćAkcja będzie kontynuowana i zostanie przedłużona. Przewidziane formy: organizacja spotkań szyciowych, sponsorów, którzy podarują materiały, stała współpraca z mediami. Opis inicjatoraNatalia Bielawska - mama 3-letniego Bruna. Edytorka z wykształcenia. Obecnie z manią tworzenia ekonomicznych ubranek dla dzieci. W wolnych chwilach czytam starodruki. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Pomoc społeczna, Wolontariat |
Nadawca | Natalia Bielawska - Uszyj jasia |
Wykonawca | Blogerki |
Adresaci | Wszyscy, którzy chcą się nauczyć szyć i kolorować dziecięce sny |
Media | "Reporter Polski" (http://vod.tvp.pl/audycje/publicystyka/reporter-polski/wideo/13112013/12793667), a także dwa razy mówiono o akcji w TVN (http://dziendobry.tvn.pl/wideo,2064,n/uszyj-jasia,84949.html oraz http://dziendobry.tvn.pl/wideo,2064,n/uszyj-jasia-wyjatkowe-jaski,88847.html) |
Data zgłoszenia | 26.02.2014 |